Gå til innhold

Cola zero ved slanking, fy eller greit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere kun drukket sukkerbsu hele dagen, til alle slags måltider. Nå har jeg byttet den ut ved cola zero, stemmer det at den gjør så jeg ikke går ned i vekt ?

Anonym poster: 0d34806e6e992df66d94e6132633a763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cola zero er verken fy eller greit. Det er mengden du inntar som er relevant. Hvor mye drikker du om dagen?

Anonym poster: e3d8edaa63ef6315ab6b008b968652f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at noen skylder på aspartam, og noen skylder på økt apetitt. Men jeg har ikke opplevd noe av det og går fint ned i vekt selv om jeg inntar sukkerfri brus. Du får nesten bare forsøke hva som stemmer for deg.

Anonym poster: 5b79bc4bddead33411786a2ebf4178b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du drakk veldig mye brus fra før vil det nok gjøre en forskjell, men det er ikke nødvendigvis sunt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola Zero vil aldri være sunt uansett hvordan du vender og vrir på det. Aspartam kan ha negativ effekt på vektreduksjon også for mange. Hvis du kun er ute etter slanking så vil såklart Cola Zero være bedre enn Cola. Vil du er opptatt av helsen din på sikt bør du styre langt unna. Aspartam kan være minst like avhengighetsskapende enn sukker.

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med å drikke vann? Tilsett et par skiver sitron så får du frisk smak.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola Zero vil aldri være sunt uansett hvordan du vender og vrir på det. Aspartam kan ha negativ effekt på vektreduksjon også for mange. Hvis du kun er ute etter slanking så vil såklart Cola Zero være bedre enn Cola. Vil du er opptatt av helsen din på sikt bør du styre langt unna. Aspartam kan være minst like avhengighetsskapende enn sukker.

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med å drikke vann? Tilsett et par skiver sitron så får du frisk smak.

Dette vil jeg gjerne se at du dokumenterer med annet enn svadalinker fra alternative behandlere.

Anonym poster: e09dd15cc49d5f0ebebd480a8dc2d892

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På venterommet hos tannlegen i går så jeg et skjema over hva slags leskedrikker og vann med smak som er skadelig for tennene, har det en PH verdi under 5, er det skadelig, Cola Zero hadde en PH verdi på 3 eller noe. Mest skadelig av alle brustyper.

Det var ikke dette du spurte om, men jeg sier det likevel...

Anonym poster: 000cdf28955472dacbc54fe2ff0f274a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola Zero/light inneholder så godt som 0 kalorier så da er det bare å drikke i vei :)

Ja, hvis man vil skade tennene så.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket stor forskjell når jeg gikk over til Pepsi Max.

:klo:

Forskjell på hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ops, fikk visst ikke med alt :)

Merket stor forskjell på vekten etter at jeg gikk over til Pepsi Max. Jeg gikk ned noen kilo over tid bare ved å bytte til en drikke som ikke hadde kalorier i

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola zero har ikke kalorier det heller. Forskjellen er 0,006gram natrium eller noe. Men hvis du mener sukkerholding brus så forstår jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vil jeg gjerne se at du dokumenterer med annet enn svadalinker fra alternative behandlere.

Anonym poster: e09dd15cc49d5f0ebebd480a8dc2d892

Hvis du setter deg godt inn i aspartam og forskning, så vil du finne ut at all uavhengig forskning viser at aspartam kan ha skadelige bivirkninger, overvekt er bare en av mange. Forskning som viser at aspartam er trygt, er sponset av industrien.

Det gikk også et program om aspartam og sammenheng med overvekt på NRK for et par år siden.

Næringsmiddeltilsynet sier faktisk at barn under 3 år ikke må innta det i det hele tatt, og barn over 3 i begrensede mengder.

Syns du dette er en svadalink fra alternative behandlere f.eks? Nå har ikke dette med overvekt å gjøre, men illustrerer hvor farlig dette søtstoffet kan være.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6204462

Jeg har mange venninner som er totalt avhengig av pepzi max. Ingen av de klarer å slutte fordi de var voldsomme abstinenser (nei, det er IKKE pga koffeinen, de klarer fint å holde seg unna kaffen).

Cola Zero/light inneholder så godt som 0 kalorier så da er det bare å drikke i vei :)

0 kalorier er ikke ensbetydende med at det er bra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter deg godt inn i aspartam og forskning, så vil du finne ut at all uavhengig forskning viser at aspartam kan ha skadelige bivirkninger, overvekt er bare en av mange. Forskning som viser at aspartam er trygt, er sponset av industrien.

