AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har 4 geiter, som har hoppet over inngjerdingen sin, og løpt oppi fjellet bak meg. Jeg har prøvd å få tak på dem flere ganger, men de bare løper avgårde. Nå har de vært der noen uker, og det har kommet snø her. Hvordan i alle dager kan jeg få tak i dem? Jeg er ikke god på lasso.. Anonym poster: 238e82aee82d7b9e3a6c864496503907
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 har ikke noe svar til deg, men dette minnet meg på at jeg må lese Geitekillinen som kunne telle til ti for barna mine snart. Takk! Anonym poster: a44ecaf2a42a71dd107c369f97cb711d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 http://www.wikihow.com/Catch-a-Goat Anonym poster: e9798da0d58b71a483ae2ea6c3e66a1e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Det du trenger er en bøtte og kraftfor. Putt kraftfor i bøtta og rist litt. Og når du kommer og smaker litt av det som er i bøtte, så går du med bøtta litt rolig og så følger de etter. Anonym poster: 071db9320de5ffd5de0ce550f3b1a8bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Sett opp porten til beite, legg inn mat og la de komme av seg selv! Selvfølgelig om du har tilgang på gjeterbikkje er det enklere men ikke stress de opp. Hvilke type geiter er dette, er det kun geiter eller har du bukk også? Litt avhengig av rasen hvor sterk flokkmentaliteten er og hvor knyttet de blir til folk, men generelt søker de gjerne tilbake til der de vet det er trygt etterhvert. Det er gjerne flokklederen som drar med seg resten av bølingen så få eventuelt tak i den og de andre vil komme etter. Hvordan er terenget der de går? Er det mulig for dere å komme rundt de og få de lengre mot "hjemme"? Hvor høyt er gjerde deres? De vil nok komme tilbake etterhvert. Har selv vært med mange ganger på jakt etter geiter som har stukket av og vi har så godt som alltid bare end opp med å følge med på hvor de er og passe på at de søker hjemmover etterhvert. Blandt annet hadde vi en bukk som var til skogs i godt over tre måneder, før han en dag sto og ventet på at noen skulle komme å hente han. Da var ungbukkene og de to andre voksne flyttet tilbake til gården (ca 1mil unna), og vi hadde prøvd med å ha brunstige geiter der som lokkemidell i flere dager. Men ikke en gang det hjalp. Så fort han så mennesker hoppet han ut igjen 2m høyt gjerde var det også). Anonym poster: f2cf7ecd0d9f562ab7a34d69228aa983
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå