Gå til innhold

Dere som er overbevist om at det finnes "noe mer"

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på om dere har samme mening?

At dere "ser det samme" og har de samme "svarene" ?

Hva er egentlig et gjenferd? Hva er det i stand til å gjøre? Er det kun en energi, eller er selve personen der?

Hva skjer når man dør? Finnes det en gud? Møter man igjen kjente?

Og masse masse mer...lurer på alt innenfor dette. Jeg ønsker forresten ikke svar om at det IKKE finnes noe paranormalt og at alle som kan se og høre ting som ikke alle andre kan er syke. Bare la oss holde denne tråden uten akkurat den diskusjonen?

Noen tror, andre tror ikke. Men til dere som tror og faktisk er overbevist om at det er noe mer, er deres erfaring lik andre som tror?

Håper noen skjønner hvor jeg vil hen, er dårlig til å ordlegge meg når jeg ikke egentlig har et ordentlig spørsmål :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg tror det er noe mer enn det vi kan se x)

Akkurat hva det vet jeg ikke, men at det er en type energi, både bra og dårlig..

F.eks jeg bodde i ett kollektiv for noen år tilbake , hvor ett par tidligere studenter hadde tatt livet av seg.. Jeg gikk rundt å følte meg kald, deppa, lei meg nesten hele det skoleåret, når moren min kom å besøkte meg, fikk hun helt fnatt :fnise: Da pakket hun sakene mine og nærmest ba meg om å avslutte leiekontrakten pga at der i kollektivet var det masse dårlig energi x)

Jeg vet ikke, jeg vet ikke hvordan energien ser ut, jeg kan ikke se, men jeg føler (tror jeg, kan jo også bare være en innbilning fordi jeg tror på det ;) )

Skrevet (endret)

Er selv overbevist om at det finnes mer mellom himmel og jord (gjennom ting jeg har opplevd og følt).

Folk generaliserer for mye og virker nesten som de ser på verden som svart/hvitt. Hver gang jeg sier at jeg er overbevist på at det finnes noe mer enn det vi er i stand til å se binder folk det umiddelbart med ""spøkelser/enhjørning/troll/nissen"" noe paranormalt, 'overnaturlig' vesen av noe slag. Hvorfor i ¤&# det?!?! Da begynner jeg ofte å stusse meg til hvorfor folk virkelig har så dårlig dømmekraft? o.O

Det er der er bare så sykt naivt mønster men ser ofte det på at mange mennesker har et nedbrutt perspektiv over verden fordi de aller fleste sitter bare fire vegger imellom ikke har tatt seg av tid til å reise og møte/snakke med spennende mennesker i andre kulturer man ellers aldri ville snakket med og dermed ikke ha utviklet sine egne perspektiv til å stille seg mer åpen ovenfor det ukjente.

Mange ganger har jeg møtt mennesker som er på reisefot fra andre land, disse er oftere mer naturlig interessert og åpne for "det ukjente". Også gjelder det for mennesker som gjør uvanlige utendørs aktiviteter/sport og som er oftere ute i naturlige omgivelser. Det spirituelle ligger så dypt, dypt inne i et menneskehjerte, at det er en selvfølge at den delen blir nedbrutt i oss når vi nesten har nødt til å leve et liv, fullt av distraksjoner, der vi nesten MÅ klare oss uten denne forbindelsen. Da blir det til en ond sirkel at flere blir deprimerte pga dette, folk mister så fort balansen i livet av å leve mellom "disse fire veggene"! Folk savner noe mer i seg selv fordi de har mistet den forbindelsen til den dypere siden av sjela vår og folk prøver så sårt å fylle dette tomrommet. Ond sirkel...

Kanskje waaaaaaaaay off topic men, jaja, skriver rett fre levra nå :fnise:

Men ja, selvfølgelig finnes det noe "over og under oss, før og etter oss" hele tiden (fortsatt min mening). Hvis man utvider sitt syn over hvordan universet ser ut og hvordan hele naturen er bygd opp, så blir det være ufattelig trist og ensformig å tenke "Jo, vi (JEG) er alene, nei, det finnes ikke noe mer enn det vi (JEG) kan se".

Og inntil da finnes jo vitenskapen som heller ikke har kommet så langt til å avdekke noe av dette. Men da har vi jo teorier om parallelle univers, ormehull, dimensjoner osvosv lista er lang som helt sikkert kommer til å bli avdekket laaangt i fremtida og vil åpne opp flere retninger og synsvinkler for oss og biter blir satt sammen.

Da gjenstår det å bare vente noen "100 000" år til det og håpe på at menneskeheten har våknet opp nok til å ta ansvar for oss selv og andre og måten vi lever/behandler jorden på. Nå derimot, viser det obviously at vi ikke gjør det. Inntil da håper jeg folk blir kvitt arrogansen/ignoranse og "jeg og mitt" mentaliteten vi alle lider av :P Så KANSKJE vi kommer oss på rett spor :P

Jeeesuz, så langt det ble, nu vel......

Endret av crystalcharm
  • Liker 2
Skrevet

Mange ganger har jeg møtt mennesker som er på reisefot fra andre land, disse er oftere mer naturlig interessert og åpne for "det ukjente". Også gjelder det for mennesker som gjør uvanlige utendørs aktiviteter/sport og som er oftere ute i naturlige omgivelser. Det spirituelle ligger så dypt, dypt inne i et menneskehjerte, at det er en selvfølge at den delen blir nedbrutt i oss når vi nesten har nødt til å leve et liv, fullt av distraksjoner, der vi nesten MÅ klare oss uten denne forbindelsen. Da blir det til en ond sirkel at flere blir deprimerte pga dette, folk mister så fort balansen i livet av å leve mellom "disse fire veggene"! Folk savner noe mer i seg selv fordi de har mistet den forbindelsen til den dypere siden av sjela vår og folk prøver så sårt å fylle dette tomrommet. Ond sirkel...

100% enig og noe som absolutt er viktig å skrive i en slik tråd (og få ut til folk)! Så syntes ikke du har skrevet for langt eller noe som du selv skriver hihi :)

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på om dere har samme mening?

At dere "ser det samme" og har de samme "svarene" ?

Hva er egentlig et gjenferd? Hva er det i stand til å gjøre? Er det kun en energi, eller er selve personen der?

Hva skjer når man dør? Finnes det en gud? Møter man igjen kjente?

Og masse masse mer...lurer på alt innenfor dette. Jeg ønsker forresten ikke svar om at det IKKE finnes noe paranormalt og at alle som kan se og høre ting som ikke alle andre kan er syke. Bare la oss holde denne tråden uten akkurat den diskusjonen?

Noen tror, andre tror ikke. Men til dere som tror og faktisk er overbevist om at det er noe mer, er deres erfaring lik andre som tror?

Håper noen skjønner hvor jeg vil hen, er dårlig til å ordlegge meg når jeg ikke egentlig har et ordentlig spørsmål :)

Jeg svarte noe lignende på om helvete eksisterer:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=720053

i forhold til det som står i koranen. Men kan nok også bidra mer på det du skriver om hvis det er greit for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...