Gå til innhold

Har ingen å invitere i mitt eget bryllup :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min fine forloveden skal endelig gifte oss i 2014 ♥

Han har stor familie, ca 50-60 stk. Jeg har 10 stk.

Det er jo greit nok, familie må vi jo tross alt be!

Så kommer problemet. Jeg har bare 5 venniner

(+følge) Og samboer skal invitere 20+ kamerater

(+følge) Blir så trist og lei meg.. I en ellers

så lykkelig stund.

Synes dette er både sårt og trist, blir så veldig opplyst

at jeg ikke har venner :(

Noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd det samme?

Anonym poster: 82ee28c018240b42bab9bf63dc978fb0

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Om jeg en dag skal gifte meg, så blir det nok heller ikke mer enn familie (10-12 stk) og 4 venninner med følge fra min side :) Det er ingen skam å ha "få", gode venner - du er mye rikere enn de med 100 bekjente!

• Liker 14
Gjest Surrehodet
Skrevet

:blomst:

Husk at få men gode venner, er viktigere enn mange bekjente. Og er ikke "hans" venner også blitt dine etterhvert?

Og familie kan du ikke gjøre så mye med.

Men jeg kan godt komme om du trenger en ekstra gjest. :klem:

• Liker 3
Skrevet

Da hadde heg heller ønsket et lite bryllup med kun nærmeste familie og forlovere. Eller reist bort. Evt tatt en fest fir alle etter bryllupet.

Anonym poster: 27bb5d7010dba22e60d188aa50a6ef47

Skrevet

Kvalitet, ikke kvantitet, jenta mi.

Ikke heng deg opp i antall. Der er ikke noe millimeterspørsmål. Det viktigste er at de som kommer er trivelige folk som er hyggelige med dere begge.

:hug:

• Liker 14
Skrevet

Problemet er ikke at du ikke har venner å invitere i bryllupet, det er vel heller at han vil invitere absolutt alle han kjenner! Ser ikke for meg at alle disse er nære venner av ham, men jeg kan selvsagt ta feil.

Kan dere ikke heller bli enige om et ca antall venner som kommer i selve bryllupet, og så kan dere heller ha en vennefest, der alle kompisene hans kommer, en annen gang?

Anonym poster: bac867a9891dc9dd3995bad6e8bc3a40

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg har ei venninne som det hadde vært naturlig å be i bryllup. Så fra min side hadde det da vært henne pluss familien min som blir invitert.

Vi kan ikke leve i samme boksen eller innfri alle forventninger hele gjengen, så for min del er det helt greit.

Endret av Sobril
Gjest Mann på 47
Skrevet

Problemet er ikke at du ikke har venner å invitere i bryllupet, det er vel heller at han vil invitere absolutt alle han kjenner! Ser ikke for meg at alle disse er nære venner av ham, men jeg kan selvsagt ta feil.

Kan dere ikke heller bli enige om et ca antall venner som kommer i selve bryllupet, og så kan dere heller ha en vennefest, der alle kompisene hans kommer, en annen gang?

Anonym poster: bac867a9891dc9dd3995bad6e8bc3a40

20 kamerater er da sikkert ikke langt fra alle han kjenner.

Selv er jeg i den samme situasjonen. Min samboer har få venninner og liten familie. Jeg har over 20 tanter og onkler og 25 søskenbarn. I tillegg har jeg god kontakt med venner fra barndom, ungdomstid og studietid. Selvsagt ser jeg noen oftere enn andre, men det er rundt 20 venner som vil være aktuelt for meg å invitere også.

For meg har dette gjort at jeg ikke har fridd, men avfunnet meg med at vi "bare" er samboere.

For min del ville det ikke vært OK å bare skulle f eks velge 5 venner. Da får vi heller evnt gifte oss på utenlandsreise bare sammen med forlovere eller fortsette å være samboere.

Skrevet

20 kamerater er da sikkert ikke langt fra alle han kjenner.

Selv er jeg i den samme situasjonen. Min samboer har få venninner og liten familie. Jeg har over 20 tanter og onkler og 25 søskenbarn. I tillegg har jeg god kontakt med venner fra barndom, ungdomstid og studietid. Selvsagt ser jeg noen oftere enn andre, men det er rundt 20 venner som vil være aktuelt for meg å invitere også.

For meg har dette gjort at jeg ikke har fridd, men avfunnet meg med at vi "bare" er samboere.

For min del ville det ikke vært OK å bare skulle f eks velge 5 venner. Da får vi heller evnt gifte oss på utenlandsreise bare sammen med forlovere eller fortsette å være samboere.

Kødder du? Du baserer altså et frieri på hvor mange som kommer i bryllupet? :klo:

Skrevet

Jeg stusser litt på disse 50-60 familemedlemmene - ja, jeg forstår at noen har stor familie, men jeg ville kun bedt de jeg har kontakt med. Det blir litt voldsomt for meg. Heldigvis får jeg ikke det problemet da både kjæresten min og jeg har små familier. Vi har vel til sammen under 20 personer i familien. Han har mange flere venner enn meg, men så lenge de jeg vil ha rundt meg er der, så betyr det ingenting at "vi" er færre enn "dem". Vi har litt ulikt grunnlag for vennskap. Jeg har for det meste nære venninner - som faller seg naturlig for meg å be - mens han har litt lettere for å oppnevne bekjente til venner :fnise:

Du kan spørre om dere har kan inngå en avtale for å begrense gjestelista - at man har X antall fra hver vennegjeng. Og da teller ikke felles venner. Det høres ut som en fin deal for meg.

• Liker 3
Skrevet

Som noen over her sier:

Kvalitet istedefor kvantitet :)

Ikke bry deg om antall mennesker, men at du får ha de menneskene du ønsker at skal komme. Om det er 4 eller 20 spiller ingen rolle :)

Skrevet

Det er utrolig hva folk kan få seg til å synes synd på seg selv for. Du skal gitfe deg med mannen du elsker og får sikkert et flott bryllup! Smil og vær glad!

Skrevet

Jeg var i et bryllup for noen år siden. Der hadde bruden heller ikke mange på sin side å invitere men det var det ingen som brydde seg om.

Det er jo ikke akkurat en konkurranse på å ha invitert flest venner og familie den dagen? Ikke tenk så mye på det.

Skrevet

Det å ha 5 venninner som er gode nok til at man vil ha dem i bryllupet sitt er da ikke lite! Det er ikke vanlig å invitere 20 kamerater med følge. Jeg har mange venninner og mange bekjente og liten familie, men jeg hadde nok ikke invitert mer enn tre barndomsvenninner + to studievenninner i et eventuelt bryllup. Har aldri vært i bryllup der den ene parten har invitert 40 venner. Det finnes jo som regel økonomiske hensyn å ta også. Jeg tror ikke jeg hadde vært komfortabel hvis mannen min skulle invitert 40 venner i tillegg til så stor familie, alle kan jo ikke være like gode venner, og det er jo mitt bryllup også. I tillegg kunne vi jo brukt de pengene på en finere bryllupsreise.

Anonym poster: ba9a8626b4d2b0a925a6de8eacfd3d00

• Liker 2
Skrevet

Så hyggelig å ha 5 venniner som vil komme !! Håper de er gode venniner som du er glad i , da er det bare å pleie forholdet du har til dem , gode venner vokser ikke på trer , jeg har 4 som er mitt hjete nermest , de er gull og med de i livet mitt er jeg heldig og savner ikke fler<3 selfølgelig kan flere dukke opp , og min manns venner anser jeg også som mine , men firkløveret mitt er mine nermeste !

Anonym poster: 2e45d340981d7f9a9c6fd6a4f35edae5

• Liker 4
Skrevet

Jeg har liten familie og mannen min har stor familie. Så i vårt bryllup var det 54 gjester fra han side og 9 gjester fra min familie. Men det spiller jo ingen rolle. Det viktige er å gifte seg med den mannen man ønsker å dele livet sitt med.

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig hva folk kan få seg til å synes synd på seg selv for. Du skal gitfe deg med mannen du elsker og får sikkert et flott bryllup! Smil og vær glad!

ja,og har noen venner å invitere. Jeg har det på samme måten som ts,bare enda mindre familie ,burde jeg da føle meg enda mer mislykket?

Anonym poster: faefb56625e7b1972fb78e823531c816

Skrevet

å ha fem veninnener er da helt normalt når man er blitt voksen? Synes ikke det høres lite ut!

Det er bare samboeren din som har ekstremt mange venner :fnise:

Synes virkelig ikke du skal tenke på dette, som sagt så er 5 venninner helt normalt :-)

Anonym poster: 06da7bd5f02de2c82d36e3d7cb961d4a

Skrevet

ja,og har noen venner å invitere. Jeg har det på samme måten som ts,bare enda mindre familie ,burde jeg da føle meg enda mer mislykket?

Anonym poster: faefb56625e7b1972fb78e823531c816

Hvorfor synes synd på seg selv i det hele tatt? Selvmedlidenhet og offermentalitet er bare så utrolig lite tiltalende egenskaper.
Skrevet

I et bryllup med mange mennesker er det nok få som undrer seg over om gjestene "tilhører" den ene eller andre av dere. Ikke bruke energi på å være lei deg over dette, bruk heller tiden på å glede deg over at du har møtt denne mannen som du skal gifte deg med.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...