AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Vi har vært sammen i snart to år, og for noen uker siden var han han med en jente hjem fra nach og holdt hånden hennes og sov hos henne. Til meg sa han at han var hos venner. Noen dager senere oppsøkte han denne jenta igjen, og sov hos henne. Han nekter for at det skjedde noe annet enn at de snakket og holdt hender og sovnet sammen. Jeg synes det er så tåpelig at jeg må le. Vet ikke om han er seriøs eller ikke. Han har var utro i tidligere forhold. Jeg vet dette siden jeg ble fortalt det av hans VENN, og ikke av han selv. Problemet er at jeg elsker han så høyt, og hjertet mitt blør. Jeg gråter og skriker om hverandre. Er det ikke veldig svakt og naivt å gå tilbake til en som lyver, og gir meg dårlig samvittighet? Han anklager meg for å være kontrollerende og slem som mistenker utroskap. Ironisk nok så er det han som skjuler ting, og jeg har rett hele veien. Beklager for et rotete innlegg, men er jeg i sjokk. Fant det ut nylig. Ingen trodde dette om han, så alle er så skuffet, fordi han er en fantastisk person på mange måter... Men kanskje ikke som kjæreste? Er det noen som har noen innspill? Anonym poster: 03d89c7659fb0199f195fa4860985c5a
StellinaX Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Det blir jo uansett bare spekulasjoner fra min side, men jeg tror dessverre ikke et sekund på at han har sovet hos en annen jente flere ganger og bare holdt hender. Dessuten- om så er tilfelle- så ville det vært helt uakseptabelt det også. Dere må kommunisere om dette, med eller uten hjelp. Dersom dere ikke kommer noen vei, så hadde jeg nok pakket sakene mine og reist. 3
Hecubaa Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Det der er jo i utgangspunktet så langt over streken at det ikke er tvil om at det kommer til å skje igjen en eller annen gang. Gå nå, du, så slipper du å oppleve det.. 7
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Han kommer aldri til å si sannheten. Han sier kanskje litt av den, samtidig som han trygler om tilgivelse. Hvis du skal komme til bunns i det så må du sannsynligvis presse på i flere måneder. Når han til slutt innrømmer alt går luften ut av ballongen, og da kommer han til å tenke på seg selv for å redde sitt eget ego. "Egentlig gjorde han det fordi han ikke visste hva han følte for deg, og nå har han skjønt at dere ikke passer sammen etter alt det press du har lagt på han" og lignende. Eller han lover gull og grønne skoger mens han gjør det igjen, og igjen, og igjen. Cut your losses.
Daraya Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Mannn er nok typisk eksempel av "en gang utro, alltid utro". Her må du være litt realistisk, ikke bare er han utro, han lyver om det i tillegg. Seriøs, hvilken jente får besøk hjemme til overnatting og så holder de bare hender? Ikke vær så dum. Klarer du å leve med en utro mann er det greit, hvis ikke må du bryte. Jo før jo bedre.
Gjest AnnieGetYourGun Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Det jeg IKKE skjønner: Hvorfor i hampen griner og argumenterer de hvis de likevel vil være i en annens favn? For Guds skyld, gi meg en mann! - omså med gevær! Aaaargggh!
Maisie Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Vanskelig å komme med perspektiv på sånt. Men jeg har lav toleranse for lyving så det spørs jo på hva du selv mener om det. Har også stor terskel for å godtro mennesker og tenke at alle fortjener en til sjanse, og da blir det enda en ny sjanse også. Men løgn? det er ikke bare så enkelt! Har noen plantet en løgn på fanget, så er den på fanget en stund. Man blir jo redd for at personen ikke forstår hva det innebærer å være tillitsfull, og da blir jo takhøyden skikkelig lav for at man kommer til å få det bra i forholdet. Også revurderer man personen og forholdet, som på en måte ikke var nødvendig før løgnen. Vet han at han har fått deg til å revurdere? Å føle seg naiv er jo ikke akkurat følelsen man vil føle når man skal trives i et forhold. Lurer egentlig på om jeg hadde satt strek jeg, over han. Med mindre han var ready til å komme med noe veldig, veldig lurt og satt meg fast. Mange kommer seg i gjennom utroskap også, hvis han ikke ellers er noe annet enn tillitsfull og snill. Kanskje har du vært utro med noe annet i det siste? Jobben, kaffekanna og pcen? Det er liksom sånt da. Ikke at jeg synes at det er en rett man har for å gå ut å ha sex med noen bare fordi dama er utro med kaffekanna. Men ofte er det jo slike ting som gjør at par holder sammen, forstår og møtes på veien og får det bra igjen. Endret 29. januar 2013 av Maisie
