AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #21 Del Skrevet 16. februar 2013 Ja du kunne ikke fått en dinosaur på 200 tonn som en blåhval, som du sier pga. gravitasjon, for å finne støtte til en 200 tonn dinosaur ville skjelletet være umulig tykt, beina måtte våre liksom 5 meter i diameter osv. Derfor du ikke ser dinosaurer mer enn ca. 90tonn teoretisk tungt, fordi gravitasjonen er for sterkt på jorda og Bein ikke er sterkt nok. En hval er så godt som nøytral i vannet, derfor den kan dykke og nesten "fly" under vann fordi den er nøytral. Men hvordan var gravitasjonen på den tiden, var den annerledes? Kunne et 100tonnsdyr levd på landjorda idag? Anonym poster: 52a4f681ef30ffe744be0a19174253c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 16. februar 2013 #22 Del Skrevet 16. februar 2013 Men hvordan var gravitasjonen på den tiden, var den annerledes? Kunne et 100tonnsdyr levd på landjorda idag? Anonym poster: 52a4f681ef30ffe744be0a19174253c1 Gravitasjon forandrer seg ikke med mindre store deler av jorda forsvinner, da det er masse som bestemmer dette og massen på jorda har vært den samme i ca. 4.5 milliarder år. Ja du kunne hatt et 90 tonn landdyr i dag, viss den oppflytte viss krav, blandt annet mer effektive lunger enn pattedyr, at den går på 4 bein, at den finner en måte å regulere kroppsvarmen på. Det må også være eksterne press for at man skal få so store dyr, det er flere grunner til at et dyr blir stort, større dyr kan lagre mer energi og blir derfor mer effektive i matveiene, så viss det lønner seg å bli stor pga. mat kanskje de blir det, andre måter er jo viss predatorer blir større blir byttet kanskje større for å ungå osv. Det er mildt sagt tusenvis av variabler inne i dette som avgjør hvordan evolusjon former et dyr. Det må være en overlevelses fordel med å bli stor, det er ikke slik at evolusjon sier, hei jeg har ikke sett et 90 tonn landdyr på noen millioner år jeg tror jeg lager et. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #23 Del Skrevet 16. februar 2013 Vel, de prøver kanskje å lage dinosaurer snart kanskje. Hvis de klarer å fikse opp resten av DNA'et på en eller annen måte. De har jo funnet dinosaurblod med rester av DNA for lenge siden. Men det spørs om de klarer å fylle ut resten. Uansett, blir vel ikke det etisk riktig å gjøre det. De er døde for en grunn. Og jeg tror ikke det lønner seg å bli stor på grunn av mat, plantene har jo blitt lavere i vekst også? Anonym poster: 52a4f681ef30ffe744be0a19174253c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 16. februar 2013 #24 Del Skrevet 16. februar 2013 Så vitt jeg vet er det ikke noe dna fra dinosaurer, annet enn det lagret i fugler, dna kunne aldri aldri overlevd 65+ millioner år uten å bare ende opp som random molekyler. Og blod ville også bare ende opp som ingen ting på 65 millioner år. finnes ingen "fersk" vare av dinosaurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #25 Del Skrevet 16. februar 2013 http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=blood-from-stone Anonym poster: 52a4f681ef30ffe744be0a19174253c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå