AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Noen som vil utveksle gode og dårlige erfaringer angående bilstoler 9kg + ?? skal kjøpe en nå snart - og det er en jungel der ute med tilbud og merker gitt. Anonym poster: 7785274310e9a286ccf52d792b5c5d10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 For det første er det lurt å kjøpe en som er plus-godkjent. Da er den også kun bakovervendt. Ellers må du tenke på hvor lenge du har tenkt å ha barnet bakovervendt. Anbefalingen er 4 år(eller lenger) og mange vil da ha behov for en stol som går opp til 25 kg. Selv har jeg hatt Akta Graco Duologic2 og Besafe Izi Combi x3 til mine barn. Mest fornøyd med Akta Graco setet. Men så passer Besafe setet litt dårlig i vår bil. Disse går kun opp til 18 kg, men min eldste hadde helt grei plass i begge helt til han ble 4. Det kan være lurt å få prøve forskjellige seter i bilen, for hellingen på setet kan avgjøre om stolen står bratt eller ikke. At setet skråer gjør ofte at stolen står bratt, noe som igjen kan gi dårlig hvilestilling(det er problemet med Besafe i vår bil). Anonym poster: d15a603218874f2ce404074a779ae22b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 For det første er det lurt å kjøpe en som er plus-godkjent. Da er den også kun bakovervendt. Ellers må du tenke på hvor lenge du har tenkt å ha barnet bakovervendt. Anbefalingen er 4 år(eller lenger) og mange vil da ha behov for en stol som går opp til 25 kg. Selv har jeg hatt Akta Graco Duologic2 og Besafe Izi Combi x3 til mine barn. Mest fornøyd med Akta Graco setet. Men så passer Besafe setet litt dårlig i vår bil. Disse går kun opp til 18 kg, men min eldste hadde helt grei plass i begge helt til han ble 4. Det kan være lurt å få prøve forskjellige seter i bilen, for hellingen på setet kan avgjøre om stolen står bratt eller ikke. At setet skråer gjør ofte at stolen står bratt, noe som igjen kan gi dårlig hvilestilling(det er problemet med Besafe i vår bil). Anonym poster: d15a603218874f2ce404074a779ae22b Og her er forøvrig link til plus-testen: http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp Anonym poster: d15a603218874f2ce404074a779ae22b
Pasjonsblomst Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Er selv i samme situasjon på jakt etter sete, og har liten peiling. Men her er mine tanker rundt det hele *vurderer 1 eller 2 seter-- MÅ man ha ett i hver bil, eller kan man klare seg med ett? *tror ikke vi gidder ta isofix- selv om vi har det i bilen. de er tunge og dyre og store. Eller er det å anbefale??? er det mest stress å flytte sete med seler eller med isofix? *skal absolutt prøve setet i bilen først... dette med størrelse og hellning på setet osv *lurer litt på om jeg ønsker sete opp til 25 kg eller deromkring, så kan det vare lenger. har sett mest på britax multi-tech 2 og lest litt om britax max-way osv... men klarer ikke alltid helt få med meg alle forskjeller osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå