Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig irritert!! Jeg var hos frisøren og skulle farge håret mitt. Jeg hadde veldig blondt hår og sa til frisøren av jeg ønsket en litt mørkere farge med rød tone fordi jeg ikke ville ha grønt hår. Vi ble enige om en farge og satt igang. Etter fargingen merket jeg at noe var galt, fordi frisøren tok i litt ekstra farge. Etter tørking av hår ser jeg på håret mit og ser at det noen plasser er grått/grønnlig. Så sier fisøren til meg "jeg tok noen kalde toner fordi jeg tenkte det ville se supert ut, og jeg ville ikke si det til deg før fordi da ville du sagt nei". Inne hos frisøren så håret greit ut, men i dagslyst ser det fælt ut! Nå i etterkant har jeg farget håret igjen kun med rødlig skjær, men det er fortsatt GRØNNLIG!!!!! Så utrolig irriterende og ikke minst lite flatterende. Så kjære håreksperter/frisører hva må jeg gjøre for å bli kvitt det grønne? må jeg farge det mørkere? blondere?

Hjelp meg!

Anonym poster: a89ad642a4c93f3c14697d821c0111e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P.S jeg har ikke tenkt å farge håret hjemme. Vil bare vite hva som kan gjøres slik at jeg kan gå ut ifra det.

Anonym poster: 9ad62832e8f3ce16a16d70f8e0a8ba69

Skrevet

Høres ekkelt ut, men en nødløsning kan være å blande ketchup og shampoo i håndflaten for så å vaske håret med dette. Gjerne la de sitte i 1-2 min slik at rødfargen i ketchupen får litt tid til å nøytralisere grøn skjæret i håret ditt :)

Skrevet

Jeg er så utrolig irritert!! Jeg var hos frisøren og skulle farge håret mitt. Jeg hadde veldig blondt hår og sa til frisøren av jeg ønsket en litt mørkere farge med rød tone fordi jeg ikke ville ha grønt hår. Vi ble enige om en farge og satt igang. Etter fargingen merket jeg at noe var galt, fordi frisøren tok i litt ekstra farge. Etter tørking av hår ser jeg på håret mit og ser at det noen plasser er grått/grønnlig. Så sier fisøren til meg "jeg tok noen kalde toner fordi jeg tenkte det ville se supert ut, og jeg ville ikke si det til deg før fordi da ville du sagt nei". Inne hos frisøren så håret greit ut, men i dagslyst ser det fælt ut! Nå i etterkant har jeg farget håret igjen kun med rødlig skjær, men det er fortsatt GRØNNLIG!!!!! Så utrolig irriterende og ikke minst lite flatterende. Så kjære håreksperter/frisører hva må jeg gjøre for å bli kvitt det grønne? må jeg farge det mørkere? blondere?

Hjelp meg!

Anonym poster: a89ad642a4c93f3c14697d821c0111e7

Høres ekkelt ut, men en nødløsning kan være å blande ketchup og shampoo i håndflaten for så å vaske håret med dette. Gjerne la de sitte i 1-2 min slik at rødfargen i ketchupen får litt tid til å nøytralisere grøn skjæret i håret ditt :)

Dessuten ville jeg ringt til frisøren å bedt om å få pengene mine tilbake, hun skal ikke ha oppi farge uten at du vet om det.. høres helt forferdelig ut!

Skrevet

For det første. Gå tilbake til frisøren og klag. Gi de en sjangse til å rette det opp igjen. Klarer de ikke det, så krev pengene tilbake. Gå så til en annen frisør som vet hva h*n driver med og få det fikset.

Skrevet

Håper du tuller? ho gjorde noe med håret ditt uten å si det fordi ho var redd for at du skal si nei?... SELVFØLGELIG skal du få si nei, er faen meg ditt hår!! Æsjh, du skulle ikke ha farget det,men gått tilbake og KLAGET! verste historien jeg har hørt..

Anonym poster: b138706725b1c8c0595d434ec0e47f47

Skrevet

Takk for svar! ja, jeg ble ganske sjokkert da han sa det etterpå. Jeg trodde egentlig at det var basiskunnskap for frisører at man ikke skal farge med kalde toner på veldig lyst hår.. tok visst feil der. Desverre så er jeg for sjenert/redd/flau/sosialangst til å klage , så det får bare være
:)
Takk for ketchup tipset, men jeg tror jeg bare skal farge det istedet, fargen er så stygg at jeg tror å farge det er den eneste løsningen. Det jeg lurer på er om jeg må farget det mørkere eller lysere for å fikse det? noen som vet? Vil gjerne viite det før jeg går til frisøren så jeg kan velge en farge før jeg går dit
:P

Skrevet

Takk for svar! ja, jeg ble ganske sjokkert da han sa det etterpå. Jeg trodde egentlig at det var basiskunnskap for frisører at man ikke skal farge med kalde toner på veldig lyst hår.. tok visst feil der. Desverre så er jeg for sjenert/redd/flau/sosialangst til å klage , så det får bare være
:)
Takk for ketchup tipset, men jeg tror jeg bare skal farge det istedet, fargen er så stygg at jeg tror å farge det er den eneste løsningen. Det jeg lurer på er om jeg må farget det mørkere eller lysere for å fikse det? noen som vet? Vil gjerne viite det før jeg går til frisøren så jeg kan velge en farge før jeg går dit
:P

Skjønner ikke helt med hva du mener med å velge en farge før du går til frisøren? Du må vel se på fargekartet i samråd med frisøren og finne en farge der? Det du bør unngå er farger med blå pigmenter. Siden dette er mest sannsynlig det som har gjort håret ditt grønt. Men det er ikke alltid så lett for en kunde å se hvilke av fargene på fargekartet som inneholder blå pigmenter. Der kommer jo frisøren inn med sin kunnskap. Men du skal vel til en annen frisør?

Skrevet

ok, takk :) jeg vil "velge" en farge før jeg går dit, slik at jeg hvertfall har noe å gå ut ifra.. hvis jeg må bli blondere så er det kanskje en farge nyanse jeg vil ha, og hvis jeg kan farge det mørkere er det en annen. Jeg vil gjerne se litt på bilder av forskjellige hårfarge slik at jeg kan være litt mer konkret over hvilket resultat jeg vil ha. Kunne egentlig tenkt meg å ha noe slikt hvis det er mulig:

http://images.search.conduit.com/ImagePreview/?q=caramel%20blonde%20hair&ctid=CT2790392&searchsource=49&start=0&pos=5

Skrevet

ok, takk :) jeg vil "velge" en farge før jeg går dit, slik at jeg hvertfall har noe å gå ut ifra.. hvis jeg må bli blondere så er det kanskje en farge nyanse jeg vil ha, og hvis jeg kan farge det mørkere er det en annen. Jeg vil gjerne se litt på bilder av forskjellige hårfarge slik at jeg kan være litt mer konkret over hvilket resultat jeg vil ha. Kunne egentlig tenkt meg å ha noe slikt hvis det er mulig:

http://images.search...9&start=0&pos=5

Om man kan få til det resultatet kommer helt an på hvilke farger frisøren disponener i salongen. Man må huske på at alle salonger ikke har de samme fargene. Fargenen varierer jo etter hvilken produsent det er. Noen salonger bruker Wella, mens andre bruker L'oreal. Om du skjønner hva jeg mener? Man kan få det rimelig likt, men aldri helt likt som på bildet. Men det skal gå an å rette opp grønnskjæret uten at du trenger å bli lysere eller mørkere. Frisøren kan av samme grunn bomme så vidt på tonehøyden (lyshetsgraden eller mørkhetsgraden i håret), men hvis de kan faget sitt, så skal det bli rimelig likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...