Gå til innhold

Trenger motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig og jeg liker det ikke. Likevel klarer jeg ikke gå ned. Jeg er flink et par dager (latterlig, ikke sant) også er jeg tilbake i dårlige kostholdsvaner. Tanken er ofte da at jeg merker ingen endringer, selv om jeg skjønner at det tar lengre tid enn som så. Og jeg tenker at jeg er stygg og uattraktiv uansett så da fortsetter jeg i samme spor.

Jeg trenger et spark bak for å komme skikkelig i gang. Jeg var flink, så ble jeg gravid, og nå syns jeg det er vanskelig å få til skikkelig med en ettåring i hus selv om jeg skylder han det. Han får forøvrig god og sunn mat.

Jeg vil gjerne høre din historie og hvordan du lyktes! Jeg har så lyst til å bli veldreid og pen igjen, lyst til å være fornøyd med meg selv....

Anonym poster: 9d52b1cd9cb3f41f27b6ed926d36597d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å skrive ned alt jeg spiser i løpet av en dag, for å kartlegge hvor mye jeg egentlig putter i meg. Kanskje det er noe du kunne ha begynt med? :)

Skrevet

Hei!

Dette kunne vært meg som har skrevet. Jeg er overvektig, og har en ettåring. Rett før jul fant jeg ut at nei, NÅ vil jeg at noe skal skje.

Mitt tips til deg er å ta kontakt med legen din. Min lege har vært veldig støttende, og sendt meg videre til noe som heter "Senter for sykelig overvekt", og mens jeg venter på å komme inn så drar jeg til han en gang i uka og veier meg. Han har gitt meg masse informasjon om mat og kosthold, og han hjelper meg med motivasjonen.

For det finnes nemlig ingen mirakelkur. Det eneste du trenger for å gå ned i vekt er disiplin og motivasjon. Å dra jevnlig til fagpersonell som følger med er det som hjelper for meg for tiden.

Har en lang vei igjen å gå, men har så langt gått ned 4 kg på under en måned. Yey me!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...