AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har det siste året hatt (tvunget) hjemmekontor og ledet oppmerksomheten til det faktum at jeg har hatt lite fravær siden jeg begynte i bedriften. Ca 1 dag - men det syntes ikke sjefen var noen stor bedrift i og med at jeg jobber hjemmefra. Men selv om man har datajobb så kan man da vel ha behov for å ta helt fri dersom man ikke føler seg bra? Er det en generelt synspunkt i samfunnet at dersom man har hjemmekontor skal man logge seg inn på systemet og gjøre sin jobb selv om man er syk. Har man da ikke rett til sykedager? Jeg føler meg sliten og psykisk mishandlet av problemstillingen. Har hatt hjemmekontor i over ett år og har følt meg forpliktet til å logge meg på hver jævla arbeidsdag den hele tiden. Noen som har tanker omkring dette. Er det slik at samfunnet synes at når man jobber hjemmefra så er man så priviligert at man ikke har rett på en sykedag av og til? Anonym poster: 9c7ea1b93bdb121aadbc35e2c8f6efab
Britt Banditt Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har en god del hjemmekontor, og min sjef forventer i hvert fall IKKE at jeg jobber når jeg er syk. Heller ikke når jeg har sykt barn. Jeg pleier derimot å logge på og jobbe litt hvis jeg orker, og sier i fra om det (det spørs jo litt hva slags sykdom man har). Sjefen derimot pleier å si at jeg bare skal ta det med ro og bli frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå