Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt mer og mer fokusert på det negative med jobben min, og med stadig nye fysiske, kroppslige problemer har jeg nå bestemt meg for at det er på tide å finne meg noe annet. Minnene om dagene jeg faktisk greide å gi kundene et ekte smil er nesten borte nå, et sikkert tegn på at noe må gjøres.

Uansett, jeg leter etter ny jobb, noe jeg ikke har fortalt sjefen min. Vi prater sjeldent eller aldri om hvorvidt jeg trives, så det har aldri kommet opp. Jeg ønsker å ha en jobb i bakhånden før jeg forteller om det (og deretter leverer oppsigelse), men det er kanskje en dårlig idè, å ikke forberede han? Tenker at det kan ta tid å finne ny jobb, men jeg vil ikke at det skal komme som en overraskelse på sjefen min at jeg slutter.

Nå skal vi snart ha medarbeidersamtale, og jeg lurer på hvor mye jeg skal si om dette. Jeg får snart muligheten til å få en større stilling, og jeg kommer nok til å få spørsmål om jeg ønsker dette. Jeg er så i villrede for hvor mye jeg skal si om mine planer fremover.. Noen tanker?

Anonym poster: 4b25c170d9ad2f33b38e798962704949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal svare deg på en generell basis. I mine 2 siste faste arbeidsforhold så har jeg fått disse erfaringer; Ikke fortell mere enn du må. Har hatt i begge mine arbeidsforhold opplevd at konfidensielle personlige opplysninger du gir bare slår tilbake til deg selv. Det er fort gjort å være naiv og fortelle for mye til en sjef som du synes du har god kjemi med og kanskje til og med er litt betatt av.

Selv så er jeg nettopp blitt lurt rasjonalisert bort og sagt opp i form av en oppsigelse som viser seg å ha feil som gjør den usaklig.

Så enhver bør vite at enhver sjef tenker på sine egne interesser og han er kanskje ikke så mye din venn som du tror.

En annen ting er; Organiser deg jo før jo bedre. Jeg snakker av erfaring. Sitter her uten å være organisert på terskelen til forhandlinger med arbeidsgiver som jeg ikke vet utfallet av.

Dersom det er sjefer som leser innlegget ditt kan de sikkert bekrefte at jeg har rett.

Anonym poster: 59b724e82a9a139b6ecad06a91a4ae14

Skrevet

En sjef må i utgangspunket ses på som en motstander som beskytter sine interesser, ikke en venn. Husk alltid det, og legg derfor opp samtalene deretter.

Anonym poster: b2c4987bf3607edc6967557da2000b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...