Tarzani Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Har veldig lyst at mannen skal ha grå kravat/slips.. Men passer det dersom han har sort dress med svake striper i? Ville det heller passe bedre med ivory skorte, vest og kravat? Noen med smak og peiling?
Bigmar Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Det du bør være obs på er at om du har ivory kjole så bør han ha ivory skjorte, vest og kravat. Velger han hvit så blir en ivory brudekjole "skitten" i fargen bare et lite tips
Gjest lisha Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 min skal ha svart dress, med ivory skjorte, vest og kravat syns også at svart dress passer til grå kravat og vest men da bør skjorta være samme fargen som kjolen din, enten hvit eller ivory, slik at fargen går igjen
Kalbakk85 Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Min kommende mann er innstilt på å velge dress med tilbehør uten at jeg får se. Akkurat som med han og kjolen min. Men er litt redd for hva utfallet kan bli. Han er vanligvis veldig flink til å se hva som passer og ikke. Men noen ganger skjærer det seg. Ville dere tatt sjansen på å la mannen velge alt selv, uten innblanding fra bruden?
Petalouda Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Min kommende mann er innstilt på å velge dress med tilbehør uten at jeg får se. Akkurat som med han og kjolen min. Men er litt redd for hva utfallet kan bli. Han er vanligvis veldig flink til å se hva som passer og ikke. Men noen ganger skjærer det seg. Ville dere tatt sjansen på å la mannen velge alt selv, uten innblanding fra bruden? kan du sende med han fargeprøve på noe av ditt, sånn at han kan vise frem i butikken? Et sløyfebånd eller noe?
Tarzani Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2013 Takk for svar! Har sjekka litt rundt og ser at til min ivory fargede kjole så passer sikkert mannens stripete dress best med ivory skjorte, vest og kravat.. da er det bare å få tak i det da har en mann som holder seg langt unna planlegging, så må nok ta saken i egne hender
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 Ville dere tatt sjansen på å la mannen velge alt selv, uten innblanding fra bruden? Seriøst? Siden han er en voksen mann: JA. Siden jeg ikke er komplett kontrollfrik: JA. Siden det i min verden er uendelig mye viktigere å vise tillit til og respekt for min kommende mann, å gi hverandre albuerom, mulighet til å tenke selv og ta avgjørelser som ikke er de samme partneren ville gjort, ...enn å ha en "perfekt", detaljstyrt bryllupsdag hvor alt matcher og ser pent og pyntelig ut og etter min smak: JA. De eneste gangene jeg kunne tenke meg at jeg ville "blandet meg inn" er om han spurte om min mening, eller om vi skulle ha spesielle antrekk hvor det var viktig å matche/ikke krasje fullstendig. Anonym poster: 54c7eac013b150dc47fde6f915dbd104 4
Kalbakk85 Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Jeg tenkte nå mer på at det matcher til en viss grad. Ikke det at han ikke skal få sjansen til å bestemme noe, Har strengt tatt ingenting med å være kontrollfrik å gjøre. 2
Moderfavn Skrevet 31. januar 2013 #9 Skrevet 31. januar 2013 Mannen her i gården bestemmer selv. Spurte han om han har tenkt noe på farger, og han sier det blir sort dress, med detaljer i bryllupets farge. Det tror jeg blir bra, for jeg skal ha sko og blomster i samme farge. Stoler nesten mer på han enn meg selv med disse tingene. Han har en estetisk sans jeg ikke på langt nær kan matche.
Chloe- Skrevet 31. januar 2013 #10 Skrevet 31. januar 2013 De eneste gangene jeg kunne tenke meg at jeg ville "blandet meg inn" er om han spurte om min mening, eller om vi skulle ha spesielle antrekk hvor det var viktig å matche/ikke krasje fullstendig. Anonym poster: 54c7eac013b150dc47fde6f915dbd104 Jeg vil definitivt kalle en brudekjole "et spesielt antrekk hvor det er viktig å matche/ikke kræsje fullstendig." 3
Ella1981 Skrevet 31. januar 2013 #11 Skrevet 31. januar 2013 Er det virkelig så viktig, at skjorta til mannen er ivory dersom brudekjolen er det? Den tanken har virkelig ikke slått meg engang...Men kanskje jeg burde tipse han om det.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 31. januar 2013 #12 Skrevet 31. januar 2013 Er det virkelig så viktig, at skjorta til mannen er ivory dersom brudekjolen er det? Den tanken har virkelig ikke slått meg engang...Men kanskje jeg burde tipse han om det. Jeg har også hørt at det ikke er så viktig at den er det. Har hørt om folk som har kjøpt dress av profesjonelle som har rådet til å ha hvit skjorte, og det ser absolutt ikke så fælt ut som alle skisserer Fargen blir jo brutt av dressen uansett. http://weddingbee.blogg.no/1336999739_white_shirt_and_ivory.html (Har linket til dette tidligere og det er visst noen som synes det er et godt eksempel på at skjorten bør være ivory, jeg synes det er et godt eksempel på at skjorten kan være hvit )
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. januar 2013 #13 Skrevet 31. januar 2013 Det er det viktigste av alt... Ingen brud vil se skitten ut på sin egen bryllupsdag.
Evie Skrevet 31. januar 2013 #14 Skrevet 31. januar 2013 He he...kiara da... viktig? Ja. Viktigst av alt? neppe... Det er det viktigste av alt... Ingen brud vil se skitten ut på sin egen bryllupsdag.
Moderfavn Skrevet 31. januar 2013 #15 Skrevet 31. januar 2013 Det er det viktigste av alt... Ingen brud vil se skitten ut på sin egen bryllupsdag. Viktigst av alt er vel at begge sier ja, helst uten å besvime og slå på seg en hjernerystelse. Ser fra øinken over at det godt nok er stor forskjell på ivory og ivory. Må man ha med kjolen for å få riktig nyanse på mannens ting da?
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. januar 2013 #16 Skrevet 31. januar 2013 He he...kiara da... viktig? Ja. Viktigst av alt? neppe... Nei, men ift hva brudgommen har på seg og ikke. For min del kan han ha på seg akkurat hva han vil, har ikke tenkt å blande meg overhodet. Men kjøper han seg en hvit skjorte kommer jeg nok til å insistere på at den byttes til off-white/ivory. Men jeg er så opptatt av det at jeg nekter å ha noe som er hvit og dominerende i nærheten, så det er mulig å gjøre det til en diger ting.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 31. januar 2013 #17 Skrevet 31. januar 2013 Men vil ikke brudgommen se 'skitten' ut i forhold til resten av mennene da? 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. januar 2013 #18 Skrevet 31. januar 2013 Jo, det er selvfølgelig en ting å ta med. Hvis man ikke skal dra det enda lenger å bestemme fargen på skjorta for både fedre, brødre, forlovere og gjester. Men kan ikke bare brudgommen ha en annen farge på skjorta? Ingen som sier at den må være hvit. Håper min snakker med en i dressbutikken/salongen dette styrer han helt selv. Jeg har mer enn nok med meg selv.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 31. januar 2013 #19 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Ser det for meg: Antrekk: Mørk dress (husk ivory skjorte, bruden vil ikke se skitten ut!) Nei, jeg tror vi satser på hvit skjorte, evt. det de vi skal kjøpe dress av råder oss til Edit: Ser nå at den skjorten som vi mest sannsynlig skal låne faktisk er ivory. Endret 31. januar 2013 av 2013 bryllup
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. januar 2013 #20 Skrevet 31. januar 2013 Hvit skjorte er jo egentlig noe herk - ser lett skrukkete ut, ser lett skitten ut uansett. nei, kanskje jeg skal drive litt lobbyvirksomhet for lys blå skjorte. Jeg begynner å kjenne meg såpass godt at selv om jeg sier her inne at jeg ikke kommer til å blande meg, kommer jeg garantert til å blande meg "litt". Men etter å ha blitt enig med meg selv utgår også Ivory skjorte kravet. Det blir for gult.... Min kjole er jo off-white av alle ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå