AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har en liten hund. Han vil, hver gang jeg skal dusje eller ta et bad, være med inn på badet og sitte oppå dolokket og så sitter han der og skjelver. Han kan gå ut om han vil, men neida, det vil han ikke. Det gjelder uansett hvem som skal dusje. Hvis man prøver å slippe ham ut, vil han bare inn igjen. Selvom f. eks jeg (sjefen..) er i stua, vil han være med inn på do når noen andre skal inn dit. Men bare om noen skal dusje. Han sitter jo der og skjelver og lukker øynene halvveis igjen, ser ut som han lider liksom, men han velger det jo helt selv. Hvorfor det? Hva for en rar hund har jeg? Tror han vannet er farlig eller noe? Anonym poster: 0c98fa03cf5cf67728c96b6fbf00f194
squash1 Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Hahahaha, ler høyt på jobben her :fnise: Min liker seg inne på badet fordi der er så varmt, det kan jo hende den liker varmen/dampen fra dusjen!
Gjest Purple Haze Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Min hund ville også alltid være med meg på badet. Satt og ventet på meg mens jeg var på do . Når jeg dusjet, ble det nok litt for varmt for henne, så da gikk hun ofte ut igjen. Er det ikke ganske vanlig at hunder vil være med på badet, da? Det er hvert fall jeg vant med.
~Ripley~ Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Min hund er alltid med på badet. Han pleier å sitte rett bak hælen min sammen med kosedyret sitt, mens han ser på meg med forventningsfulle øyne, og håper at jeg kan kaste dyret for han, så han kan løpe etter. Kaster jeg dyret, kommer han løpende tilbake med dyret, og setter seg bak hælen min igjen, like forventningsfull. Sitter jeg på do, sitter han og ser på. Dusjer jeg, løper han inn og ut av rommet, og kommer gjerne for å smake litt på vannet. Når jeg tørker meg, bistår han gjerne med å slikke bort vann fra leggen min. Veldig hjelpsom 2
agg Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Her vil også hunden være med meg inn på badet, jeg tror det er en kombinasjon av at han er veldig mammadalt, og at han liker vann (golden retriever).. Da han forsøkte å sette seg på fanget mitt, mens jeg var på do, ble det litt i overkant for min del Ellers vil han gjerne være med inn i dusjen, sjampovann smaker visst godt..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Min skal og med på badet, allerhelst vil han sitte i badekaret og slikke på kanten. Anonym poster: e0ced5f8d0240c6b59ea2a45933bace8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Gi den masse ros og oppmerksomhet når den ikke er med inn på badet. Alså, lukk døren og ikke la den komme inn. Gi den aktiviteter mens andre dusjer, og gjør dette hver gang. Gjør du dette hele tiden tar det nok ikke lang tid før den ikke bryr seg om folk dusjer. Gi den mat eller godbitsøk f.eks. Når du skal dusje får du andre til å aktivisere hunden. Er du alene hiver du ut godbiter/mat og lar den søke mens du tar en kjapp dusj. Det er ikke bra hvis den har en slags tvangstanke om å sitte der inne og ha det "vondt" mens dere dusjer. Stakkars lille. Anonym poster: fc3a23aa9f3c03e54e6387db451e6db0
Anciol Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Mine hunder på (ca 25 kg) ,pleide å åpne døren og komme inn på badet og sitte og se når jeg besøker foreldrene mine og går på toalettet kommer de inn på toalettet til foreldrene mine og vil ha kos! Endret 28. januar 2013 av Anciol
Gjest jente8923 Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Min hund er som regel med meg på badet. Han elsker det. Drikker vann når jeg dusjer, sitter og ser på meg når jeg er på do. Ligger på gulvet hvis jeg skal vaske tøy. Men hvis jeg ikke vil ha han der går jeg bare inn alene. Simple as that.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå