Gå til innhold

¨"perfekte mennesker"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Perfekte mennesker? Jeg tror det perfekte menneske er litt uperfekt jeg. Men for å gi deg et mer ordentlig svar:

Det perfekte menneske vet hvordan det skal balansere livet sitt. Det kan balansere familie, jobb og egen tid.

Det vet, og aksepterer, at livet går litt i bølgedaler, - alle er ikke like lykkelige hver dag.

Det perfekte menneske vet at det eneste konstante er forandring og ser etter muligheter fremfor problemer.

Det perfekte menneske tar godt vare på helsen sin og passer på å fylle opp tanken hver gang det begynner å gå tom for bensin.

Det perfekte menneske er ikke nødvendigvis veldig klok, men er svært vis. Og finner glede i å dele sin visdom med andre.

Det perfekte menneskets mål er alltid større enn seg selv.

Litt av en liste!

Lykke til med oppgaven din.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe så kjedelig som et perfekt menneske.

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg kan ikke tenke meg noe så kjedelig som et perfekt menneske.

:cry: care sier jeg er kjeeeedelig :cry:

--------------------------------------------------------------------

Sliter litt med begrepet "perfekt menneske": Perfekt i forhold til hva? Perfekt i følge hvem? Ser at en annen her betegner Celina Middelfart som eksempel på perfekt menneske. Vel, hun er ikke det i min bok. Hun er rik og tynn.

Så hvilke målestokk skal man bruke? Hva et panel definerer som perfekt, hva trendmagasiner betegner som perfekt? individets egen selvoppfatning?

Eller kan man si at alle mennesker er perfekte? (vi er vel alle uunværlige og utfyller vår rolle i den store veven, på en måte? For at noen skal skinne (som Celina M) er det opplagt påkrevd at det er en hel rekke mennesker til å beundre henne. Men er disse mindre perfekte?Eller er det å være perfekt det samme som å lykkes med sitt eget prosjekt (hva nå enn det måtte være?)

Og - er det snakk om å være gjennomført perfekt? (og kan man være perfekt uten lyter? Man er vel ikke perfekt om man ikke er menneskelig, og mennesker uten en bitteliten lyte eller skavank er jo umenneskelig!!)

Rent intuitivt tenker jeg at det perfekte mennesket er en selvmotsigelse :tunge1: (for ikke å snakke om en gedigen bløff :wink: )

Skrevet

Et perfekt menneske blir for meg de få som faktisk er fornøyd med seg selv. Jeg tror det er det nærmeste vi kommer til perfekt i vårt samfunn.

Skrevet

Spennende tema.

Nå tenker jeg kanskje litt fort i retning "alt var bedre før", men sammenlignet med tidligere er lista over hva en skal ha / få til som "perfekt menneske" (noe mange strekker seg etter) ganske lang. (kanskje vi mister noen verdier oppi dette også - ta vare på venner og familie, for eksempel. Det er så mange "ytre" krav som skal innfris, blant dem å tilbringe tid sammen, men kanskje det ikke alltid blir kvalitet over det. Det føler i alle fall jeg, i mitt liv.) Jeg er enig med mange av svarene som er gitt. Selv om jeg ikke er så veldig opptatt av å se "perfekt" ut, tenker jeg jo ofte (eller det ligger kanskje en drøm bak) at jeg skulle ønske jeg var så-og-så tynn, med perfekt hud, hår osv, hadde råd til mere klær.

Og når jeg tenker max ti år tilbake i tid, på mine venner, hvordan de så ut, syns jeg alle de fleste hadde noen kilo mer, litt rundere kinn, litt friskere farge, mere hjemmestrikka gensere og gamle olabukser osv. jeg vet ikke om det er noe jeg bare inbiller meg, men mange av de jeg syns var veldig slanke og fine da, er mye tynnere nå.

Det med tid er jo også en stor del av det, som mange har nevnt før - man skal rekke å jobbe, studere, ha barn, trene, lese, holde seg oppdatert og delta i allverdens sosiale og kulturelle aktiviteter. Jeg blir stressa bare av å tenke på det. Sånn jeg føler det har jeg krav til meg selv om å rekke over alt, men så merker jeg at jeg ikke makter og så "gir jeg opp". I stedet for å kjenne etter og gjøre det jeg vil når jeg vil. Jeg er irritert på meg selv for at jeg prøver å klare alt, når jeg vet at det ikke går.

Skrevet
Sliter litt med begrepet "perfekt menneske": Perfekt i forhold til hva? Perfekt i følge hvem? Ser at en annen her betegner Celina Middelfart som eksempel på perfekt menneske. Vel, hun er ikke det i min bok. Hun er rik og tynn.  

Så hvilke målestokk skal man bruke? Hva et panel definerer som perfekt, hva trendmagasiner betegner som perfekt? individets egen selvoppfatning?  

Dette tenker jeg også. Jeg skjønner ikke helt hvordan man skal komme frem til noe når man ikke har en målestokk. Hvordan kan man skrive en oppgaven basert på bare synsinger. Jeg trodde det var en "sannhet" at ingen var perfektet. De som tror på et perfekt menneske, tenker jeg må arbeide mer med seg selv. For det man tror er perfekt , er nok bare et visuelt bedrag? Men kanskje jeg beveger meg litt utpå siden. :wink:

Gjest Embla s
Skrevet
For det man tror er perfekt , er nok bare et visuelt bedrag? Men kanskje jeg beveger meg litt utpå siden.  :wink:

Veldig enig! Hvordan kan vi i det hele tatt vite noe om hvorvidt andre er perfekte eller ikke (hvis det gikk an å være perfekt)?

Syns det du skriver må være kjemperelevant for hoveinnleggeren. - tror hun burde gjøre en avgrensningsjobb og litt definisjons og begrepsavklaring! (men det er kanskje det som er målet med denne tråden?).

Gjest ElinS
Skrevet

TUSEN TAKK FOR MANGE SVAR FOLKENS!!! :-)

Har vært borte i helgen, så jeg var ganske overraska da jeg gikk inn her og så så mange (og lange) innlegg! Er veldig spennende å lese, og som mange sier, så er det et veldig vidt tema som det er veldig vanskelig å skrive noe på, og ja, Embla, det er derfor jeg la inn innlegg her :wink: Jeg får bare prøve å definere og definere slik at jeg får et mer begrenset område, så går det nok bra!..hehe...tusen takk til alle som har svart iallefall!!! :-) :-) :-)

Gjest CiaraX
Skrevet

Jeg tror det som er typisk for det vi mener er det perfekte mennesket i dag, er at han/hun klarer å kombinere idealer som til en viss grad er motsetninger til hverandre, dvs

husmor og karrierekvinne

vakker og velkledd, men ikke overfladisk

har dype interesser, men er også morsom

morsom og alvorlig

opptatt av andres og egne behov

gjør sin plikt, men er også flink til å slappe av

har penger, men er ikke snobbete

fungerer godt sosialt, men trives også alene

tynn, men er glad i mat og kaker (se én episode av Sex og Singelliv)

osv.

I tillegg til at den perfekte kvinnen har alt dette å gjøre, gjør det henne lykkelig, og ikke stressa som oss andre dødelige!

Som du sikkert har skjønt, tror heller ikke jeg at det perfekte mennesket eksisterer. Jeg tror den perfekte kvinnen er et mentalt bilde vi skaper oss selv når vi er i det selvpinerske hjørnet :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...