Det gikk også et program om aspartam og sammenheng med overvekt på NRK for et par år siden.

Næringsmiddeltilsynet sier faktisk at barn under 3 år ikke må innta det i det hele tatt, og barn over 3 i begrensede mengder.

Syns du dette er en svadalink fra alternative behandlere f.eks? Nå har ikke dette med overvekt å gjøre, men illustrerer hvor farlig dette søtstoffet kan være.

http://www.nrk.no/he...sstil/1.6204462

Jeg har mange venninner som er totalt avhengig av pepzi max. Ingen av de klarer å slutte fordi de var voldsomme abstinenser (nei, det er IKKE pga koffeinen, de klarer fint å holde seg unna kaffen).

Nei, men det er mye bedre enn sukkerholdig brus. Og skal man slanke seg så må man ned i kalorier. Da anbefales lightbrus.

Det sier seg selv at dersom man drikker mye cola, light eller med sukker, så får kroppen sjokk dersom man bråslutter å drikke det. Jo, pga koffeinet (og selve brusingen ifølge mine venner, siden vi bruker venner som fakta). Det finnes heller ingen ordentlig forskning som viser at aspartam er skadelig eller avhengighetsskapende. Og aspartam er et av de stoffene det er forsket mest på.

Men alt, til og med gulerøtter, kan være skadelig i ekstreme mengder. Sukker, spesielt fruktsukker, er kreftfremkallende. Vil du da advare folk mot å spise frukt? :klo:

Ja, hvis man vil skade tennene så.

For et dumt svar. Sukkerholdig brus og juice er verre for tennene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym poster: 760438cfd32bae5eb0dc584c7abfaac4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Du er på jordet.

Read it and weap: http://tjomlid.com/2013/01/29/rent-vann-er-giftigere-enn-aspartam/

Der har du forskning forklart. Ikke hjernevasking.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg har spurt to enæringsfysiologer ved Haukeland sykehus om akkurat dette. Svaret jeg fikk var at pr i dag finnes det ikke forskning som beviser at man feks legger på seg, eller ikke går ned i vekt ved å drikke lettbrus. Men ser du på innholdet i en lettbrus finner du ingenting som kroppen din kan ha nytte av. Brus generelt er ikke særlig bra, og man bør ha et fornuftig forbruk av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er mye bedre enn sukkerholdig brus. Og skal man slanke seg så må man ned i kalorier. Da anbefales lightbrus.

Det sier seg selv at dersom man drikker mye cola, light eller med sukker, så får kroppen sjokk dersom man bråslutter å drikke det. Jo, pga koffeinet (og selve brusingen ifølge mine venner, siden vi bruker venner som fakta). Det finnes heller ingen ordentlig forskning som viser at aspartam er skadelig eller avhengighetsskapende. Og aspartam er et av de stoffene det er forsket mest på.

Men alt, til og med gulerøtter, kan være skadelig i ekstreme mengder. Sukker, spesielt fruktsukker, er kreftfremkallende. Vil du da advare folk mot å spise frukt? :klo:

For et dumt svar. Sukkerholdig brus og juice er verre for tennene.

Skal man slanke seg så anbefales det å drikke vann. Brus, uavhengig om det er er med sukker eller aspartam, vil alltid være skadelig for tennene. Det er ingen som ANBEFALER å drikke brus.

Nei, som sagt er det aspartamen som kan gi abstinenser, ikke koffein alene.

Aspartam er et av stoffene det er forsket mest på?

Ikke sammenlign aspartam med frukt, det blir for dumt. US Airforce og US Navy advarer sine piloter mot å bruke selv små mengder som en bit tyggegummi. De sier det kan gi epileptisk aktivitet, gi plutselig hukommelsestap, svimmelhet og gradvis tap av synet.

Eh. Du er på jordet.

Read it and weap: http://tjomlid.com/2...e-enn-aspartam/

Der har du forskning forklart. Ikke hjernevasking.

Tjomlid har ingen som helst kunnskap om ernæring. Jeg skjønner ikke hva slags hensikt det skulle være å "hjernevaske" folk til å mene at aspartam er skadelig?

Hvorfor kan det være bra når myndighetene mener at barn under 3 år på ingen måte bør ha i seg aspartam?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...