Gå til innhold

Ikke nok timer, til tross for timer fastsatt i arbeidskontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk, og har kontrakt på 25 timer i uka. Ut ifra vaktlistene er jeg satt opp på mellom 60 og 80 timer i mnd - ikke 100 som er avtalt i arb.kontrakten. Jeg får store økonomiske utfordringer ved å ikke få lønnen jeg forventet da jeg skrev under arb.kontrakten.

Jeg stiller min tid til disposisjon disse 100 timene, og iflg loven skal arbeidsgiver da betale meg for disse timene uavhengig av om jeg settes opp på vaktlista eller ikke.

Jeg vil gjerne ta opp dette med sjefen, men vet ikke hvordan, da vi er et lite miljø, og jeg ikke vil bli uglesett.

Har også lønn langt under tariff, og vurderer å organisere meg for å få tarifflønn. Hvordan går jeg fram mht arbeidsgiver, for å få høyere timelønn? Noen erfaringer?

Setter stor pris på svar!

Anonym poster: 0e1bf18c5c0410c53a932bd6cf2d24af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Organiser deg. Nå. Ikke vent til i morra engang. Her: https://www.handelogkontor.no/portal/page/portal/hk

2. Kontakt fagforeningen og spør om det foreligger tariffavtale for butikken/bedriften.

3. Spør dem om hvordan du skal gå frem på jobb.

Husk også at du har rett til å være organisert, så hvis du skulle få problemer med sjefen pga det så kan hk hjelpe deg videre med det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...