Gå til innhold

Ledig stilling som sentralbordmedarbeider, helst med bachelor eller mastergrad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter jobb ved siden av studie og ser at kommunen jeg bor i har lagt ut en stillingsannonse som sentralbordmedarbeider.

De vil helst ha en med bachelor eller mastergrad. Siden når ble det så avansert å ta imot besøkende eller besvare en telefon?

Anonym poster: b98e93a872876b6987857f8cc400501e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, de sikter høyt! :ler:

• Liker 10
Skrevet

Det må være en liten kommune hvor man skal føre regnskap eller noe slikt i tillegg da? Master for å besvare telefoner er sinnsykt! Bachelor i noe relevant kan kanskje forsvares, men master?!

Anonym poster: 7141daf5af73414afb962fec90beff2e

• Liker 1
Skrevet

TS her

Jeg ringte sentralbordet for å høre om kravet og hun som jobber der nå har ingen formelle utdannelse. Hun hadde ingen forklaring på hvorfor kravene var så høye.

Skrevet

Oppgavene var å ta imot besøkende og besvare telefon og sortere post.

-TS

Skrevet

Kan det være en feil i annonsen? Kravene er jo latterlige!

Anonym poster: ec7f275ead1a01db410fdd5a383647c8

Skrevet

Kan det være en feil i annonsen? Kravene er jo latterlige!

Anonym poster: ec7f275ead1a01db410fdd5a383647c8

Nei ingen feil:)

Det hendte at man måtte ha ansvaret for bestilling av rekvisita. Kan være derfor de måtte ha en med master.

Skrevet

Bare å søke i vei. De får ingen søkere med master til den stillingen der, tviler på at noen med bachelor søker, heller, med mindre det er noen høyt utdannede som absolutt skal flytte tilbake til heimbygda og dette er eneste administrative stillingen som finnes ledig...

Rekvisitabestilling krever for øvrig kun litt logikk og evnen til å skrive av gamle skjema.

• Liker 1
Skrevet

Latterlige krav, burde ikke være noe krav til utdanning i det hele tatt. Arbeidserfaring evt opplæring burde holde i massevis.

• Liker 2
Skrevet

Ser flere skriver at det er et krav, men er det virkelig det som står i jobbannonsen?

Arbeidsgivere beskriver den perfekte arbeidstaker i jobbannonsen, noe som vil si at de ikke forventer at søkere har alle egenskapene de spør etter.

Anonym poster: 586ea3f833ebffbe408389666c362d73

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje fagforeningen som har fått det i gjennom for å kunne forsvare lønnsnivået. Ikke unormalt i offentlig sektor. (Selv om lønnsnivået sikkert ikke er av det høyeste.)

Anonym poster: 202e78e2c7c12291ebb4c685ca02396a

Skrevet

Synes det er en gjenganger i jobbannonser at de slenger med noe a la "helst bacholor eller høyere" nesten samme hva slags stilling det er. Ettersom de færreste med bacholor, og sannsynligvis ingen med master ville blitt lenger enn høyst nødvendlig i en slik stilling fatter jeg ikke hvorfor de ikke heller konsentrerer seg om å finne en best mulig kandidat som kanskje vil bli i jobben en stund. Det eneste de risikerer er å skremme vekk potensielle søkere som kunne vært perfekt bortsett fra at de bare har videregående/mangler en grad. Jeg har selv en jobb der øk/ad. fra videregående samt litt praktisk regnskapserfaring holder i massevis, selv om jeg tipper de ville prøvd å få inn noen med bacholor om jeg sluttet (har selv litt broket bakgrunn både mht utdannelse og tidligere jobber). Vurderer å fullføre en bacholor på deltid selv, bare for å kunne konkurrere dersom jeg skulle trenge å gå ut på jobbmarkedet igjen.

Anonym poster: e91ff27bbeff9e55bf41a37de54af25c

• Liker 1
Skrevet

Det der må da være perfekte jobben for fagarbeider i kontorfag!

Anonym poster: 8a7e84cc7c1e0bca29eabefa19019fc1

Skrevet

Ja, slik har det blitt en del steder. Mange som praktiserer latterlige kompetansekrav for relativt "enkle" stillinger. Ikke at det er noe galt i en sentralbordstilling, det kan være utfordrende på mange måter, men dybdekompetanse innen et gitt fag behøver man derimot normalt sett ikke. Med mindre man f. eks skal rekvirere tekniske løsninger innenfor en gitt bransje o.l.

Anonym poster: 40efbf02f58c8ddfc5989212dfb389ec

• Liker 1
Skrevet

Vel da har bachelor og mastergradene mistet høyde.

• Liker 3
Skrevet

Høres helt idiotisk ut, for hvis de mot formodning skulle få en med master så vil den personen høyst sannsynlig mistrives og slutte etter kort tid. De aller fleste har ikke tatt noen master for å sitte på et sentralbord.

Men det forundrer meg ikke. Søkte på en kommunal stilling hvor jeg måtte fylle ut et idiotisk langt skjema på nettet (inkl. nøyaktig dato for start og slutt på alle jobber og skoler ned til ungdomsskolen - altså det holdt ikke med måned, her skulle de vite dagen man begynte og sluttet ungdomsskolen for 30 år siden...). OG SÅ skulle de jammen meg ha tilsendt søknaden, cv og alle attester og vitnemål på papir i posten - altså i TILLEGG til søknaden og alt en fylte inn på nett! Forøvrig ønsket de at man skulle scanne inn alle vitnemål og attester der også. Heeeeeelt utrolig!

Så provoserende irriterende waste of paper at jeg vurderer å skrive til kommunen å høre om hvordan de har endt opp med denne idiotiske praksisen!

Anonym poster: 2cfdd1e3cb91bc9974890b0a72344fad

• Liker 2
Skrevet

Hverdagen for arbeidssøkere i et nøtteskall.

Skrevet

Hverdagen for arbeidssøkere i et nøtteskall.

Hvis du siktet til mitt innlegg over, så må jeg ærlig si at jeg jammen søkt min andel jobber, men dog aldri vært bort i maken til idioti som hos denne kommunen. Det er jo ikke ofte man må sende inn både på nett OG på papir. Og i dag er det heller ikke vanlig å måtte sende med kopier av alle vitnemål og attester til hver eneste jobbsøknad.

Skrevet

Hvis du siktet til mitt innlegg over, så må jeg ærlig si at jeg jammen søkt min andel jobber, men dog aldri vært bort i maken til idioti som hos denne kommunen. Det er jo ikke ofte man må sende inn både på nett OG på papir. Og i dag er det heller ikke vanlig å måtte sende med kopier av alle vitnemål og attester til hver eneste jobbsøknad.

Det var egentlig til hele tråden. Men ja jeg har og forsøkt disse skjemaene til offentlige stillinger. Helt håpløst! :trist:

Men stillingsannonser generelt har usedvanlig høye krav. Er det rart folk nærmest føler for å gi opp iblant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...