AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har tenkt å begynne å samle på et ordentlig servise, et som jeg håper å ha i mange år framover. Problemet er at jeg har dårlig plass i kjøkkenskapene. Er det dumt å bruke samleservise til hverdags også? Det er ganske enkelt, så det vil ikke se rart ut, men er redd for slitasje. Når jeg får meg hus med stort kjøkken vil jeg selvsagt ha plass til vanlig servise og finservise, men foreløpig har jeg ikke plass til begge deler. Anonym poster: ee8bc71a786af7a8fdcc24e4e8b35694
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har tenkt å begynne å samle på et ordentlig servise, et som jeg håper å ha i mange år framover. Problemet er at jeg har dårlig plass i kjøkkenskapene. Er det dumt å bruke samleservise til hverdags også? Det er ganske enkelt, så det vil ikke se rart ut, men er redd for slitasje. Når jeg får meg hus med stort kjøkken vil jeg selvsagt ha plass til vanlig servise og finservise, men foreløpig har jeg ikke plass til begge deler. Anonym poster: ee8bc71a786af7a8fdcc24e4e8b35694 Jeg synes gjerne man kan bruke finservise til hverdags Siden du sier det er enkelt antar jeg du har sett deg ut et servise, hvis du forteller hvilket det er kan du kanskje få noen meninger angående slitasje. Anonym poster: d7a120fdb708eb82396e69b601b55e20 2
Løvefrøken Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Det er veldig avhengig av hvilket servise du velger deg. Mest fordi at forskjellige leverandører har forskjellig kvalitet som tåler forskjellig i forhold til maskinvask etc. Men en ting å tenke på er at med hverdagsbruk må man fornye seg oftere, fordi at det lettere vil kunne gå skår i enkelte deler.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har bare ett enkelt servise som jeg bruker til alt. Kan heller variere bordpynten. Anonym poster: 0c84ee78163a8110cb9eabdb6d6042ba
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har LILJE fra Perfect Home som både hverdagsservise og fest-servise. Funker fjell. Ganske billig er det også. Anonym poster: 0f7dbbbddb3365b0601144afcc3023db
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Takk for svar! Serviset tåler oppvaskmaskin:) Anonym poster: b29369a860b956732a1d929e13223a61
Brunhilde Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Jeg bruker finserviset til hverdags også, ellers ville det jo stort sett stå og støve ned.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Jeg har LILJE fra Perfect Home som både hverdagsservise og fest-servise. Funker fjell. Ganske billig er det også. Anonym poster: 0f7dbbbddb3365b0601144afcc3023db Jeg har også Hvit Lilje fra Perfect Home, men synes den er for fin til å bruke til hverdags jeg. Anonym poster: 5f938c3c2dae4dd0fffba5da7b69c7ee
Fantomina Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Jeg har ikke finservise selv, men er vokst opp med å bruke det to-tre ganger i uka. Når vi spiste på kjøkkenet brukte vi hverdagsservise, og når vi spiste i spisestua brukte vi finserviset. Når jeg og søsknene mine er hjemme til jul og sommer spiser vi i spisestua nesten hver dag, og da brukes også finserviset hver gang vi spiser i stua. Det er ikke mindre spesielt når det tas fram til finere anledninger (julaften, bursdag, nyttårsaften, osv.), da det er pynten på bordet, menneskene rundt bordet og stemningen generelt som gjør det spesielt, ikke selve serviset. Jeg har en venninne som har hverdagsservise, lørdagsservise og festservise. Hun og mannen har investert i et svindyrt servise til 12 personer som de bruker to-tre ganger i året. Hadde jeg hatt et så dyrt servise ville jeg brukt enhver anledning til å ta det fram, og heller droppet lørdagsserviset.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Det ironiske er at man bruker masse penger på et finservice som man bruker bare få ganger i året, mens det som man bruker de fleste dagene er en billigere variant. Anonym poster: 411547b703c0ae30afdfeedea5c1f173 3
Athene Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Hvis servicet du tenker på ikke er et "finservice" i den forstand at det er kjempetynt proselen med detaljer, kan og bør du absolutt bruke det til hverdags. Enig i at jeg ikke forstår meningen med å ha et billig hverdagsservice. Vi har investert i kvalitet både med finservice og hverdagsservice (har flere). Finservice brukes bare 4-5 ganger i året. Det har sølvdetaljer og må vaskes for hand, og det er litt spesielt å ta det frem. Hverdagsservicene er kjøpt med tanke på å tåle slitasje og vask. Men er likevel det mange vil kalle for samleservice på grunn av pris.
Gjest Erja Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Mitt finservise brukes kun til fest. Det er uhyre kostbart, og jeg vil ikke vaske det for ofte i maskin. Har et flott og tidløst hverdagsservise fra Figgjo. Det er laget for restauranter, tåler alt og er like fint etter 15 år.
Kaisamaia Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har tenkt å begynne å samle på et ordentlig servise, et som jeg håper å ha i mange år framover. Problemet er at jeg har dårlig plass i kjøkkenskapene. Er det dumt å bruke samleservise til hverdags også? Det er ganske enkelt, så det vil ikke se rart ut, men er redd for slitasje. Når jeg får meg hus med stort kjøkken vil jeg selvsagt ha plass til vanlig servise og finservise, men foreløpig har jeg ikke plass til begge deler. Anonym poster: ee8bc71a786af7a8fdcc24e4e8b35694 Det vil vel uansett ikke "se rart ut" hvis du har et (i dine øyne) fint finservice? Og hvem er det det ser rart ut for i tilfelle? Mannen din? "Folk"? Uansett.. hvis det tåler mye vask, og det gjør det jo, sier du, så er det vel ingenting som er bedre enn å ha ett service og at det er vakkert i tillegg!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Det vil vel uansett ikke "se rart ut" hvis du har et (i dine øyne) fint finservice? Og hvem er det det ser rart ut for i tilfelle? Mannen din? "Folk"? Uansett.. hvis det tåler mye vask, og det gjør det jo, sier du, så er det vel ingenting som er bedre enn å ha ett service og at det er vakkert i tillegg! Jeg sier jo nettopp det at det ikke vil se rart ut.. Men hadde jeg hatt et skikkelig pent finservise med gull/sølvkanter ++ synes i hvert fall jeg det hadde sett rart ut å spise fiskeboller eller taco av det. Takk til alle for svar! Anonym poster: b29369a860b956732a1d929e13223a61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå