Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 I går satt jeg på bussen og overhørte en samtale mellom to damer. De var åpenbart frustrerte over å ikke ha fått barnehageplass, og jeg synes de snakket om at barn som er født tidlig på året får plass først (dette var i Oslo). Stemmer dette? Jeg har ikke kommet helt dit at dette er aktuelt for meg ennå, jeg ble bare så veldig nysgjerrig, og synes det høres rart og urettferdig ut! Er det noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 Vet ikke, men hvis det stemmer skjønner jeg ikke hva som er så rart og urettferdig med det? Barn som er født tidlig på året vil jo komme først i en alder der det er aktuelt å begynne i en barnehage. Så lenge barnehagen har plasser ledig, så er det vel bare rett og rimelig at man får plass? Barnehagene har jo ikke råd til å la plassene stå ledig fra januar og til november og vente på et barn som er født sent på året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Det stemmer ikke at barn som er født tidlig på året får plass før andre, men det som er er at man tar som regel ikke inn barn under ett år, og at hovedopptaket er i mars, med start i august. Det vil si at barn som er født fra september og ut året har mindre sjans til å få plass ved ett års alder, som jo gjerne er da man gjerne vil ha plass, fordi plassene allerede er fordelt ved hovedopptaket i mars. Når seksåringene slutter for å begynne på skolen frigjør de plasser som fordeles ved hovedopptak. resten av året må foreldre håpe at noen flytter, eller slutter av annen grunn, en kan jo ikke tildele barn bhgplass dersom det er fullt hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammatilto Skrevet 19. mars 2004 #4 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg vet ikke helt, men har gørt litt forskjellig. Noe med hvor lenge barnehagene får småbarnsstøtte og slikt.... Men det jeg vet, er at i barnehagen hvor sønnen min går, er det stor overvekt av barn som er født tidlig på året. Det er 26 barn, og halvparten har fødselsdag fra januar til april... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå