Gå til innhold

Laste ned emails på pc-en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe enkelt program som kan laste ned automatisk alle mailene jeg har til f.eks en tekstfil samtidig? Vil ta alt for lang tid om jeg skulle gjort det atomatisk.

Anonym poster: ac47237fbafb4ed98ba463fe34b081f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står ikke noe om et slikt program er. Der står det bare mer hva epost er for noe. Men det vet jeg jo. Bruker hotmail med msn og lurte på om det finnes noe program som kan laste ned all eposten jeg har samtidig til f.eks en tekstfil, html dokukemt eller noe. Så jeg slipper å åpne alt en etter en å laste ned manuelt.

Anonym poster: ac47237fbafb4ed98ba463fe34b081f1

Skrevet

Hei TS.

Vet ikke om jeg helt skjønner hvorfor du vil ha alt i ei fil, men det er mulig. Husker gamle Eudora mailprogram (1.5.4 mener jeg versjonsnummeret var) oppbevarte alle mail i ei fil (ei fil for outbox, ei for inbox osv). Vet ikke hvordan senere versjoner gjør det. Det er også noe som heter mbox filformat som samler alt i ei fil. Problemet er når vedlegg blander seg inn, så er disse ganske uleselige for øyet. Først når du har et mailprogram som tolker innholdet og viser det som det skal så blir det orden på sakene.

Men tilbake til nedlasting av all mail.

Alle mailprogrammer som bruker smtp/pop eller imap (språk/protokoller), kan laste ned all mail i en jafs. Du trenger ikke tenke på hvordan programmene oppbevarer mailen, men du kan lese mailene normalt.

Noen eksempler på sånne programmer er; Opera mail, Mozilla Thunderbird og sikkert en haug til. Microsoft Outlook gjør også det, samt Outlook Express, men mulig det siste er erstattet med nye varianter i de nye Windowsene som er kommet. Nå er jeg Linux-mann (bruker) og vet at det finnes haugevis med mailprogrammer som alle laster ned på egen maskin.

Men er grunnen til at du ønsker de samlet i ei fil fordi du ønsker å søke (f.eks. med CTRL-F) på enkel måte? Alle gode mailprogram gjør jo søk mulig selv om mailene er separert i hver sin mail også.

Om du har webmail og ønsker å beholde mailen der så laster du i så fall bare ned kopi (leave mail on server), så har du en arbeidskopi på lokal pc (eventuelt for backup hjemme også osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...