AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Hva kan være galt med katten min??????????? I jula var jeg 1 uke borte i fra de to kattene mine. De hadde noen som kom innom å så til dem 1 gang og dagen/annen hver dag. Den ene katten er veldig masete av seg når han kjeder seg og er rastløs. Kan finne på å begynne å herje med den andre katten når det er sånn, men jeg stopper han og holder orden på dem. Den andre er mye mer rolig av seg og synes at den andre katter er for intens, men de går ellers godt overens. Jeg kan bare se for meg at det må ha skjedd noe slikt når de var inne en uke i jula alene. Den rolige katten har blitt utrolig skvetten. Han beveger seg stivt og varsomt, og skvetter hvis jeg beveger meg når han gjør det. Når han sover, sover han også så stivt av seg, og har ofte mareritt!! Men de har da vært alene sammen før! Har alltid gått bra. Før jul vaksinerte de seg og fikk frisk-beskjed fra veterinæren. Kan noe ha skjedd med han ute? Vurderer virkelig å ringe veterinær for å sjekke om det er noe innvendig. Men denne katten, han er egentlig litt psykisk av seg. Alltid skikkelig frisk fysisk... Grunnen til at jeg skriver er for å sjekke om noen kjenner igjen katter når de har mareritt. Vet at alle har det, det har begge mine to. Men IKKE som dette. Nå nettopp lå han der og lagde rare lyder, helt stiv frosen og helt rund og hale og ben rundt seg i fast grep, og skvatt skikkelig til enda jeg prøvde rolig å legge hånda forsiktig mot han ved ansiktet. Anonym poster: bf9b9919c4fbc148a2007562fb1054a2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Høres ut som han har blitt skremt skikkelig av et eller annet.. Men vanskelig å si av hva, siden de var alene. Kanskje han bare trenger litt tid? Det er vanlig at dyr drømmer under den dypeste søvn-fasen, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg over Eller kanskje ta han til veterinær? Anonym poster: 35cf1e51f2cc4eb8c892b60a5cc128b2
frøkna Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Virker som om den ene katten er blitt underdanig den andre. Ofte vil en katt markere sitt teritorrium, og den andre vil hele tiden være "gjest" eller på feil sted. Er det jentekatter begge to? Høres i hvert fall sånn ut.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Nei dette er to gutter, og den eldste (som jeg skriver om) er over 12 år og yngstefyr er 8 år. Ja det virker som at noe er forandret med han ja, adferdsmessig. Har prøvd å bruke tid når jeg har sett på tv og vært i ro, hatt han på fanget og gjort det han elsker (langvarig pjusking) for å se om humøret hans blir bedre etter dager med slikt (pleier å hjelpe). Han blir glad der og da, men den der skvette greia og nervøsiteta gjør meg skeptisk. Ja det er nok også litt fighting om å stå øverst av disse to. Men eldste har alltid vært underdanig og helst bare vært i fred og ro på sin plass. Den andre katten er veldig snill med han og kan finne på å stelle han litt (slikke litt på hodet hans), snuse på nesen forsiktig... men da trekker den eldste seg momentant unna og liker ikke det. Pleier å bli respekter ellers, men ikke når minstefyr er skikkelig "nei,nå har det vært snøvær ute og regn litt for lenge, slipp meg ut før jeg katter ned hele stedet" Skal se hvordan dette går. Gir meg selv frist til å ringe veterinæren på mandag hvis trygghetslek og kos og miljø ikke funker innen da. Har vært sånn såpass lenge nå. Takk Anonym poster: 8680bda6e86591bc6174755c4d66ae53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå