AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har en bestevenninne. Vi har vært bestevenner i over fem år. Hun har i det siste virket så annerledes. Hun oppførte seg aldri på denne måten før. Hun gjør ting som irriterer meg grenseløst. La meg ta tre eksempler som har irritert meg veldig i det siste: 1. Vi er treningspartnere og trener jevnlig tre ganger i uken sammen. Hver gang jeg har gjort en bedre innsats enn henne, blir hun helt desperat - hun slenger seg på tredemølla og løper igjen det jeg greide. 2. Hun skal alltid tulle på vegne av andres følelser. Hun kan finne på å registrere deg på sukker.no på tull eller gjøre noe som går utover deg, og forventer at man skal le med. Hvis man ikke ler med, så oppfattes man som sur og prippen - hvertfall når man gjør det samme mot henne! 3. Hvis hun ser deg kysse med kjæresten, så glemmer hun det ikke. Aldri. Hun ville kun møte kjæresten min én gang. Det var den første helgen jeg og kjæresten var sammen, selvfølgelig kysser man. Men det var ikke sånn at vi slurpet i oss hverandre og ikke brydde oss om henne. Vi prøvde å få henne med i samtaler, men hun sa ikke noe. Ett år senere forteller hun fortsatt minst én gang i uka hvor forferdelig det var den gangen hun måtte være med meg og kjæresten, da vi kun "slurpa i oss hverandre". Dette er noe hun har fortalt alle vennene mine opptil tre ganger hver, og har null problemer om å snakke høyt om det. Æsj, jeg kjenner at jeg blir småsint bare av å skrive dette. Overreagerer jeg? Hvordan kan jeg snakke med henne om dette, uten at hun mener at jeg er prippen og sur? Anonym poster: 0641b524608a5097348d3a674da7dc1c
frøkna Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor det første plager deg. Mye av grunnen til at man drar å trener sammen er jo for å motivere hverandre, og hvis det motiverer henne til å trene mer av at du trener så er jo det egentlig bare bra for henne at hun føler at hun må gjøre det bedre enn deg. Det med sukker skjønner jeg er irriterende, eller at hun ler av følelsesrelaterte ting. Jeg hadde syns det hadde vært ekstremt ubehagelig om noen opprettet en falsk profil i mitt navn! Her burde du si klart i fra, og om hun ler av andre ting som har med følelser å gjøre får du reagere så hun skjønner det sårer deg. Det siste er vel bare hun som er misunnelig på at du har kjæreste og hun følte seg vel som tredje hjulet på vogna. Siden hun klagde så over det så opplevde hun det kanskje sånn også. Syns ikke det virker som om hun er den største bitchen i verden akkurat. Kanskje dere har hengt litt mye sammen i det siste, slik at dere går hverandre litt på nervene?
Notisblokk Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Du overreagerer kansje litt. For det høres ut som at du er litt lei og irriterer deg over henne uansett hva hun skulle gjort. Kansje dere har vokst fra hverandre? Kansje dere trenger en liten pause og ikke være med hverandre så ofte som før? Jeg forstår at du irriterer deg, men det virker som begge føler det samme. Det med at hun ønsker å gjøre det like bra som deg på trening er kansje fordi hun irriterer seg over deg at du klarer det bedre. Det med at hun prøver å være morsom med å melde venner inn på sukker.no er kansje for hun prøver å nettopp være morsom, men at du irriterer deg over det og hun blir irritert av deg. Det er mange som melder inn venner på slike nettsider bare for gøy, og kansje hun har hørt om andre som syns det er morsomt. Og det med at hun blei lei når du og kjæresten var sammen er fordi at hun nettopp irriterer seg like mye som deg, med alt mener jeg. Så jeg ville kansje prøvd å tatt litt pauser, være med andre litt mere. Men samtidig så ville jeg ikke kuttet henne ut, hun er sikkert en grei venninne.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Dere har nok rett, vi er ekstremt mye med hverandre... Likevel vil jeg ikke slutte å være med henne, siden hun er min bestevenninne og vi er egentlig utrolig nær hverandre. Det blir nok bedre nå som jeg snart kommer inn i et avstandsforhold. Da er vi ikke sammen hver eneste helg. Merket det på mandagene før, da jeg var i et annet avstandsforhold, da gledet jeg meg til å se henne! Blir nok bedre da. Pfff, var deilig å lufte det litt, da Vi har snakket om det, var ikke noe big deal. Samtalen ble raskt avsluttet med en god tone, og vi var begge enige om at det blir bedre hvis ikke er så mye sammen i helgene. Anonym poster: 0641b524608a5097348d3a674da7dc1c
Notisblokk Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Dere har nok rett, vi er ekstremt mye med hverandre... Likevel vil jeg ikke slutte å være med henne, siden hun er min bestevenninne og vi er egentlig utrolig nær hverandre. Det blir nok bedre nå som jeg snart kommer inn i et avstandsforhold. Da er vi ikke sammen hver eneste helg. Merket det på mandagene før, da jeg var i et annet avstandsforhold, da gledet jeg meg til å se henne! Blir nok bedre da. Pfff, var deilig å lufte det litt, da Vi har snakket om det, var ikke noe big deal. Samtalen ble raskt avsluttet med en god tone, og vi var begge enige om at det blir bedre hvis ikke er så mye sammen i helgene. Anonym poster: 0641b524608a5097348d3a674da7dc1c Så bra!! Håper det ordner seg og dere kan være med hverandre uten å irritere dere igjenn snart. Er viktig å ta vare på vennene våre selv om det kan bli litt mye av og til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå