AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Hvem har ikke møtt på lure mennesker og mest utsatt for å bli utnyttet er svake mennesker som har vanskelig for å si nei. Gruff er godt å få ut i blant altså og jeg er heldigvis ikke så snill og veik lenger som jeg dengang var. Begynner med venninnen som ikke hadde bil og alltid ba meg kjøre hit og dit. Hun var programmert,alltid, på å vite hvor de hadde billige matvarer og alskens dritt og lort og da var det meg som måtte kjøre lange omveier for å komme dit uten at hun betalte meg en øre for det. Etter en tid med slike får man bare så nok! Hvis vi skulle gå tur, måtte jeg først hente henne(lang omvei) og når jeg da spurte hvor vi skulle dra svarte hun "bestem du" , innforstått med at hvis jeg bestemte ble hun kun en passasjer som slapp å betale siden det var mitt valg. På slutten satt jeg bare å ventet på at ordene "bestem du", ville komme og det gjorde det jo alltid og hvem vil være venninne med frk gjerrigknark!! Også på hjemveien kunne hun plutselig komme på dette med at hun bare måtte ha ditt og datt på den og den matbutikken. Og jeg sitte og vente der som en dum nikkedukke. Når man lar de holde på så tror disse menneskene at de har hevd på å få sitt utbytte. Selvfølgestemmen hennes på at jeg alltid gjorde det som hun ba om ble etterhvert så alt for fremtredende til at vårt vennskap lenger kunne holde . Hva har dere opplevd som setter sinnet i kok? Anonym poster: 8f9cfd7f1f8d8974136b654fb46437e2
kubrak Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Selvfølgestemmen hennes på at jeg alltid gjorde det som hun ba om ble etterhvert så alt for fremtredende til at vårt vennskap lenger kunne holde . Anonym poster: 8f9cfd7f1f8d8974136b654fb46437e2 sa du noensinne ifra til henne at hun måtte slutte å snylte?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 sa du noensinne ifra til henne at hun måtte slutte å snylte? Det er det jeg vil fram til at jeg var, dengang, et menneske som ikke klarte å si ifra men det klarte jeg først etter at jeg hadde gått til psykolog Men selv da tok hun ikke hintet. Svake mennesker som ikke klarer å si tydelig ifra ligger lagelig for hugg. At jeg ikke klarte si ifra helt fra begynnelsen kan ikke ta ifra henne personlighetstypen frekk, For om du leser innlegget nøye scannet hun min personlighetstype for dermed å ta føringen. Anonym poster: 8f9cfd7f1f8d8974136b654fb46437e2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Min "første" lurte meg trill rundt. Jeg trodde han kom på besøk til meg for å treffe meg, men så manglet han visst bare busspenger når han skulle hjem fra kompisene sine. Jeg var førstegangsforelsket, 16år og naiv. Vi hadde en greie i ca. 2 år og da vi lå sammen (da jeg var 18år) stakk han. Hørte aldri mer fra han heller. Tok noen år for jeg kom meg over å ha blitt utnyttet sånn. Hadde en flørt med en annen mann da jeg var 25år. Vi hang sammen i ca. 2 år før vi lå sammen. Etter det hørte jeg aldri mer fra han. Hørte senere at han var sånn "player" som ønska seg ny jente hver helg slik at han kunne utvide merittlista si. Jeg ble knust også denne gangen. Bortsett fra det har jeg ikke opplevd å bli utnytta, hverken av familie eller venner. Anonym poster: f9dfdcfedc97c986266a19ff549d731b
Steinar40 Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 En vanlig måte å bli utnyttet på er når den andre lover gull og grønne skoger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå