Gå til innhold

Ønsker hjelp med Bohem-stil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk, Noir! Skal definitivt sjekke ut Etsy:)

Skrevet

Søte kjoler:)

Forresten: Noen som vet om merker som selger treningstøy i hamp/bambus?

Skrevet

Søte kjoler:)

Forresten: Noen som vet om merker som selger treningstøy i hamp/bambus?

Run & relax

Skrevet

Liker akkurat samme stil som deg, og favorittmerkene mine er Ewa i Walla, Container, Cream, Noa Noa, By Ti-Mo, Culture, Elisa Cavaletti, Kaffe, Myrine & Me, Melmelli, Odd Molly, Staff, Tina Wodstrup, Wonder Rocket, mm.

Og, for ikke å glemme, 70 talls-kolleksjonene til Gunne Sax. ;) Klassikere!

Synes også de japanske klesstilene "mori girl" og "natural kei" har en fin estetikk, men de blir mer en slags inspirasjonsgreie enn noe å kopiere direkte for min del.

Et alternativ er å sy selv. Selv gjør jeg stort sett dette, ihvertfall mtp kjoler. Det er kreativt, gøy, relativt billig og man får nøyaktig hva man ønsker. En del av disse bohem-merkene er jo nokså dyre, og noen er også vanskelige å få tak.

Vil man gå dra den helt ut og virkelig gå hardcore hippie, kan man jo kjøpe brukte klær, og sy de om. :) Miljøvennlig!

Anonym poster: 9f1d798ead99be9b82d17e472c9cf5d5

Skrevet (endret)

Oi, så flink du er da! Som syr dine egne klær. Misunner deg den kreativiteten og fingernemheten:) Har du noen bilder av kreasjonene dine?

Ja, det kan bli veldig dyrt om man kjøper fra disse merkene når de har så mye fint og fristende!! Frem til nå har alle klærne mine blitt kjøpt på salg fra HM, arvet eller fra fretex. Vegrer meg litt for å bruke mye penger på klær sånn i utgangspunktet.

MEN det skal sies at de plaggene jeg har, setter jeg stor pris på (selv om de er billige). Bruker de i maaaange år og de blir elsket så det holder. Derfor har jeg kommet frem til at man kan "unne" seg noen få plagg fra dyrere merker (så sant man vet at dette er et holdbart plagg man virkelig elsker og som kan kombineres med en basisgarderobe). De strikkajakkene fra Odd Molly for eksempel, er jo bare helt fantastiske, i gode ullblandinger og ser utrolig kult ut over både skjørt og jeans.

PS! Er det noen spesielle typer plagg det er lurt å legge noen kroner i? Hvordan bygger du opp garderoben din med den stilen?

Har for det meste veldig basic klær i skapet nå. Endel singletter i nøytrale farger, en olabukse, noen gravidbukser (i marineblått, sort og beige). Har også endel skjerf, ensfargede topper og sorte leggings. Har dog endel mønstrete kjoler/skjørt, men de begynner å bli ganske så gamle og lurvete, da jeg stort sett bruker yndlingsklærne igjen og igjen.. Så de trenger å skiftes ut!

Endret av Rosa.sky
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hahahah, seriøst? Etter hva jeg vet handler de på Uno - jeg har aldri sett en 60-åring på Gudrun - hva er det som er så 'gammel kunst og håndtverkslærer' med den butikken, sånn helt konkret? :klo:

Den er ihvertfall ikke bohemsk. :ler:

Anonymous poster hash: 2e8ad...603

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville satsa på bruktbutikkar, eg, då får du også unike klede.

AnonymBruker
Skrevet

Oh.....det merket og slike klær assosierer jeg med voksne kvinner over 50-60, eller "gammelmodige" yngre kvinner, ikke en ung kvinne på 24.

Jeg synes det høres ut som om TS må inn på Indiska http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_wink.gif Jeg har et par venninner med den type klesstil, og de er mye der+ finner en sjelden gang ting på loppemarkeder.

Ellers går det jo i butikker som selger "rettferdige" klær, jeg ville googlet litt etter butikker der du bor, eller nettbutikker.

Ja helt enig! Eldre damer (60+) som reiser så hobby-og håndtverkskurs i India på gruppereise :P

Anonymous poster hash: 2188e...dbf

Gjest Bossa Nova
AnonymBruker
Skrevet

Merket "Kiss the sky" hos Nelly, og "Make way" hos Zalando :) Lurer på om noen merker med navn a la "Even Odd" og "Pepe Jeans" og har litt.

Anonymous poster hash: ae76c...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...