Gå til innhold

Bachelor i psykologi e.l.- på deltid/fjernstudier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at man kan ta årsstudium på NKI (dyrt, selvfølgelig), men må ta det første året mens jeg jobber så jeg ser ingen annen løsning, med mindre en eller annen høyskole har fjernstudier. Ikke som jeg har funnet til nå, i hvert fall.

Så er det eventuelt veien videre, de to følgende årene. Jeg har lyst til å lære om arbeidsliv, organisasjonspsykologi, HR, slike ting, for å jobbe med rekruttering eller mentoring etc. En eller annen form for rådgivning. Eller en helt generell bachelor med hovedvekt på psykologifag og relaterte emner.

Er det noen høyskoler/universiteter som kan tilrettelegge for deltidsstudier, med studiesamlinger i stedet for obligatoriske forelesninger?

Jeg har googlet og søkt litt, men finner en forvirrende mengde informasjon samtidig som de samme nettstedene går igjen, men ingen særlig informasjon om muligheter for deltid eller andre måter å kunne ta en slik (eller liknende) bachelorgrad på.

Jeg har vært lenge ute av studenttilværelsen (tjue år...) og er usikker på hvor jeg skal begynne nå.

Den trenger kanskje ikke hete bachelor i psykologi, men må iallfall omhandle psykologi/coaching, arbeidsliv, HR - men uten det bedriftsøkonomiske og finansielle, hvia man skjønner... :sukk:

Anonym poster: 65d8e608594ff3b3725be81dc9a2a60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, de færreste universiteter har obligatorisk deltagelse på bachelornivå, i alle fall ikke på første året. UiO har ingen obligatorisk deltagelse på første året. Så lenge du melder deg opp i studentweb, betaler semesteravgift og avlegger eksamen, bryr ingen seg om du er der.

På UiO kan du fritt fordype deg innenfor en av 4-5 retninger. En av dem er arbeids- og organisasjonspsykologi.

Anonym poster: de70c1388ebbb979c42cf958d6505dfe

Skrevet

Takk :) men for oss som ikke bor i Osloområdet er det helt klart færre muligheter, virker det som, i hvert fall for andre og tredje året.

Anonym poster: 65d8e608594ff3b3725be81dc9a2a60d

Skrevet

Ja, det er det nok. Men på første året holder det å komme innover for å ta eksamen.

Anonym poster: de70c1388ebbb979c42cf958d6505dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...