AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Barnet vårt på 14 mnd har vært løs i magen i flere måneder. Har variert hvor løs den har vært, men den har ikke en eneste dag vært skikkelig "voksenbæsj". Bæsjer dessuten 3-4 ganger for dag, noe han ikke gjorde før dette begynte. I dag hadde han i tillegg slimete avføring! Er dette noe å bekymre seg over? Har spurt her tidligere og fått beskjed om at løs avføring ikke trengs å bekymre seg over, men da hadde han kun hatt det et par uker.. Allmenntilstanden er ellers bra. Dvs de siste to nettene har han i grunn vært en del våken, og i dag fikk ikke personalet i bhg til å legge han. Men han er i relativt godt humør. Bare litt småsutrete, men det kommer nok av lite søvn.. Anonym poster: fb7fee2edac54ce906fa5b2db191962a
Marsipan Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Slim i avføringen kan skyldes irritert tarm, men hva det kommer av trenger du hjelp av helsepersonell til å finne ut. Jeg ville bedt om å få gutten utredet for intoleranser og allergier i tillegg til å kreve en skikkelig undersøkelse. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Okei, får ringe legen i morgen. Legen er rimelig inkompetent egentlig, rett før pensjonsader. Men så lenge jeg har noe konkret å spørre om så går det bare bra! Men hvordan funker det egentlig, skal jeg bare levere en bleie? Kan vel legge til at sånn som gulrøtter så og si alltid kommer ut uførdøyd. Samme med tomatskall. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Sjekk for Chrons sykdom eller Ulcerøs Colitt. Anonym poster: 3f9583e54d5ba5354c87a2499bc31845
Gjest Sunheart Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 Kan hende det er noe i kosten han reagerer på, som melk eller egg?
Gjest martefjarte Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Kom deg til legen og få tatt avføringsprøver og evt allergitester. Slimete avføring kan tyde på malabsopsjon som følge av tarmsykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Okei, får ringe legen i morgen. Legen er rimelig inkompetent egentlig, rett før pensjonsader. Men så lenge jeg har noe konkret å spørre om så går det bare bra! Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a Om legen din er rett før pensjonsalder har han vel mye mer erfaring enn nyutdannede leger? Om du ikke har erfaring med at denne legen ikke holder mål pga alder bør du ikke kalle ham inkompetent. Uansett, få ungen til lege så dere får en diagnose og riktig behandling. Anonym poster: 210f3d95c08b35ed5d9f93c1586f59fb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #10 Skrevet 30. januar 2013 Om legen din er rett før pensjonsalder har han vel mye mer erfaring enn nyutdannede leger? Om du ikke har erfaring med at denne legen ikke holder mål pga alder bør du ikke kalle ham inkompetent. Uansett, få ungen til lege så dere får en diagnose og riktig behandling. Anonym poster: 210f3d95c08b35ed5d9f93c1586f59fb Min mor har hatt denne legen i minst 30 år, jeg har han hatt siden jeg ble født, halvparten av mine venniner har hatt/har han, hjemmetjenesten i området er oppgitt over han osv. osv. Så tror nok jeg har grunnlaget. Han er veldig grei og hjelpsom, men han er sånn type som alltid sier "neeei det er vel et virus" eller "vi må nok bare se det an" osv. osv. Det har hatt konsekvenser for ganske mange. Uttaler meg ikke om noe jeg ikke vet noe om. Jeg har ikke fordommer mot eldre leger. Erfaring er gull verdt! Og jeg liker legen min, men jeg stoler ikke alltid på han når han sier at alt er ok. Men som sagt, så lenge jeg selv vet hva jeg skal spørre om, så er han veldig grei for han er alltid enig. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2013 #11 Skrevet 30. januar 2013 Hei ts! Sønnen min på 6mnd har har det samme. Han ble smittet av en annen baby på barseltreff. Er vist et virus i magen, veldig smittsomt, men ikke farlig. Vi fikk beskjed å prøve å gi enten eple eller farris og eplemost! Det var også viktig å følge med at banet ikke ble dehydrert (tørre bleier) Lykke til og god bedring
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #12 Skrevet 30. januar 2013 Hei ts! Sønnen min på 6mnd har har det samme. Han ble smittet av en annen baby på barseltreff. Er vist et virus i magen, veldig smittsomt, men ikke farlig. Vi fikk beskjed å prøve å gi enten eple eller farris og eplemost! Det var også viktig å følge med at banet ikke ble dehydrert (tørre bleier) Lykke til og god bedring Tror nok ikke det er magevirus da han har hatt det sånn siden lenge før jul. Dessuten er allmenntilstanden helt fin og han spiser og drikker bra. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #13 Skrevet 30. januar 2013 Barnet vårt på 14 mnd har vært løs i magen i flere måneder. Har variert hvor løs den har vært, men den har ikke en eneste dag vært skikkelig "voksenbæsj". Bæsjer dessuten 3-4 ganger for dag, noe han ikke gjorde før dette begynte. I dag hadde han i tillegg slimete avføring! Er dette noe å bekymre seg over? Har spurt her tidligere og fått beskjed om at løs avføring ikke trengs å bekymre seg over, men da hadde han kun hatt det et par uker.. Allmenntilstanden er ellers bra. Dvs de siste to nettene har han i grunn vært en del våken, og i dag fikk ikke personalet i bhg til å legge han. Men han er i relativt godt humør. Bare litt småsutrete, men det kommer nok av lite søvn.. Anonym poster: fb7fee2edac54ce906fa5b2db191962a Det er som å høre om mitt barn og han er like gammel. Har slitt med slim, litt blod og løs avføring siden han var liten. Ingen utslag på noen prøver. De har hele tiden sagt at vi skal se det an på formen og at det ikke er noe farlig.. Men nå har vi endelig fått henvisning til barneavdelingen på sykehuset så han skal utredes ordentlig. Men allmenn tilstanden er god og det er det viktigste sier dem. Anonym poster: 725e297341c5f626b17facdd621f6702
Gjest Conservationista Skrevet 30. januar 2013 #14 Skrevet 30. januar 2013 Hei! Min datter på snart to år hadde akkurat de samme symtomene. Legen min mente det da var at hun ikke tålte melk. Dette er noe som kan oppstå når de er så små, midlertidig. At hun var syk e.l., noe som reduserte tarmens evne til å fordøye melk. Det er vanligvis midlertidig, så ved å redusere melkeinntaket så kan det gå over og bli helt bra igjen. Vi fikk da beskjed om å slutte med de store melkeinntakene (feks melkeflasken hun fikk til kvelds), men fortsette med litt melk (feks fra ost på brødskiva) og gi litt Biola. Et par dager etter at vi sluttet å gi henne melk å drikke, ble avføringen helt fin igjen. Borte var slimete, ufordøyd nasty bæsj:) . Legen sa at hun måtte gå uten store melkemengder i i hvert fall tre uker, nå er det gått mye lenger tid enn det men fant ut at det uansett var på tide å slutte med melkeflaske på kvelden.. Du burde uansett ta ungen din til legen for å høre, for det kan selvfølgelig være andre ting. Men dette er i hvert fall en mulighet!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #15 Skrevet 30. januar 2013 Ifølge legen så kunne de ikke sjekke slike ting før de er minst to år. Men jeg skal prøve å kutte ut melk for en periode (og slutte med melkeflasken ) og se om det bedrer seg. Regner med vi må slute å gi han melk som drikke og da? Vil han da få i seg nok kalsium fra en brødskive med prim + den melken som er i middag? Eller burde vi heller gi han laktosefri melk? Håper det er så enkelt som at det kom etter at han var spysyk for et par måneder siden. Men må gjøre det gradvis. Vil tynne flasken med nattmelk litt gradvis ut for å gjøre han vant til at det smaker mindre, slik at han etter hvert kan få vann rett før han legger seg. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a
HvittHus Skrevet 30. januar 2013 #16 Skrevet 30. januar 2013 Ifølge legen så kunne de ikke sjekke slike ting før de er minst to år. Men jeg skal prøve å kutte ut melk for en periode (og slutte med melkeflasken ) og se om det bedrer seg. Regner med vi må slute å gi han melk som drikke og da? Vil han da få i seg nok kalsium fra en brødskive med prim + den melken som er i middag? Eller burde vi heller gi han laktosefri melk? Håper det er så enkelt som at det kom etter at han var spysyk for et par måneder siden. Men må gjøre det gradvis. Vil tynne flasken med nattmelk litt gradvis ut for å gjøre han vant til at det smaker mindre, slik at han etter hvert kan få vann rett før han legger seg. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a Du må også kutte ut prim, da den inneholder masse laktose. Vanlig melk kutter du helt ut, men du kan gi han laktoseredusert eller laktosefri melk. Da slipper han å kutte melken på kvelden. Evnt havremelk. Den smaker helt greit. Den får du også kjøpt i stort sett alle dagligvarer. Laktose og melkeprotein har mange navn, så sett deg inn i disse, slik at du klarer å skille ut de produktene som inneholder disse bestandelene.
Gjest Conservationista Skrevet 31. januar 2013 #17 Skrevet 31. januar 2013 Ifølge legen så kunne de ikke sjekke slike ting før de er minst to år. Men jeg skal prøve å kutte ut melk for en periode (og slutte med melkeflasken ) og se om det bedrer seg. Regner med vi må slute å gi han melk som drikke og da? Vil han da få i seg nok kalsium fra en brødskive med prim + den melken som er i middag? Eller burde vi heller gi han laktosefri melk? Håper det er så enkelt som at det kom etter at han var spysyk for et par måneder siden. Men må gjøre det gradvis. Vil tynne flasken med nattmelk litt gradvis ut for å gjøre han vant til at det smaker mindre, slik at han etter hvert kan få vann rett før han legger seg. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a Nei, vi får ikke sjekket om vår jente ikke tåler melk heller. Men å kutte ned på melkemengdene har funket i hvert fall:) Legen vår sa at så lenge hun fikk litt kalsium fra pålegg, middag (feks saus med litt melk i, potetmos osv) og Biolayoghurt så holdt det lenge. Hun trenger ikke å drikke masse melk hver dag. Det var også viktig at hun fikk litt laktose i kosten hele tiden, hvis man sluttet med all melk kunne det hende at hun ble permanent intolerant. Får håper det hjelper deg og:) Du har vært hos legen nå?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #18 Skrevet 31. januar 2013 Tuusen takk for tips! Da skal vi sette oss litt inn i dette og begynne etter neste uke. Må vente så lenge fordi jeg er bortreist hele neste uke, og faren han er ikke så flink på sånt. Har kort sagt ikke peiling.. Har ikke vært hos legen nei. Jeg ringte og forklarte situasjonen og spurte om tester, men fikk bare til svar at han var for liten, men at jeg måtte prøve meg fram med en matsort av gangen.. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a
Gjest Conservationista Skrevet 31. januar 2013 #19 Skrevet 31. januar 2013 Tuusen takk for tips! Da skal vi sette oss litt inn i dette og begynne etter neste uke. Må vente så lenge fordi jeg er bortreist hele neste uke, og faren han er ikke så flink på sånt. Har kort sagt ikke peiling.. Har ikke vært hos legen nei. Jeg ringte og forklarte situasjonen og spurte om tester, men fikk bare til svar at han var for liten, men at jeg måtte prøve meg fram med en matsort av gangen.. Anonym poster: 7c8b574ac399adc18e059ee76afb4a5a Ah, såpass ja. Vel, da foreslår jeg å prøve å kutte ned på melk ettersom man ser resultatet fort og det er helt ufarlig. Hvis det fungerer, så fortsett med det i i hvert fall tre uker. Så kan dere prøve å gi han mer melk da hvis dere vil det, og se om han tåler det da. Mannen din kan vel kutte litt ned på melken? Gi han vann å drikke istedet for melk, men fortsette med flaske til du kommer tilbake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå