AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Skal til London snart, og lurer på om noen vet om noen bra garnbutikker, eller stoffbutikker, i London? Gjerne i nærheten av Oxford Street Anonym poster: 0639e616bd8b947995d0c952991d152f
Coriander Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Britene er ikke akurat så strikkefrelste som nordmenn, men du finner nok noe garn på John Lewis i Oxford Street.
Badeand Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Tror det er en som heter Knit with attitude, drevet av en norsk dame Vet ikke helt hvor den ligger, men søk på google, så finner du nok ut. Tror den har nettside/nettbutikk også
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Briter er veldig strikkete de også, så det stemmer ikke at de ikke er det. Det er EKSTREMT mange hobbybutikker rundt omkring, men de er på en måte mer myntet på bestemødre og gammeldagse husmødre, så ikke nødvendigvis så enkle å finne. Det enkleste er vel å spørre folk i andre butikker rundt omkring om de vet hvor du finner de beste garnbutikkene. Anonym poster: 516b23d92c362cf468586f1ff2240559
PecanPie Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Britene er ikke akurat så strikkefrelste som nordmenn, men du finner nok noe garn på John Lewis i Oxford Street. Joda. TS, søker du på London på Knitmap får du opp all butikker som er registrert der. Det er mulig det er fler, men da har du hvertfall et godt grunnlag. Jeg har vært på Loop, og det er en helt fantastisk butikk! Billig? Nei. Men de har fint garn som Wollmeise, BrooklynTweed, Cascade, Malabrigo osv. i tillegg til pinner og masse bøker. På utsiden ser den veldig liten ut, og den er igrunn veldig intim, men over to etasjer. Den ligger i Angel tror jeg, søk opp adressen på Google, 15 Camden Passage. I tillegg har jeg hørt masse bra om I Knit London. Jeg har aldri vært der selv, så jeg kan ikke si noe om utvalg osv. Den ligger i 106 Lower Marsh.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Tusen takk for tips, skal sjekke ut! :D Anonym poster: 0639e616bd8b947995d0c952991d152f
Zzyzx Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Jepp, Loop er knallbra. Det er ikke så veldig vanskelig å finne, Northern line går til Angel, og en god del busser. 19 og 38 er de enkleste siden de går veldig sentralt i London. 38 er den aller beste, for da kan man sitte helt framme øverst (på venstre side, ja) og dukke unna trærne på veien. :D Dessuten er det en fryktelig søt liten gate totalt sett, så den er nesten verd turen alene.
lilleGrethe Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Det er nok færre strikkebutikker per innbygger i England enn i Norge, men de finnes helt sikkert. Men jeg var overrasket over prisnivået på garn i England da jeg bodde der - det er faktisk mye som er billigere i Norge, ihvertfall hvis man skal ha noe av litt kvalitet. Nå får man selvfølgelig fordel av at pundet er så svakt ift krona, men skal man ha ullgarn f.eks., er jo vi produsent av dette i Norge, mens de nok importerer mye i England.
MayaB Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Storbrittania har lange tradisjoner med sauedrift og ullproduksjon, og som et resultat av dette tekstilproduksjon. Det er ingen storimport av saueull til England, da de har et fantastisk utvalg å ta av selv. Blandt annet er den erkeengelske sauen Blue Faced Leicester velkjent i hele verden fordi den produserer ekstremt myk ull (til sau å være). I London er det få garnbutikker per innbygger, men så er jo innbyggertallet langt over 11 millioner, ellers i landet er jeg sikker på at du finner vel så mange garnbutikker som hjemme. Strikking ble sett på som veldig gameldags på 80-tallet og da forsvant det jo mange garnbutikker, men det gjorde det jo hjemme i Norge også. Det er heldigvis en helt annen historie nå. Garnbutikken min, Knit with attitude, ligger i Stoke Newington i Nord-London, og jeg blir kjempeglad for norskt besøk!!! Du finner meg her: http://www.knitwithattitude.com
Rotemor Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Engelskmenn er veldig strikkete, ja De bruker riktignok veldig mye akrylgarn, og jeg synes ullgarn der ofte er dyrt til tross for lange tradisjoner som MayaB nevner. Du får besøke Knit with attitude nå da! Har du sagt A...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå