Gå til innhold

Det er en vond lukt i leiligheten jeg skal se på i morra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har endelig fått meg en leilighet, jeg skal dra å se på den og om jeg vil ha den ser den min! Men jeg har fått beskjed om at leien går ned pga lukt i leiligheten. Er dette noe jeg kan ordne selv? Åpne sluk osv og tømme dem og slike ting? Vaske ned hele leiligheten? Trenger tips og råd! Burde jeg droppe og ta leiligheten om det er en lukt der? Er veldig desperat etter leilighet pga konflikter hjemme hos foreldrene. er 20 år og det er på tide og etablere seg på egenhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, jeg ville aldri tatt denne leiligheten. Vond lukt setter seg på ALT!

Huseier er tydeligvis klar over problemet og velger heller å sette ned leien istedetfor å gjøre noe med det. Noe som får meg til å tenke at dette problemet er for vanskelig og/eller dyrt å fikse så eieren kommer bedre ut av det med å senke leien litt.

Vær smart, hold deg unna.

Dessuten kan du ikke i ettertid klage på vond lukt ettersom du da har godtatt det med å leie til nedsatt pris pga lukten.

Du kommer til å angre.

Endret av ols1
  • Liker 7
Skrevet

Det vil nok avhenge helt av hva som er årsak til lukten. Er det fra rørene/avløp, er det endel som kan gjøres. Er det inngrodd sigarettrøyk, hjelper det å vaske. Lukter det kraftig mugg - styr unna.

Jeg bodde en kort tid på en hybel i et anneks. Det viste seg at det var en sprukken septik-tank delvis under annekset, og lukten trakk opp gjennom tregulvet.

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke tatt leiligheten om jeg var deg. Huseier setter ned leia pga vond lukt, fordi folk neppe vil leie der i utgangspunktet. All lukt vil sette seg på alt som bruker over meg skriver. På gardiner, håndklær, klær, kanskje til og med i håret ditt, slik at du lukter. Ikke ta det første og beste, ha heller litt is i magen å vent litt. Det dukker tidsnok opp flere leiligheter. Og du har tross alt tak over hodet. Som 20-åring er du voksen og burde prøve å gå i dialog med familien din slik at det blir levelig hjemme fram til du finner en ny leilighet. Lukta kan også for alt du vet være helseskadelig. Vent til det dukker opp noe annet, istedet for å leve i vond lukt på "tross".

Skrevet

Huseiern eier 90+ leiligheter i samme bygg er ikke i kjellern til noen. Tviler på at det er mug siden alle leilighetene der er i god stand osv. Men kan jo hende! Hus eiern skal gjøre noe med det, men det skjer jo ikke på dagen. Kan jo gå over og sjekke rør osv. Tenker bare og bo der frem til jeg får meg en fast jobb og kunne kjøpe meg en egen leilighet.

Skrevet

Ikke gjør det. For alt du vet kan det være en stor rottefamilie som har krepert inne i veggen.

Skrevet

Huseiern eier 90+ leiligheter i samme bygg er ikke i kjellern til noen. Tviler på at det er mug siden alle leilighetene der er i god stand osv. Men kan jo hende! Hus eiern skal gjøre noe med det, men det skjer jo ikke på dagen. Kan jo gå over og sjekke rør osv. Tenker bare og bo der frem til jeg får meg en fast jobb og kunne kjøpe meg en egen leilighet.

Bruk nesa og finn ut hvilken type lukt det er. Noen er til å leve med, andre ikke.

• Liker 2
Skrevet

Men kjære deg, du må jo finne ut av hva slags lukt det er snakk om! Jeg regner da virkelig med at huseier har prøvd å fjerne lukten selv, og da klarer du neppe å fikse opp i det. Mugg lukter ikke godt og er farlig å bo i. Jeg bodde i en leilighet med mye mugg selv og var konstant syk.

Og døde rotter i veggene; den lukta klarer du bare ikke å leve med. Har vært der òg.

Anonym poster: bb99e79c56b57fc0ea9b23842e7747d6

• Liker 3
Skrevet

Mystisk lukt, so bad at huseier setter ned leia? NEXT!!!!

• Liker 3
Skrevet

Selv om du får deg fast jobb ts, er det ikke dermed sagt at du har råd til egen leilighet med en gang. Det er ikke gratis.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt helt paranoid av å hele tiden gå rundt å tenke på om jeg luktet som leiligheten!

Gjest hedgepig
Skrevet

Snip

Nå, hvordan gikk det? * nyskjerrig;)

Skrevet

Tenker bare og bo der frem til jeg får meg en fast jobb og kunne kjøpe meg en egen leilighet.

Jeg er også spent på hvordan dette gikk.

Når det gjelder det jeg har sitert.

Har du allerede oppspart nok egenkapital? Du må ha 15% av kjøpesummen, så det er ikke nok å ha fast jobb TS.

Skrevet

Visst nok er mugg i leiligheter også relatert til lungesykdom og lungekreft. Ikke ta den!

Anonym poster: 269036ee2aeb95c7a2bcbfb0df081770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...