AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Kort sagt: Jeg vil gjerne gå ned 20-25 kg og samtidig bedre kondisjonen min. Målet kondisjonsmessig er å klare å løpe en mil på 1 time. Jeg jobber veldig mye og uregelmessig, men har lagt en plan jeg ganske sikkert skal klare å gjennomføre. Vil gjerne ha tilbakemeldinger og tips Mandag: Intervaller på tredemølle: 10 min oppvarming på 7.5-8 km/t, deretter 1 min på 11 km/t, 30 sek gange (6.0) i 15 min, 5 min nedtrapping. 10 min stretching/yoga. Tenker å øke gradvis til 4x4 intervall og også øke hastighet etter hvert. Onsdag: 15 min oppvarming på mølle. Deretter 30 min styrketrening (knebøy, markløft, pilates). 10 min stretching/yoga. Fredag: 30 min jogging (8.5-9.5) på tredemølle. Da løper jeg ca. 4 km (med litt pauser). Tenker å øke på tid før jeg øker på hastighet her. Lørdag og/eller søndag: Fjelltur på ca. 2 timer (mye bratt stigning) Kostholdsmessig trives jeg best med lavkarbo à la Fedon Lindberg eller "grovkarbo". Spiser litt grove karbohydrater til frokost/lunsj (havregryn, knekkebrød) men kutter det som regel ut til middag. Innspill? jeg har forresten løpt en stund, har ingen problemer med knær eller ledd og løper på forfot. Anonym poster: ebd51a7b0459360155fdbc3c405d8145
Tullepia Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Dette virker som en grei treningsplan. Hvis du allerede har trent på denne måten en stund kan du jo prøve å utfordre deg selv på en ekstra treningsdag? Ellers vil jo kosthold og aktivitet ellers i hverdagen ha litt å si. For å kunne gå ned på varig måte må du jo finne en helhetlig livsstil du virkelig kan leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå