frosken Skrevet 17. mars 2004 #1 Skrevet 17. mars 2004 Jeg har begynt å tenke litt på hva jeg skal gi min kjære i morgengave. Og har fått noen ideer. Men jeg er litt usikker på hvor mye penger jeg skal legge i gaven. Hvor mye har du tenkt å bruke på morgengave til din kjære?
nessi Skrevet 17. mars 2004 #2 Skrevet 17. mars 2004 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt ca 1000 kr, men nå har vi blitt enige om å bruke pengene på bryllupsreise istedenfor å kjøpe gave.
Lullu Skrevet 17. mars 2004 #3 Skrevet 17. mars 2004 Har lyst å kjøpe fotballtur, så jeg må nok opp i ca. 3 000,- inkl. alt. Skal også betale deler av tur for forlover og toastmaster, og har satt en makspris på ca. 1 000,- til hver av de. Min forlover får sminke og håroppsett, som kommer på ca. like mye.
*Lene* Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Vurderet å kjøpe hagle(jakt) men ble for komplisert og dyrt! Nå går det mer i retning av Norrøna jakke/bukse. En av delene...koster jo flesk :-)
Monimos Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 jeg har kjøpt en Tissot T-Touch klokke i titan til min elskede. Gleder meg vilt til å gi den til han for han har ønsket seg en slik lenge. :-) Her koster klokken ca. 6000 kr, men jeg fikk min svigerbror til å kjøpe den for meg i Tyskland, og der kostet den "bare" 4000 kr.
April Skrevet 17. mars 2004 #6 Skrevet 17. mars 2004 Min kjære kommer til å få en rifle som han ønsker seg, men jeg har funnet ut av det blir så vrient å få til+at jeg vet jo ikke heeelt hvem han vil ha! Så han kommer til å få 10 000kr øremerket til rifle! Vet at dette er ganske dyrt, men han ønsker det seg så inderlig og jeg vil gjerne oppfylle det ønske for han!
zmurfette Skrevet 17. mars 2004 #7 Skrevet 17. mars 2004 Tror det blir gitar til zmurfen, men har ikke helt bestemt meg enda....
frosken Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2004 litt godt å høre at det er flere som skal bruke mange penger.... Har funnet gave til 5500 og synes det er litt mye, men så skal han jo bare få morgengave en gang (+mange flere unnskyldninger)
hallingbrud Skrevet 17. mars 2004 #9 Skrevet 17. mars 2004 Lullu: jeg vurderer også fotballtur som et alternativ, men en fotballtur for to personer kommer da vel opp i 4000,-? Gjør det ikke?
Lullu Skrevet 17. mars 2004 #10 Skrevet 17. mars 2004 Lullu: jeg vurderer også fotballtur som et alternativ' date=' men en fotballtur for to personer kommer da vel opp i 4000,-? Gjør det ikke?[/quote'] Jo, helt sikkert, men jeg skal jo ikke være med Jeg skal ordne det slik at jeg spør hele guttegjengen om de vil reise, og det vil de alltid. Fotballidioter hele gjengen. Jeg betaler for min mann selvsagt, og deler av billetten for forlover og toastmaster (de er min sambo sine beste kompiser). I talen min skal jeg overraske han (og forlover + toastmaster) med turen (han får vite om turen da istedet for morgenen etter), og si hvem som skal reise. Regner med at de blir totalt 10 stk. eller noe slikt.
Andrine22 Skrevet 17. mars 2004 #11 Skrevet 17. mars 2004 :o :klø: Bare lurer på hvor dere får tak i alle pengene jeg? Er hele gjengen rik her? Eller tjener alle kjempemye i jobben sin? Bare nysgjerrig, siden dere kjøper kostbare ting.
Gjest MrsL Skrevet 17. mars 2004 #12 Skrevet 17. mars 2004 Jeg har ikke kjøpt dyrt. Jeg brukte 500,- på morgengaven. Kjøpte den på tur til Kiel i fjor (ei klokke). De skulle slutte å selge det merket og derfor hadde de sluttsalg på den. Jeg hadde planer om å kjøpe denne type klokke uansett, så da slo jeg til der og da. Må si at min forlovede er litt redd for summen under posten "Morgengave" Han synes det er skummelt å ikke vite hvor mye det blir. lite vet han om at hans allerede har ligget på en lur plass her i hjemmet i 6 måneder
Miss Marple Skrevet 17. mars 2004 #13 Skrevet 17. mars 2004 Når jeg leste denne linken kom jeg pluteslig til å tenke på at jeg kan ikke huske hva jeg kjøpte i morgengave til mannen min...og det er bare et halvt år siden vi giftet oss...Men jeg husker hva jeg fikk da! Og vi brukte bare 500,- ettersom det koster litt å holde bryllup.
meta Skrevet 17. mars 2004 #14 Skrevet 17. mars 2004 :o :klø: Bare lurer på hvor dere får tak i alle pengene jeg? Er hele gjengen rik her? Eller tjener alle kjempemye i jobben sin? Bare nysgjerrig, siden dere kjøper kostbare ting. :enig_animasjon: Kjøpte ingenting til hverandre vi.. Syns bryllupet var dyrt nok i seg selv. Dro på "bryllupsreise" på sommeren isteden.
Lullu Skrevet 17. mars 2004 #15 Skrevet 17. mars 2004 Hei! Har fint råd til en gave på 3 000,- Er jo enda lenge til, og sparer jeg noen få hundrelapper i mnd. er jo gaven i boks. Har veldig lyst å gi han en opplevelse jeg vet han vil sette stor pris på. "Koste hva det koste vil" Vet at han kommer til å bruke en del på bryllupsnatten. Han har ordna med hotell, og jeg veldig spent på hvor vi ender opp! Gaven til forlover/toastmaster tar vi fra felles-potten...men lite vet min sambo om hva det blir. Nå som renta er så lav, klarer vi oss mye bedre enn før ja! Hurra, hurra!
Gjest Tex Skrevet 17. mars 2004 #16 Skrevet 17. mars 2004 Jeg har trumfet igjennom at vi ikke skal gi hverandre morgengave. Jeg syns det er litt tullete å gi hverandre gave for at vi har vært så heldige å få hverandre, for oss er det gave nok i seg selv....
-ida- Skrevet 17. mars 2004 #17 Skrevet 17. mars 2004 Jeg kommer ikke til å kjøpe noe til han, men om han vil må han jo få lov! Vi drar på dyr og lang bryllupsreise hvor vi skal bo fint!!
zmurfette Skrevet 18. mars 2004 #18 Skrevet 18. mars 2004 Jeg synes det er koselig å gi ham noe jeg vet han setter pris på og som han forhåpentligvis har glede av resten av livet. Og så er jeg heldig som har en jobb hvor jeg tjener såpass mye at jeg har råd til å bruke noen tusenlapper på en sånn gave.
hallingbrud Skrevet 18. mars 2004 #19 Skrevet 18. mars 2004 Jeg er student, og har ikke mye penger å rutte med, men har spart lenge for å gi han en gave som han kommer til å huske :-) Dessuten blir deler av bryllupet betalt av foreldrene våre, så vi skal ikke ut med så mye. (vi har spart opp 40 000,- til sammen, og jeg tror det vil holde fint til både morgengaver og alt vi skal dekke til bryllupet selv om morgengavene er dyre).
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2004 #20 Skrevet 18. mars 2004 Vi har bestemt å ikke bruke mer enn 500 kr på morgengave.. Jeg har vært på netthandelen å kjøpt gave der.. Kjøpte ekspresso maskin. Og fikk den til 325 kr iink frakt!!! Er kjempe fornøyd!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå