Gå til innhold

Innesnødd- far vil ikke låne bort traktoren for da vil også naboen få brøytet sin vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens kjempesukk!

Jeg bor i en kårbolig på et lite småbruk langt allfarvei.

Ut til hovedvei vil jeg anslå det er ca en km lang vei som overskriften indikerer ALDRI blir brøytet.

Jeg bor her alene med to tvillinggutter på fire år, mine foreldre bor i hovedboligen og en annen nabo imellom oss igjen.

Min far har svær ny traktor med fres men han nekter å bruke den for da kan han nemlig også komme til å brøyte for naboen som han er i konflikt med så da uteblir brøytingen. Og han er heller ikke villig til å låne den bort slik at andre kunne gjøre min vei farbar igjen.

Dette er ikke noen ny sak for slik har det vært samtlige 8 år jeg har bodd her men ekstra slitsomt ble det jo etter at jeg fikk tvillingene som jeg er alene med.

Det er ingen andre i nærhet som kan brøyte heller for da må kjøre flere mil for å komme hit og det er dyrt og det har jeg ikke økonomisk anledning til.

Når jeg treffer min far ,og min mor, later de som ingenting, og snakker om vær og vind , selv om jeg er innesnødd- likeledes når min bror og svigerinne er der. Ingen sier noe.

Jeg har nå pådratt meg en kronisk sykdom og jeg skal ikke påstå at det kommer av den belastende bosituasjonen , men ja situasjonen er vanskelig å leve med..

- og jeg kan ikke flytte herifra i en håndvending heller, der er økonomiske konstellasjoner tilknyttet gården som gjør at jeg vil tape stort på å dra.

Jeg prøver å ha minst mulig med dem å gjøre for det er så slitsomt å se at noe er galt å ikke kunne gjøre noe med det.

Jeg har snakket rolig med dem, over tid, år...., forklart den alvorlige situasjonen og når ikke det nyttet knakk jeg fullstendig sammen raste og gråt om hverandre. Da gikk de til sine bekjente, mi9n bror og svigerinne og sa jeg var syk!

Idag er jeg blitt veldig likegyldig til mye, feks alt hva selskaper , med dem angår, er kuttet tvert, jeg er selvfølgelig ikke likegyldig til mine barn og min omgangskrets som med tiden er blitt mitt alt.

Mine barn vil heller ikke besøke besteforeldrene sine.

Innspill?

Anonym poster: 8d32360b0486bdccbfab8e318b5d4735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med naboen og hør om dere to kan komme fram til en felles løsning for brøyting, da slipper du i alle fall å sitte innesnødd.

Og slike folk tror jeg neimen ikke jeg hadde orket å ha noen kontakt med, makan :riste:

• Liker 11
Skrevet

Ta kontakt med naboen ja :) Selvom din far har en konflikt gående, trenger ikke du ha det :)

• Liker 3
Skrevet

Problemet er at min far har lagt ned forbud mot å prate med naboen.

Du kan si det slik at med årene er det også blitt slik at snakker du med dem skal vi gjøre livet så surt som mulig for deg.

Tause megetsigende nikk, for min far har laget masse, andre vanskeligheter for dem igjen. Det snakkes ikke overhodet.

De bor også helt ute i enden av veien og har kun tyve 30 meter ut til hovedvei som de måker manuelt.

Men jeg skulle veldig gjerne hatt en alliert inni her men jeg kan ikke akkurat forlange at naboen bidrar inn til meg heller.

Ingen sier noe. Og når ikke mine tanker når fram til mine egne , ja hva da liksom,

Bort fra dem, mine foreldre, ha det så godt. Kan de sitte der. Uten meg.

Ts

Skrevet

Det må da være bedre å flytte og tape litt økonomisk enn å være innestengt og nedsnødd sammen med folk som bare tenker på seg selv? Klart det er noe du kan gjøre med dette, du må bare velge hva du vil.

• Liker 15
Skrevet

Jeg har vurdert å kjøpe meg en liten traktor selv...men det jo en investering en ikke gjør slik over natta, spesielt ikke når det er snakk om å handle brukt og dertil kanskje noe som har en del år på seg.

MEN de kan forbanne seg på at om de noensinne skulle trenge hjelp til å måke så står jeg ikke parat til å gjøre det hvertfall!!

Skrevet

en sånn far hadde jeg ikke brydd meg om. Hadde heller blitt venn med naboen som kunne hjulpet enn med faren som er så egoistisk, syns faktisk dette var direkte ekkelt å lese,at han vil la sin datter og sine barnbarn være innsnødd fordi han ikke vil at deres nabo skal ha det bra. ÆSJH

Anonym poster: e402fc908cc0fe1979f64cc95f83dc4c

• Liker 11
Gjest LineaAlba
Skrevet

Kjenner du noen andre i bygda med brøytemuligheter? Kanskje du kan henge opp en lapp på matbutikken om at du ønsker hjelp til brøyting. Så kan dere forhandle frem en grei pris. Ta oppgaven i egne hender uten å involvere naboen? Jeg sier ikke at faren din har rett i noen ting, men du unngår å tråkke han unødvendig mye på tærne hvis du får hjelp av noen som ikke har med konflikten å gjøre. Så får du prøve ditt beste å forklare han at du har barn og er helt avhengig av å kunne kjøre.

Hva gjør faren din når han skal kjøre da? Han er vel like avhengig av å ha en brøytet vei?

• Liker 1
Skrevet

Om jeg tenker rett:

"Utgang til hovedvei"........far..........nabo.........TS

Så "far" kan brøyte sin bit, men brøyter han ut TS må han og forbi naboen.

Skrevet

Ts, har du skrevet her inne om situasjonen før?

Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg har lest om noe lignende før, men da gjaldt det utbedring av veien eller noe sånn?

• Liker 1
Skrevet

Ts, har du skrevet her inne om situasjonen før?

Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg har lest om noe lignende før, men da gjaldt det utbedring av veien eller noe sånn?

Nei det kjenner jeg ikke til. For denne veien har ligget her i over 50år og har såvidt jeg vet aldri vært utbedret.

Andre lignende saker sier du?

Hm..Det ville jo vært som å trekke et lettelsens sukk å få mulighet til å få drøftet gruffet, med dem som har kjent noe lignende feste seg i ryggmargen.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Problemet er at min far har lagt ned forbud mot å prate med naboen.

Ts

Ærlig talt, faren din bestemmer virkelig ikke hvem du skal snakke med eller omgås. Hvis du ønsker å snakke med naboen, så gjør du det. Gro en ryggrad!

Jeg synes det virker som problemet her går utover måkesituasjonen. At dine barn ikke vil besøke besteforeldrene er et tegn på at dette er en familiefeide som har gått for langt. Jeg råder deg til å flytte, uavhengig av evt økonomisk tap. Du har en kronisk sykdom OG tvillinger, og det må du ta hensyn til:) Lytt til helsa og flytt til en lettstelt leilighet/hus langt vekk fra foreldrene dine!

• Liker 11
Skrevet

Det må da være bedre å flytte og tape litt økonomisk enn å være innestengt og nedsnødd sammen med folk som bare tenker på seg selv? Klart det er noe du kan gjøre med dette, du må bare velge hva du vil.

Fa velger jeg å kjøpe meg en traktor :danse:

Skrevet

Kjøp deg snøfreser. Det må du nesten ha når du har bosatt deg med en kilometer innkjørsel/privat vei som du må brøyte selv.

Kjedelig med din far, men han har faktisk ingen plikt til å holde din private vei åpen for snø.

Skrevet

Kjøp deg snøfreser. Det må du nesten ha når du har bosatt deg med en kilometer innkjørsel/privat vei som du må brøyte selv.

Kjedelig med din far, men han har faktisk ingen plikt til å holde din private vei åpen for snø.

Bedre med traktor på så store arealer.

Ja , det har du rett i at han ikke har.

Og jeg har heller ingen plikt til å hjelpe han når han blir gammel.

Nå tror jeg at jeg tar meg en snødans! :danse:

• Liker 2
Skrevet

Hva med å kjøpe en halvgammel Toyota Hilux eller tilsvarende, og plog til den?

Skrevet

Dagens kjempesukk!

Ut til hovedvei vil jeg anslå det er ca en km lang vei som overskriften indikerer ALDRI blir brøytet.

Jeg bor her alene med to tvillinggutter på fire år, mine foreldre bor i hovedboligen og en annen nabo imellom oss igjen.

Min far har svær ny traktor med fres men han nekter å bruke den for da kan han nemlig også komme til å brøyte for naboen som han er i konflikt med så da uteblir brøytingen. Og han er heller ikke villig til å låne den bort slik at andre kunne gjøre min vei farbar igjen.

Dette er ikke noen ny sak for slik har det vært samtlige 8 år jeg har bodd her men ekstra slitsomt ble det jo etter at jeg fikk tvillingene som jeg er alene med.

Det er ingen andre i nærhet som kan brøyte heller for da må kjøre flere mil for å komme hit og det er dyrt og det har jeg ikke økonomisk anledning til.

Når jeg treffer min far ,og min mor, later de som ingenting, og snakker om vær og vind , selv om jeg er innesnødd- likeledes når min bror og svigerinne er der. Ingen sier noe.

Jeg har nå pådratt meg en kronisk sykdom og jeg skal ikke påstå at det kommer av den belastende bosituasjonen , men ja situasjonen er vanskelig å leve med..

- og jeg kan ikke flytte herifra i en håndvending heller, der er økonomiske konstellasjoner tilknyttet gården som gjør at jeg vil tape stort på å dra.

Jeg prøver å ha minst mulig med dem å gjøre for det er så slitsomt å se at noe er galt å ikke kunne gjøre noe med det.

Jeg har snakket rolig med dem, over tid, år...., forklart den alvorlige situasjonen og når ikke det nyttet knakk jeg fullstendig sammen raste og gråt om hverandre. Da gikk de til sine bekjente, mi9n bror og svigerinne og sa jeg var syk!

Idag er jeg blitt veldig likegyldig til mye, feks alt hva selskaper , med dem angår, er kuttet tvert, jeg er selvfølgelig ikke likegyldig til mine barn og min omgangskrets som med tiden er blitt mitt alt.

Innspill?

Jeg hadde pinedø SPART opp penger og KJØPT min egen )(#&>#¤%(=`` traktor!! Og så hadde jeg snakka med den andre naboen og fått delt litt på dieselen mot å brøyte opp for dem og. Så skulle fanden pine meg gamlingen fått sitte og surne til mattilsynet kom og henta ham for slakt!

SÅH!

Skrevet

Dagens kjempesukk!

Innspill?

Jeg hadde pinedø SPART opp penger og KJØPT min egen )(#&>#¤%(=`` traktor!! Og så hadde jeg snakka med den andre naboen og fått delt litt på dieselen mot å brøyte opp for dem og. Så skulle fanden pine meg gamlingen fått sitte og surne til mattilsynet kom og henta ham for slakt!

SÅH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...