Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Er det noen her som har erfaringer med bruk av dette under graviditet? Når begynte dere evt. å bruke strømpene? Ca. hva koster de? Jeg har også hørt at de helst skal tas på mens man ligger i sengen om morgenen, før man har vært oppe. Men jeg er fullstendig avhengig av en dusj om morgenen! Blir noe av effekten borte hvis man tar dem på etter å ha tatt seg en dusj? Blir glad for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei Hei Brukte støttestrømper de siste 10 ukene av svangerskapet, men man kan gjøre det lenge før det igjen da. Er bare helt herlige. Jeg bruker dem faktisk ennå jeg nå som jeg er tilbake i arbeid og det er skjønt. Jeg fikk dem av ei venninne som er sykepleier, men de koster ikke en hel formue. Er uansett verdt det da. Jeg tok mine på etter morgendusjen og det fungerte bra det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Limbo, hva mener du med at de her herlige? Hvordan merker du det liksom? Har nemlig begynt å få skikkelig "sokkestriper" etter de vanlige sokkene mine, så jeg har nok litt mer vann i kroppen nå enn vanlig (er i uke 23). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 17. mars 2004 #4 Del Skrevet 17. mars 2004 Fikk faktisk støttestrømper av mannen min i forrige uke. De kostet 177 kroner pr. par. Har allerede prøvd dem, og de er virkelig gode. Kjennes ut som om beina blir 10 kg lettere og at du svever av sted. Jeg bruker dem ikke hele tiden enda, men når jeg er ute og går tur er de med. Og anbefaler dem på det sterkeste. Du kan lese mer eller bestille her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #5 Del Skrevet 17. mars 2004 Det er som Monja skriver. De gir bare utrolig god støtte til føttene og du føler faktisk at du går på skyer Verdt pengene synes jeg. Skal gå til anskaffelse av flere selv om jeg ikke er gravid nå Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 17. mars 2004 #6 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvor kjøper man sånne strømper? Jeg skal fly seks timer i strekk neste uke, og lurer på om det kan være lurt å anskaffe et par? Selger de sånt på apotek for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 17. mars 2004 #7 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg kjøpte mine elastiske strømper på et apotek på sykehuset her jeg bor (Ålesund), de hadde et bra utvalg i typer, farger og tykkelser. Mine går opp til knærne og kostet litt over hundre kroner tror jeg. Kjøpte de til en flyreise når jeg var ca 12 uker på vei. Siden ble de liggende i skapet til kroppen plustelig ble full av vann to uker før fødselen. Da var de gode å ha, for i det hele tatt klare å gå når kvelden kom. Men litt verre å få på da med stor mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #8 Del Skrevet 17. mars 2004 Man får dem kjøpt hos bandasjist (tror det skrives sånn) forretninger og de som selger støtte til knestøtter osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 17. mars 2004 #9 Del Skrevet 17. mars 2004 De har det også på mange apotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 17. mars 2004 #10 Del Skrevet 17. mars 2004 Du får kjøpt støttestrømper på apotek. Veldig bra å ha hvis man skal ut å fly. Er du gravid og skal fly lønner det seg å ta en liten gåtur rundt i kabinen annenhver time også, hvis flyturen er lang. Og drikk litervis med vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 17. mars 2004 #11 Del Skrevet 17. mars 2004 hva skulle jeg gjort uten?? Har brukt det mye tidligere i jobbsammenheng, og merker det gjør nytten sin nå også. Kjøper mine hos bandasjist til litt over hundrelappen. De går opp til knea, og er "ribbestrikka" (som gir mønster på leggene mine etter en lang dag ) Jeg har aldri pleid å ta dem på i senga før jeg står opp., tar dem på som jeg gjør med andre sokker. Kanskje forsvinner noe av effekten men de hjelper meg likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. mars 2004 #12 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg har fått et par av en sykepleier, men det er hull under foten. Ikke fordi de er ødelagte, men fordi de skal være slik. Hva er det godt for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #13 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg har samme type som Silja. De som går til knærne og er ribbestrikka. Har dem på nå og det er himmelsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #14 Del Skrevet 18. mars 2004 Hullet under foten er til å trekke ut 'hjelpesokken', hvis du bruker det. Strømpene skal jo være veldig stramme, mange bruker derfor en slags silkehette som settes på foten. Så trekker man på støttestrømpen (over silkesaken), og så drar man silkesokken ut gjennom hullet. Kjempesmart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 18. mars 2004 #15 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei :-) Støttestrømper finnes i ulike lengder og ulik styrke. Har man fått skikkelige hevelser og åreknuter bør man bruke en kraftig kompresjonsstrømpe - men om man vil forebygge kan man trygt bruke en lettere strømpe. Har man åreknuter som går over kneet BØR man ha en strømpe som går opp til låret eller en strømpebukse. Jeg bruker alltid støttestrømper på jobb også når jeg ikke er gravid. Dette for å unngå å få åreknuter og fordi jeg ikke blir så trett i beina. Bruker det også om jeg skal ut og fly ,kjøre langt osv for å unngå blodpropp! De beste støttestrømpene får man kjøpt i bandasjist forettninger men noen apotek har også bra strømper! Koster fra 160- 900 kr etter hvor sterk man skal ha dem! Vel verdt pengene spør dere meg -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå