AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Jeg blir så frustrert og faktisk såret av denne situasjonen jeg er i. Uansett om jeg begynner på ny skole, ny jobb ol så blir jeg så forhåndsdømt. Mange baksnakker meg før de i det hele tatt har blitt kjent med meg, og lager seg opp en mening om meg. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør gale. Det må jo komme av utseende mitt først og fremst, da de fleste ikke har utvekslet et eneste ord med meg før jeg får høre at de ikke liker meg. Jeg er klar over at jeg nok kan fremstå som litt "bimbo", er veldig pen, får mye oppmerksomhet i sosial sammenheng med det motsatte kjønn,180 høy, slank, langt mørkblondt hår med lyse striper, solbrun, bruker en del sminke, men absolutt ikke overdrevet. Og kler meg bra. Etter jeg begynte på ny skole igjen, så har jeg fått ett par venner, som ligner på meg selv, både i utseende og personlighet, og en del guttevenner. Men problemet er at flere av disse guttevennene er med andre jenter som sier mye stygt om meg, selvom de aldri har snakket med meg. Og de blir sure hvis de er med meg. Jeg synes dette blir så sinnsykt barnslig da vi nå er snart 25 år. Hvorfor har så og si alle jenter ett problem med meg? Jeg er utrolig hyggelig, åpen, morsom og har en fin personlighet, jeg kan kanskje være litt skarp i replikken innimellom, men kun med mennesker jeg kjenner godt, slik det ikke blir noen misforståelser. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er offer for slik grotesk forhåndsdømming, hva kan jeg gjøre for å slippe unna dette? Det er faktisk utrolig sårende. Anonym poster: 1ab068062af708cfa4d4641d5e4e8d3f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Du har jo svaret selv. Du blir forhåndsdømt. Du gjør de usikker. Dette er ikke ment som et seriøst tips altså, men jeg vedder på du blir behandlet annerledes om du farger håret mørkt. Du kan jo vurdere det, om enn kun som et eksperiment. Anonym poster: 8dc458e3f47af35559963f5a00ee3b52 11
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Du slipper aldri unna det. Det kommer alltid til å være sjalu jenter overalt. Hev deg heller over det, for du vet hva som er grunnen til enkelte folk er som de er. Vær deg selv er mitt beste tips. Men ikke finne deg i å bli behandlet som dritt:) Jeg er selv i samme situasjon med ny jobb og en del eldre damer som sprer løgner. Det er min motivasjon til å vise dem hvorfor jeg ble ansatt og ingenting morer meg mer enn å gni det inn med ny designer vesker eller en shopping og spatur i ny og ne;) Anonym poster: f73eb4f4aef1f955ec2df01bdfedbdcb 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Tipper alle på kg er slik som de jentene du beskriver i teksten. Derfor ingen svarer. Anonym poster: deef13ad88056aa331876a5bb258f75e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Tipper alle på kg er slik som de jentene du beskriver i teksten. Derfor ingen svarer. Anonym poster: deef13ad88056aa331876a5bb258f75e Forutenom sol brun og utgående (jeg er blek og litt sjenert) så kjenner jeg meg veldig igjen i HI. Anonym poster: ef4bc70f98231835eb12b3b1ca93dba2
Gjest ms_kwang Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Er i samme båt som du TS, men jeg er ikke akkurat nydelig eller perfekt, mer sær, observerer ting før jeg setter meg inn i en sak. Jeg er ikke akkurat sosial av meg heller, de som ikke kjenner meg snakker dritt om meg, de som blir kjent med meg kan endelig lese meg som en åpen bok, jeg sier til tider veldig lite, men sier de rette tingene til rett tid.. Haters gonna hate Har vel det som kalles en "trust-issue" men er bare fordi jeg har blitt såret av X antall personer i fortiden min at jeg rett og slett lukker meg og viker unna i situasjoner hvor jeg føler meg truet Folk hater meg for den jeg er, alle har vel en type venn som er noe ala den type personlighet som jeg har men jeg har mange gode egenskaper for de som kommer nært innpå meg
J.J.R Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Kan det hende at du er såpass selvsikker at du får andre til å tro at du ser ned på dem? Jeg har aldri vært borti noen som har sagt rett ut at de så på seg selv som 'veldig pen', og tror ikke jeg hadde vært så veldig interessert i å bli kjent med noen som virket så selvsikker (og fokusert på utseendet for den saks skyld, men det blir gjerne heller et tilfelle av interesse). Jeg tør å påstå at majoriteten ser etter jordnære mennesker de kan slappe av med når de åpner seg til nye vennskapsforhold. Kanskje du hadde fått venner lettere om du ikke virket så utrolig selvsikker, men heller bare slappet litt av - vi bor tross alt ikke i USA, men i landet hvor Janteloven ble begravd for så å graves opp igjen! Endret 29. januar 2013 av J.J.R 18
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #8 Skrevet 29. januar 2013 Tipper alle på kg er slik som de jentene du beskriver i teksten. Derfor ingen svarer. Anonym poster: deef13ad88056aa331876a5bb258f75e Tenker heller at hun får bumpe tråden når folk flest er våkne. Anonym poster: bbf94e48a07b031c9c61b41096961fd1 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #9 Skrevet 29. januar 2013 Kan det hende at du er såpass selvsikker at du får andre til å tro at du ser ned på dem? Jeg har aldri vært borti noen som har sagt rett ut at de så på seg selv som 'veldig pen', og tror ikke jeg hadde vært så veldig interessert i å bli kjent med noen som virket så selvsikker (og fokusert på utseendet for den saks skyld, men det blir gjerne heller et tilfelle av interesse). Jeg tør å påstå at majoriteten ser etter jordnære mennesker de kan slappe av med når de åpner seg til nye vennskapsforhold. Kanskje du hadde fått venner lettere om du ikke virket så utrolig selvsikker, men heller bare slappet litt av - vi bor tross alt ikke i USA, men i landet hvor Janteloven ble begravd for så å graves opp igjen! Nei jeg fremstår ikke som overlegen og selvgod. Men jeg er relativt selvsikker, men ikke sånn at det er voldsomt. Jeg liker å ta vare på utseende mitt, og jeg vet at jeg er pen, fordi jeg får det bekreftet hele tiden. Men dette er ikke noe som jeg bryr meg så mye om. Anonym poster: deef13ad88056aa331876a5bb258f75e
Gjest made4u Skrevet 29. januar 2013 #10 Skrevet 29. januar 2013 Har du vurdert tanken på at kanskje ikke alle forhåndsdømmer deg i den grad du føler, at du skal dømmes mye alt før noen kjenner deg blir for dumt. Jeg tror det er dine tanker og følelser rundt dette som er problemet, altså er det du selv som må finne veien ut av det hele. Ikke ta mitt innlegg som at jeg dømmer deg, jeg mener intet om deg i det hele tatt i og med at jeg ikke kjenner deg eller vet noe om deg. Vil bare si at problemet nok ligger mest i dine tanker og følelser, hvordan du i lys av det du føler møter mennesker. Kan ikke se at du møter dem med annen forventning enn med skepsis, i så fall bærer det feil ut for din del og det kan balle på seg til baksnakking.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #11 Skrevet 29. januar 2013 Hvis du ser ut osm du bruker mye tid på utseendet ditt, blir du forhåndsdømt. Sånn er det bare. Kle deg litt ned og bruk mindre sminke. Anonym poster: d3ed2ee73859e65f6279c5a9bf6e7146 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #12 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har en venninne som ofte får stygge blikk og kommentarer fra andre jenter, og det er kun basert på utseendet. Hun er ikke så veldig vakker, men er tynn, har silikonpupper og bleket hår. Jeg kjenner henne og vet at hun er både smart og grei, men skjønner at de som ser henne for første gang tenker at hun er en dum bimbo. Utseendet reflekterer en stor del av den man er, så da må man tåle at man blir forhåndsdømt av og til. Jeg har ingenting imot jenter som er pene og pynter seg, men jeg må innrømme at jeg automatisk tenker at de er veldig opptatt av å se bra ut. Og TS sier selv at hun sminker seg masse og vet at hun tar seg bra ut. Ergo tror jeg det er slik hun oppfattes av andre; en sminkedokke som vet hun er deilig. Hvis det er viktig for TS å ikke bli sett på som en bimbo, foreslår jeg at hun lar være å pynte seg som en bimbo. Bruk litt mindre sminke (hvis du er så pen som du sier, trenger du vel ikke noe særlig sminke til hverdags?) og farg håret litt mørkere. Anonym poster: 6ca0f63f8d09b54130fd8ab11aa54108 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #13 Skrevet 29. januar 2013 Hvordan vet du at alle sammen gjør dette, og at det er pga utseendet? Anonym poster: 055d77d18818e008094480824c14529b 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #14 Skrevet 29. januar 2013 Min tante med brunfarge, juksehår i blondt, silikonpupper og en flaske hårspray om dagen skremte meg litt når jeg var liten på 90-tallet. Ellers så er det å komme seg vekk fra 25-års flokken og dramaet og få deg andre venner. Anonym poster: 055d77d18818e008094480824c14529b 2
Gjest anonym Skrevet 29. januar 2013 #15 Skrevet 29. januar 2013 Jeg er ikke høy, men veldig slank med fine former, langt brunt hår og sminker meg naturlig. Er vel det man kanskje kaller klassisk pen, men heller nok mot søt. Og jeg har virkelig måttet streve etter gode venninner. Begynte i ny jobb på et sted der mange jobber, og alle jentene skulte bare på meg, og mange av de sa de ble positivt overrasket over hvor flink jeg var i jobben og hvor ålreit jeg var når de førstes snakket med meg og så mine resultater. Var en jeg ble god venn med der som sa "jeg trodde seriøst du var lite smart jeg, for alle pene jenter er dumme". Så hele mitt liv føler jeg at jeg har måttet bevise at jeg er smart, oppegående, en god lytter og ei morsom jente. Ikke bare et skall med et greit ytre. Høres kanskje ut som et luksusproblem, men det har gjort meg svært usikker på meg selv og har enorme trust issues.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #16 Skrevet 29. januar 2013 Har du vurdert tanken på at kanskje ikke alle forhåndsdømmer deg i den grad du føler, at du skal dømmes mye alt før noen kjenner deg blir for dumt. Jeg tror det er dine tanker og følelser rundt dette som er problemet, altså er det du selv som må finne veien ut av det hele. Ikke ta mitt innlegg som at jeg dømmer deg, jeg mener intet om deg i det hele tatt i og med at jeg ikke kjenner deg eller vet noe om deg. Vil bare si at problemet nok ligger mest i dine tanker og følelser, hvordan du i lys av det du føler møter mennesker. Kan ikke se at du møter dem med annen forventning enn med skepsis, i så fall bærer det feil ut for din del og det kan balle på seg til baksnakking. Åhh, ignoranse Anonym poster: fadfb113247274f42ec461a7605ac65f 1
Gjest Skrevet 29. januar 2013 #17 Skrevet 29. januar 2013 TS: Hvordan er den faglige kompetansen din? Hvordan er karakterene på skolen? Tror mange mener at om man fokuserer for mye energi på utseende, så greier man ikke å følge opp den proffesjoneller biten. Du må bare vise at du behersker jobben din selv om du er pen. I ditt tilfelle så blir der faktisk "på tross av at du er pen" fordi du er forhåndsdømt. Ikke hyggelig, men sånn er det dessverre. Mange som legger masse tid og penger i utseende er veldig grunne om man prøver å prate med dem om andre ting. Du trenger ikke ha støtt på mange usikre jenter med kunnskap utelukkende om klær, sminke og uteliv før du kjenner at du får noen fordommer mot sorten. Derfor er det dessverre din jobb å bevise hvordan du egentlig er. Og folk tiner som regel litt når man blir bedre kjent. Det med sjalusi kan selvsagt også spille inn her. 2
Gjest LineaAlba Skrevet 29. januar 2013 #18 Skrevet 29. januar 2013 Hvis alle dømmer deg, og du ikke greier å tenke deg hvorfor, er kanskje problemet ditt at du har dårlig selvinnsikt. 6
Myrsnipa Skrevet 29. januar 2013 #19 Skrevet 29. januar 2013 Det er ikke noe nytt at kvinner misunner andre kvinner som er pene og virker attraktive. Jeg har ofte det førsteinntrykket at jeg er stille, alvorlig, kjedelig, ja en grå mus. Noen har sagt at jeg ser litt bitcy ut. Men etterhvert når folk blir kjent med meg så ser de den humoristiske ,trivelige, hyggelig delen av meg. Jeg slapper selv mer av når jeg er trygg, og da kommer den sanne meg frem. Er jeg ukomfortabel vil jeg nok fortsette å være "kjedelig" i noens øyne fordi jeg lukker meg litt inn.Men det bryr jeg meg ikke noe om! Jeg er sikker på at hvis du bare hever deg over det førsteinntrykket og blir kjent med folkene som du må omgås, så vil de ikke tenkte så mye over utseendet ditt og like deg som person. Det viktigste er at du er hyggelig og vennlig, er du ei sur bich, hjelper det svært lite uansett. Vær glad og stolt over at du ser bra ut! Hvis noen surmuler er de bare misunnelige
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 29. januar 2013 #20 Skrevet 29. januar 2013 Er det virkelig så utstrakt å bli misunnelig på andres utseende og kun det? Det er jo bare et skall. Slik jeg har forstått det er det bare de overpene menneskene som kan bli holdt utenfor. Jeg har gått på skole med en skjønnhet, og alle holdt nesten pusten i nærheten av henne. Hun var veldig sjenert, men hvorfor skal man baksnakke henne på grunn av det, da må det heller være noe med personligheten. Har bare observert en overdådig skjønnhet én gang, og hun hadde den mest perfekte ansiktsstrukturen du kan tenke deg, og en smashing kropp. En ordentlig 10-er, for å si det på den måten. De som blir baksnakket i den grad TS skisserer er det gjerne noe "merkelig" med, tipper jeg, eller kanskje du er ufattelig vakker, da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå