Gå til innhold

Hostesaft da jeg ammer?

Susa

Anbefalte innlegg

Finnes det noe hostesaft som jeg kan ta når jeg ammer? Sliter så veldig med slim/snørr som irriterer i halsen, og jeg hoster hele natta. Hjelper ikke med halslinser o.l. da jeg ikke har vondt i halsen.

Veldig slitsomt når jeg ikke får sove, og så våkner jo babyen av all hostinga mi også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hostesaft fra apotek er bare tull viser tester. Jeg fikk asetylcystein (annen variant av bronkyl som selges reseptfritt) og kan bruke den i moderate doser i en kortere periode. Den er slimløsende. Kosylan kan også brukes under amming, og jeg må be om den til natta pga at jeg vekker baby om natta med hosten.

Anonym poster: 96fe5ec7dea03aa4136dfcb45320d6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosylan kan brukes i veldig små doser, men den smaker direkte jævlig. Denne er reseptbelagt, da, så du må til legen for å få denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosylan kan brukes i veldig små doser, men den smaker direkte jævlig. Denne er reseptbelagt, da, så du må til legen for å få denne.

Ja, den smaker grusomt! Husker jeg leste i pakningsvedlegget at den har aprikos-smak...Hvor i all verden er den????

Har hatt god erfaring med Efedrin når jeg har slimhoste, men den er vel ikke lov den da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det sto mintsmak i pakningsvedlegget, jeg, men jeg kan ikke si jeg skjønner hvor de eventuelt har gjemt den heller...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faltisk mint OG aprikos. Hvem kom på den gode kombinasjonen?

Er vel et poeng at den smaker høgg, for å kanskje redusere overforbruk.

Anonym poster: 96fe5ec7dea03aa4136dfcb45320d6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den smaker grusomt! Husker jeg leste i pakningsvedlegget at den har aprikos-smak...Hvor i all verden er den????

Har hatt god erfaring med Efedrin når jeg har slimhoste, men den er vel ikke lov den da...

Nei, ikke ta efedrin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...