Gjest Rebound Skrevet 29. januar 2013 #8 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har lav toleranse for lyving så det spørs jo på hva du selv mener om det. Har også stor terskel for å godtro mennesker og tenke at alle fortjener en til sjanse, og da blir det enda en ny sjanse også. Men løgn? det er ikke bare så enkelt! Har noen plantet en løgn på fanget, så er den på fanget en stund. Man blir jo redd for at personen ikke forstår hva det innebærer å være tillitsfull, og da blir jo takhøyden skikkelig lav for at man kommer til å få det bra i forholdet. Også revurderer man personen og forholdet, som på en måte ikke var nødvendig før løgnen. Vet han at han har fått deg til å revurdere? Å føle seg naiv er jo ikke akkurat følelsen man vil føle når man skal trives i et forhold. Lurer egentlig på om jeg hadde satt strek jeg, over han. Med mindre han var ready til å komme med noe veldig, veldig lurt og satt meg fast. Mange kommer seg i gjennom utroskap også, hvis han ikke ellers er noe annet enn tillitsfull og snill. Kanskje har du vært utro med noe annet i det siste? Jobben, kaffekanna og pcen? Det er liksom sånt da. Ikke at jeg synes at det er en rett man har for å gå ut å ha sex med noen bare fordi dama er utro med kaffekanna. Men ofte er det jo slike ting som gjør at par holder sammen, forstår og møtes på veien og får det bra igjen. Jeg vet ikke, men i perspektiv så er det alltid to sider, og flere sider. Fine Maisie
Destruit Skrevet 29. januar 2013 #10 Skrevet 29. januar 2013 Alltid vakkert med diplomatiske svar som alltid skal se det beste utifra 2 forskjellige sider altså . Men akkurat i en slik situasjon, der man sitter med all informasjon til å ta ett rasjonelt valg og tviler på å gjøre det beste for seg selv, slikt kan man fort miste grepet med. Jeg tror vi jenter "føler" litt for mye i slike situasjoner , å glemmer å tenke med hodet mitt oppe i det hele. For det første , så fortjener man bedre enn en slik stygg oppførsel. For det andre , er du verdt mer enn å bli fremstilt som noen som ikke er bra nok. Når noen gjør såpass bevisste valg , vet de hva de driver med, og vil gjerne ha i pose og sekk . Det finnes ekstremt mange flotte fisker i havet, og det hadde vært dumt om du, så fantastisk som DU er, skal kaste bort din verdifulle tid på noen som helt klart er i kloakkdammen med resten av flokken av samme ulla. Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet at ingen fortjener en slik oppførsel, uansett. Men igjen for å redde diplomatiet i saken, så finnes det alltid 2 sider. Men det er ikke alltid at side nr 2 er verdt å kaste vekk tiden sin på. 1
Maisie Skrevet 29. januar 2013 #11 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Alltid vakkert med diplomatiske svar som alltid skal se det beste utifra 2 forskjellige sider altså . Men akkurat i en slik situasjon, der man sitter med all informasjon til å ta ett rasjonelt valg og tviler på å gjøre det beste for seg selv, slikt kan man fort miste grepet med. Jeg tror vi jenter "føler" litt for mye i slike situasjoner , å glemmer å tenke med hodet mitt oppe i det hele. For det første , så fortjener man bedre enn en slik stygg oppførsel. For det andre , er du verdt mer enn å bli fremstilt som noen som ikke er bra nok. Når noen gjør såpass bevisste valg , vet de hva de driver med, og vil gjerne ha i pose og sekk . Det finnes ekstremt mange flotte fisker i havet, og det hadde vært dumt om du, så fantastisk som DU er, skal kaste bort din verdifulle tid på noen som helt klart er i kloakkdammen med resten av flokken av samme ulla. Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet at ingen fortjener en slik oppførsel, uansett. Men igjen for å redde diplomatiet i saken, så finnes det alltid 2 sider. Men det er ikke alltid at side nr 2 er verdt å kaste vekk tiden sin på. Er absolutt ord som må sies til meg selv, over and over, fordi noe av hjernen min har denne klisjee-dritten i seg. Men faktisk har jeg av og til tro på at enkelte situasjoner kan løses med at man skrur av logikken man har: som man ofte ser verden med, og revurderer den logikken sin og føler mer med hjertet sitt, enn mindre med det. For jeg synes logikken maser mye i oss jenter, logikken i følelsene osv. I og med at vi tenker og føler så mye med nettopp den gamle logikken igjen og igjen, og du står der igjen og igjen og sier litt for ofte til deg selv at du er naiv, så kan det være noe feil med logikken og utsikten også innimellom. At følelsene bare følger etter den logikken av at man er naiv, også blir ting farget av logikken på den måten også. Er ikke sikkert at det er det som er sannheten. Mange har jo også kommet seg etter utroskap. Endret 29. januar 2013 av Maisie 1
Lenny83 Skrevet 29. januar 2013 #12 Skrevet 29. januar 2013 Om kjæresten din synes det er helt greit å overnatte og holde rundt ei annen jente og ikke kan forstå at det sårer deg. Spørr han om han ville like at du gjore det samme. Og om han ikke har noe problem med det, men du fortsatt ikke trives med tanken, så er det kanskje ikke ett forhold du bør satse på. Å være utro er mye mer enn sex. Å gjøre noe for seg selv som bevist sårer den andre er også en form for utroskap. 1
Gjest LineaAlba Skrevet 29. januar 2013 #13 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Måten han har reagert på er veldig klassisk. Angrep er det beste forsvar. Han prøver å manipulere deg til å tenke at du ikke har noen rett til å føle deg sviktet, at det er du som er den onde som kommer med beskyldninger. Ikke la deg kue! Det kan virke som han er ganske god på dette her, det er nok neppe hans første gang. Jeg var sammen med en sånn en, som ga meg mistanker hele tiden, og som kalte meg gal hver gang jeg tok det opp. Det ødelegger så mye og til slutt sitter du der og er en skygge av deg selv. Hvis du ikke syns det som allerede har skjedd er grunn nok til å gå, kan du snakke mer med denne vennen hans. Få all informasjon du kan der. Her har du også ryggen fri dersom du bestemmer deg for å snoke på facebook eller mobil. Du må nok være slu for å få sannheten her, men vær forberedt på at han kanskje aldri vil innrømme noe. Endret 29. januar 2013 av LineaAlba 1
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2013 #14 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Vi har vært sammen i snart to år, og for noen uker siden var han han med en jente hjem fra nach og holdt hånden hennes og sov hos henne. Til meg sa han at han var hos venner. Noen dager senere oppsøkte han denne jenta igjen, og sov hos henne. Han nekter for at det skjedde noe annet enn at de snakket og holdt hender og sovnet sammen. Jeg synes det er så tåpelig at jeg må le. Vet ikke om han er seriøs eller ikke. Han har var utro i tidligere forhold. Jeg vet dette siden jeg ble fortalt det av hans VENN, og ikke av han selv. Problemet er at jeg elsker han så høyt, og hjertet mitt blør. Jeg gråter og skriker om hverandre. Er det ikke veldig svakt og naivt å gå tilbake til en som lyver, og gir meg dårlig samvittighet? Han anklager meg for å være kontrollerende og slem som mistenker utroskap. Ironisk nok så er det han som skjuler ting, og jeg har rett hele veien. Beklager for et rotete innlegg, men er jeg i sjokk. Fant det ut nylig. Ingen trodde dette om han, så alle er så skuffet, fordi han er en fantastisk person på mange måter... Men kanskje ikke som kjæreste? Er det noen som har noen innspill? Anonym poster: 03d89c7659fb0199f195fa4860985c5a Mitt første spørsmål er knyttet til denne venens troverdighet. Og hvordan vet denne vennen så nøye hva som har foregått ? Var han (vennen) venetuelt med på moroa siden han tydeligvis har vedlig nærgående kunnskap om hva som har foregått ? Kanskje det kan være lurt å ta en liten samtale med vennene han sier han var hos. Edit: Leif Edit: Og når du eventuelt har litt mer substans bak mistanken så må du selvsagt snakke med ham. (that goes without saying). Endret 29. januar 2013 av Lille-pus 1
Gjest Sobril Skrevet 29. januar 2013 #15 Skrevet 29. januar 2013 Mannn er nok typisk eksempel av "en gang utro, alltid utro". Her må du være litt realistisk, ikke bare er han utro, han lyver om det i tillegg. Seriøs, hvilken jente får besøk hjemme til overnatting og så holder de bare hender? Ikke vær så dum. Klarer du å leve med en utro mann er det greit, hvis ikke må du bryte. Jo før jo bedre. Det var slik mitt forhold til eksen startet - så det GÅR an. Men... Holde hender og ingenting annet i løpet av en natt betyr definitivt noe mer. Hvem GIDDER å utsette et parforhold man vil bli i med slikt hvis ikke det betyr noe? Sex = tja Holde hender hele natten = følelser
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #16 Skrevet 29. januar 2013 Takk for svar :-) Dere har utrolig mange gode poeng her. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive lenger. Denne vennen ER hans bestevenn, og en utrolig nær venn av meg. Han nekter for at de har gjort noe, men det tror jeg ikke på. Han er kynisk, og jeg må komme meg videre. Dette er mitt første forhold, så jeg har ingen erfaring, eller fasit. Takk for alle svar, TS Anonym poster: 03d89c7659fb0199f195fa4860985c5a 1
Nyxe Skrevet 29. januar 2013 #17 Skrevet 29. januar 2013 Jeg var veldig lei meg en kveld og en kompis sov i senga med meg og holdt hånden min. Det skjedde ikke mer enn nettop akkurat det. Men klart det er en skeptisk situasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå