Fim Skrevet 29. januar 2013 #21 Skrevet 29. januar 2013 Det Havbris sa - jeg har vært i mange bryllup, og jeg har aldri oversikt over hvem alle er, eller hvilken "side" de "tilhører". Og uansett - at du har færre venner som du har lyst til å invitere, enn det han har, betyr ikke at du er "mislykket". Folk er ikke like, og ikke alle er skapt for å ha mange venner. Noen er mer introverte enn andre, og trives bedre i små selskap. Antall teller fint lite når det kommer til vennskap, det er kvaliteten på forholdet som teller! Det hele koker ned til hvorvidt glasset er halvfullt eller halvtomt. Skal du være trist fordi han har flere han vil invitere enn deg, og si at "jeg har ingen venner"? Eller skal du glede deg over at du har venner, 5 mennesker som du er glad i? Gitt at dere har råd til å invitere alle hans 50-60 familiemedlemmer og 20 venner med følge (synes nok det høres litt voldsomt ut, jeg, da, har han virkelig et nært forhold til alle disse menneskene?) så synes jeg du skal droppe bekymringene og glede deg til bryllupsdagen, som du skal feire med familien, mannen du elsker og de 5 flotte venninnene dine! Det er dét som er viktig. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #22 Skrevet 29. januar 2013 Jeg stusser litt over at folk virkelig har 70 familiemedlemmer å invitere. Jeg tviler sterkt på at disse menneskene egentlig er en aktiv del av hverdagen. Anonym poster: dcf842d052aad90cfd3f279fffc695f8 5
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2013 #23 Skrevet 29. januar 2013 Jeg giftet meg med en eneste venninne til stede, mannen hadde en håndfull av sine venner. Ingen familie for noen av oss. Jeg synes fem venninner høres mye ut, og du har familie i tillegg!
Gjest Jesst Skrevet 29. januar 2013 #24 Skrevet 29. januar 2013 Du har jo 5 venner! Hva er det for noe tull, at du ikke har venner? Jeg har ingen venner jeg!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #25 Skrevet 29. januar 2013 Siden han har så vanvittig mange familiemedlemmer som MÅ bes, så får han la være å invitere venner/kompiser, evt. plukke ut et par stykker (en av dem skal vel uansett være forlover, vil jeg anta). Man bør, om mulig, tilstrebe en viss foredeling mellom brudens og brudgommens side, og har man kjempestor familie og drøssevis av bestevenner, så må man ta noen valg. Eventuelt får brudgommen betale store deler av gildet, og du spytte i for de få gjestene dine. Anonym poster: c1a823fc45d604f6716f5262bf9b6656 1
Nowayback Skrevet 29. januar 2013 #26 Skrevet 29. januar 2013 Jeg og min fine forloveden skal endelig gifte oss i 2014 ♥ Han har stor familie, ca 50-60 stk. Jeg har 10 stk. Det er jo greit nok, familie må vi jo tross alt be! Så kommer problemet. Jeg har bare 5 venniner (+følge) Og samboer skal invitere 20+ kamerater (+følge) Blir så trist og lei meg.. I en ellers så lykkelig stund. Synes dette er både sårt og trist, blir så veldig opplyst at jeg ikke har venner Noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd det samme? Anonym poster: 82ee28c018240b42bab9bf63dc978fb0 Du er heldig. I mitt bryllup ville det vært EN kamerat. Thats it. Heldigvis skal jeg jo aldri gifte meg, så slipper den problemstillinga.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #27 Skrevet 29. januar 2013 Makan til sutring på deg TS. Jeg har EN venninne og hun kunne ikke engang komme pga sykdom. Anonym poster: db90737cc05a7c802a2a42c7b76dca6c 2
AryaUnderfoot Skrevet 29. januar 2013 #28 Skrevet 29. januar 2013 5 er da mer enn nok! Tror jeg også har ca. 5 aktuelle den dagen det blir aktuelt. Hvor stor familie du har kan du da vitterlig ikke noe for og at han skal invitere 20 venner (med følge?!?) høres dyrt og overdrevent ut.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #29 Skrevet 29. januar 2013 Overskriften passer ikke helt. Du har jo 5 gode venninner som kommer:) 5 er ikke få i det hele tatt. Og 20 er heller ikke dødsmange, som flere her mener. Jeg har selv en venninnegjeng (10 stk), samt en barndomsvenninne og flere venninner jeg har fått gjennom studietiden. Jeg er 26 år nå, og når jeg gifter meg blir det antageligvis fler å be. Per dags dato hadde jeg invitert nærmere 20 venninner, og jeg er ikke en typisk person som har mange venner og er supersosial. Anonym poster: 3c95ccc3450484879c8b0f470c1c2fb7 1
Kjempeliten Skrevet 29. januar 2013 #30 Skrevet 29. januar 2013 Du har ikke venner? Du har da ca 5 stk? Man MÅ ikke ha en haug med venner, sålenge du har gode venner? Ingen tenker over det. Jeg hadde hvertfall ikke gått rundt i et bryllup og telt vennene til brudeparet
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #31 Skrevet 29. januar 2013 Bli venner med hans venner? Anonym poster: 12922e1f91e8c6008e55097f895e23b7 1
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2013 #32 Skrevet 29. januar 2013 Da jeg gikk inn på denne tråden trodde jeg at det var noen i mine sko. Jeg har aldri hatt en stor familie, og det er ingen gjenlevende nå. Jeg har heller ingen venner det ville ha vært naturlig å invitere (har kollegaer, men vi omgås kun på jobb). Takk for at du gjorde dagen min litt ekstra sort, TS.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #33 Skrevet 29. januar 2013 Da jeg gikk inn på denne tråden trodde jeg at det var noen i mine sko. Jeg har aldri hatt en stor familie, og det er ingen gjenlevende nå. Jeg har heller ingen venner det ville ha vært naturlig å invitere (har kollegaer, men vi omgås kun på jobb). Takk for at du gjorde dagen min litt ekstra sort, TS. Sender deg en klem Jeg forstår godt hvordan du har det. Jeg har mange bekjente, men ingen venninner jeg har noe nært forhold til. Pr. dags dato har jeg heller ingen venninner det ville vært naturlig å invitere i ett bryllup. Så, du er ikke alene. Jeg hadde vært veldig glad dersom jeg hadde 5 nære venninner. Jeg hadde ikke hatt behov for så veldig mange fler. Jeg tror også på kvalitet fremfor kvantitet. Har vært en del av større vennekretser tidligere, disse var stort sett preget av sjalusi, baksnakking og drama. Det ble bare stress. TS, jeg råder deg til å sette pris på de venninnene du har Jeg har også vært i en del brylluper, og har aldri opplevd at noen tar telling over hvem som har hvilke venner og hvor mange venner de to som gifter seg har invitert. Anonym poster: dd4c433aa5a435c6e2f92d299794c429 3
Asso Skrevet 29. januar 2013 #35 Skrevet 29. januar 2013 Synes det er litt gale at du sier at du ikke har noen å invitere i bryllupet.. Er mange som må feire bryllupet sitt uten familie og venner.. Vær fonøyd med de som kommer =) Det er de som betyr noe.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #36 Skrevet 29. januar 2013 Jeg kommer gjerne Anonym poster: e54a1731e36dc5a9da3642b3bc55ca70
Sensi Skrevet 29. januar 2013 #37 Skrevet 29. januar 2013 Slik skjevfordeling er det med meg og samboer også. Men det er kvantitet som teller. Ikke tenk på det. Kos deg i bryllupet. Så blir det ikke likt antall på hver side av brud og brudgom, men bedre det enn å invitere folk for å fylle opp ;-)
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #38 Skrevet 29. januar 2013 Hverken jeg eller samboer har stor slekt eller massevis av venner, så derfor kommer vi aldri til å ha et stort bryllup, hvis vi noen sinne skal gifte oss. Og jeg er bare gla for det fordi jeg hater slik oppmerksomhet, og bruden skal jo liksom være sentrum, skrekk og gru! Nei da drar jeg heller bare på tinghuset og så ferdig med det MEN jeg skjønner at du syns at det er trist, jeg hadde og gjort det i din situasjon. Faktisk så tenkte jeg før at jeg skulle gifte meg, det var liksom noe alle gjorde trudde jeg (tenårene og yngre, hehe), og da var jeg bekymret for det at jeg har liten slekt og alltid hatt få venner. Prøv å ikke tenk på det, tenk på hvor koselig det blir!! Anonym poster: 5a9577ae05e74a364c117e3f53ca7368
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #39 Skrevet 29. januar 2013 Da jeg gikk inn på denne tråden trodde jeg at det var noen i mine sko. Jeg har aldri hatt en stor familie, og det er ingen gjenlevende nå. Jeg har heller ingen venner det ville ha vært naturlig å invitere (har kollegaer, men vi omgås kun på jobb). Takk for at du gjorde dagen min litt ekstra sort, TS. Nå fungerer jo ikke menneskers følelseliv slik at vi alltid rasjonelt sammenlikner oss med de som har det tyngt, og dermed forsvinner følelser av ensomhet eller usikkerhet. Jeg følte det litt på samme måte som TS, var redd for at det skulle synes veldig at det er forskjeller. Så jeg følte det som en lettelse at vi skulle gifte oss utenlands uten mange gjester, da kunne man fokusere 100% bare på positive ting, ikke følelsen av ensomhet osv. Man kan føle ting som ikke nødvendigvis er realistisk eller logisk, og på akkurat slike dager er man ekstra emosjonell og det blir gjerne i fokus. Selv om man rasjonelt vet at det ikke stemmer, og at man er priviligert sammenliknet med mange andre. Anonym poster: 3f475916273bdc9b793a87ae033a37c6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #40 Skrevet 29. januar 2013 5 venninner er ikke lite i dag. Mange har bare en nær venninne. Du har faktisk flere enn vanlig i voksen alder iallefall. Familiene er ikke store i dag. Om jeg teller nær familie, så har jeg 10 stk. Min mann har ingen nær familie. Jo, han har egentlig to,men det er ingen kontakt. Anonym poster: 1c01eb75f6dec0157070d0b32e51d0c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå