Eurybia Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Har trålet meg gjennom den ene best i test etter den andre, men synes detcer uoversiktlig. Noen som har erfaringer med nye Canonkamera, evt.forslag?
Safira Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Siden du har råd til det ville jeg valgt et fra xxxD-serien (600D eller 650D) fremfor xxxxD-serien (1100D). Bildekvaliteten er stort sett det samme, men ting som bedre skjerm, bedre ergonomi og høyere oppløsning på filmopptak taler for 600D/650D. Dersom du synes disse blir for små å holde kan du ta en titt på 60D, som er litt mer avansert. Alle skal imidlertid være greie å bruke for en nybegynner. Det er ikke store forskjellene mellom 600D og 650D. Sistnevnte har touch-skjerm, autofokus under filming og muligens litt bedre autofokus dersom du tar bilder av sport (9 krysspunkter i stedet for 1). Er ikke disse tingene viktig så kan du likegodt gå for 600D. Gå gjerne i en fotobutikk og klå litt på kameraene, velg så det du liker best. Jeg tenker det vil lønne seg å starte med kameraet med kitobjektivet (18-55 IS), fler objektiver og slikt kan du kjøpe senere hvis/når du vet hva du eventuelt måtte savne. Jeg ville lest manualen og lest om blender, lukker og ISO. Når du forstår dette blir det mye lettere å få kontroll over kameraet og få bildene slik du ønsker Lykke til!
Guybrush Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Spørs litt hva du har tenkt å fokusere på, hvilken type bruk og hvor "aktiv" du skal være utendørs. Film opp mot foto også for eksempel.
Gjest Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Bare ikke gjør samme tabben som meg Skal du filme må du ha minnebrikke med klasse ti, ellers hakker filmen Endret 3. februar 2013 av Gjest
Gjest padawan Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Gå gjerne i en fotobutikk og klå litt på kameraene, velg så det du liker best. Jeg synes dette var det beste rådet du gav. selve brikken på speilrefleks-kameraer i samme segment er såpass like at jeg vil påstå det viktigste er 1) hvordan du synes det er å holde 2) hvordan du synes det er å navigere i menysystemet. Hva du skal bruke kameraet til spiller også inn. skal du mye ut i skog og mark eller trenger et kamera som tåler mye ville jeg anbefale deg å vurdere Pentax K-30 som ligger i omtrent samme prisklasse som de du etterspør. (test av Pentax K-30 kan du lese her).
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 vet noen av dere om disse er bra ? nikon D3100 og canon eos 1100d Anonym poster: 75989b83dc3b8a2bf3a240ee42a8c56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå