student86 Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Heisann! Jeg sitter her og løser kryssord, og så lurer jeg på om det har noe å si hvordan kryssordene ser ut når de sendes inn. Er det noen som vet? Kan jeg bare skrible i vei med blyanten og sende in så lenge det ser ok ut og man ser hva som står? Før pleide jeg å skrive alt om igjen med kulepenn så det skulle se fint ut, men det ble for slitsomt og endte med at jeg sjelden sendte inn kryssord... Håper noen kan hjelpe:)) Hilsen ivrig kryssordløser, men ikke innsender;)
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Heisann! Jeg sitter her og løser kryssord, og så lurer jeg på om det har noe å si hvordan kryssordene ser ut når de sendes inn. Er det noen som vet? Kan jeg bare skrible i vei med blyanten og sende in så lenge det ser ok ut og man ser hva som står? Før pleide jeg å skrive alt om igjen med kulepenn så det skulle se fint ut, men det ble for slitsomt og endte med at jeg sjelden sendte inn kryssord... Håper noen kan hjelpe:)) Hilsen ivrig kryssordløser, men ikke innsender;) Det samme spurte jeg om på et kryssordforum hvor jeg er medlem. Jeg hadde overtatt et kryssordbilag hvor en del var utfylt med blyant, og spurte om jeg måtte skrive over med penn. Jeg fikk divergerende svar, et par personer mente at det var absolutt nødvendig, andre fortalte at de alltid løste med blyant og til og med hadde vunnet av og til. Så konklusjonen er at du kan skrive tydelig med blyant og sende inn oppgaver. Kanskje det drypper premier på deg . Endret 29. januar 2013 av Arabella
student86 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2013 Tusen takk for svar, Arabella:) Ja, det viktigste er nok at bokstavene kommer tydelig frem. Hadde vært artig å vinne også Ha en fin kveld!
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Tusen takk for svar, Arabella:) Ja, det viktigste er nok at bokstavene kommer tydelig frem. Hadde vært artig å vinne også Ha en fin kveld! Bare hyggelig! Ha en fin (kryssord)kveld, du også! Jeg kan anbefale to flotte kryssordsider hvor du kan finne svar på det meste, Kryssord.no og Menneske.no. En virkelig avansert kryssordløser må også ha diverse oppslagsbøker, for det er ikke alt du finner på nettet. Jeg har dilla på kryssord . Endret 29. januar 2013 av Arabella
student86 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2013 Så artig! Det er sant, vi trenger oppslagsverk! Noen ganger må jeg bare riste på hodet av alle de rare ordene, men det er jammen lærerikt også! Jeg bruker kryssord.no flittig, det er faktisk oppstartssiden min Menneske.no må jeg utforske... Takk for tips! Ellers har jeg brukt kryssord.org, for den kan av og til gi svar som kryssord.no ikke kan gi. Hva slags kryssord pleier du å løse? Jeg sverger til Hjemmets kryssord
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Så artig! Det er sant, vi trenger oppslagsverk! Noen ganger må jeg bare riste på hodet av alle de rare ordene, men det er jammen lærerikt også! Jeg bruker kryssord.no flittig, det er faktisk oppstartssiden min Menneske.no må jeg utforske... Takk for tips! Ellers har jeg brukt kryssord.org, for den kan av og til gi svar som kryssord.no ikke kan gi. Hva slags kryssord pleier du å løse? Jeg sverger til Hjemmets kryssord Jeg kjøper sjelden ukeblader selv, men får kryssordbilag fra datteren min. Det gjelder Hjemmet, Allers og Norsk Ukeblad. Ellers er magasinkryssordet i Dagbladet på lørdag et høydepunkt . "Alle" elsker Rolf Hansen. Jeg kjøper VG på lørdager av og til og løser kryssordene der. Jeg har også kjøpt Allerskryss og Hjemmetkryss, bladene altså, i mange år, men det har jeg sluttet med etter at de la om til nesten bare "gateløsninger" og bare noen få kryssord som skal fylles helt ut. Det ble for dyrt å betale ca. 50 kr. for tre-fire interessante oppgaver, syntes jeg. Ellers løser jeg der jeg kommer over, spør folk om jeg kan rive ut kryssord i diverse blader, "Vi menn" og flere. Ellers vil jeg tipse deg om et supert kryssordblad, "Kryss i taket". Der er det mange finurlige, morsomme oppgaver. Det har ligget i dødvanne nesten hele fjoråret på grunn av interne stridigheter etter hva jeg har skjønt. Men 18. februar skal det være i handelen igjen. Dette bladet kan man abonnere på og få det noe tidligere i postkassen. Man får kjøpt det hos Narvesen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå