Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente i midten av 20-årene. Er sammen med en fyr i slutten av 30-årene, har vært sammen i 1 år. Vi bor i forskjellig byer, sees annenhver helg. Jeg er ferdig å studere til sommeren, og det har hele vært punktet hvor vi må finne ut om vi skal fortsette å være sammen...

Nå føler jeg at jeg har så mange muligheter hvor jeg bor, har ting som jeg har lyst til, og at det vil være dumt av meg å flytte, vekk fra venner og familie. Han jobber tross alt 50 timer i uken, i tillegg til at han trener 10 timer, så veldig mye får jeg vel ikke se han om jeg flytter... Føler en veldig risiko for meg hvis det senere skulle bli slutt, så det er kanskje best å gi seg mens leken er god? Det er nok fisk i havet, og jeg har jo livet foran meg - i motsetning til han... Men likevel er det kjekt å besøke han, jeg blir lei meg når jeg tenker på at vi ikke skal være sammen lenger, men og lei av avstanden, venting, og tanken på hva jeg skal gjøre.

Spørsmålet mitt er, om det er dumt av meg å fortsette å være sammen med han. Gjør jeg det bare verre for meg selv? Eller er det greit om jeg venter noen måneder før jeg tar en avgjørelse? Vi skal på noen fester fremover sammen, og på ferie - som jeg uansett vil få med meg... Er jo glad i mannen. Håper på noen kloke svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han f.eks? Hør hva han tenker.

Kan ikke han flytte til deg ?

Skrevet

TS: Hvis jeg snakker med han, så vet jeg at det blir slutt med det samme. Nei, han kommer ikke til å flytte til meg...

Skrevet

Han er ca 15 år eldre, jobber + trener 60 timer i uka. Det er nærmere 9 timer om dagen, helgene inkludert.

Hva er det som egentlig binder dere sammen?

Tror du burde finne deg en som virkelig vil ha deg, om det er sånn at du ikke en gang tør prate med han om framtida uten å frykte at du får fyken.

Ser du på deg selv som et tidsfordriv for han? Sånn når han har ledige stunder?

Skrevet

TS: Han har fri i helgene han ser meg, og helst vår/sommer han trener ekstra pga. idretten han driver med ;) pluss i perioder at han jobber så mye. Vi har snakket haugevis om fremtiden, og det er det til syvende og sist jeg som bestemmer utfallet her. Det er mitt liv jeg tenker på. Det er det jeg er redd for, at jeg er et tidsfordriv! Men han snakker ikke, og oppfører seg ikke som om det er det. Vi snakker lenge sammen hver dag, og han bryr seg om viktige ting som skjer i mitt liv.. Jeg har 50% jobb i tilegg til 100% studier og trener en god del selv og, så vi er jo begge mye opptatt. Jeg prøver vel egentlig bare å overbevise meg selv om at valget jeg tar er riktig her. Og det valget burde jeg vel, for min egen del ta, før neste treningsperiode er i gang ;)

Gjest strykebrett
Skrevet

TS: Hvis jeg snakker med han, så vet jeg at det blir slutt med det samme. Nei, han kommer ikke til å flytte til meg...

Jeg ville ikke ha dratt fra familie og venner for å flytte sammen med en slik mann i alle fall, det er helt sikkert.

Skrevet

Elsker du han? Elsker han deg? Det lureste er nok å snakke med han om det. Hvorfor blir det slutt med det samme?

Skrevet

TS: Han er supersnill, omtenksom, en fantastisk mann, men han har alt der. Jobb, venner, familie, hus. Jeg syns det er risikabelt å plutselig flytte til han, måtte "etablere" meg der, skaffe mine venner osv. Få barn med han. Hva hvis det blir slutt, så er jeg stuck der... Jeg er veldig knyttet til familien min her.

Det er jo klart at hvis jeg sier at jeg ikke vil ikke flytte, og heller ikke orker å ha et avstandsforhold lenger, at jeg tror d er best vi gjør det slutt, så sier vel ikke han, ok, da er vi sammen for gøy en stund til... Samtidig vil jeg ikke gi slipp på han helt enda, før jeg føler meg helt sikker på at jeg tar riktig valg :) Jeg liker han veldig godt, og vi har det supert når vi er med hverandre :)

Skrevet

Au da.

Vel - det er ditt liv! Du kaster det bort slik du selv ønsker.

Skrevet

Jeg syns det høres litt feil ut å ikke gjøre det slutt nå pga at du ikke vil gå glipp av to fester og en ferie.. :). Måten du skriver på syns jeg viser at du allerede har bestemt deg, men at du syns det er greit å ha ham der litt til. Siden du er mye yngre enn ham, og det ikke akkkurat høres ut som dette er meant to be, så syns jeg du bør ta valget nå, eller vertfall gi beskjed om hvordan du ser på fremtiden :).

Skrevet

Tror da at du gjør klokest i å avslutte nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...