Gå til innhold

Vasking av ull.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med hest og bruker mye ull nå om vinteren. Vasker klærne som på anvisningen, og bruker vaskemiddel beregnet på ull. Men mange av overdelene blir ikke reine:(( Har prøvd både 30 og 40 grader ullprogram, forskjellige vaskemidler, vaskemiddel rett på flekkene, vaske flere ganger, men ingenting fungerer.

Forrige var jeg uheldig å sølte kaffe på den ene Kari Traa genseren min, og nå får jeg ikke det vekk.

Noen som har samme problemet? Hvordan vasker dere ull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver med hest og bruker mye ull nå om vinteren. Vasker klærne som på anvisningen, og bruker vaskemiddel beregnet på ull. Men mange av overdelene blir ikke reine:(( Har prøvd både 30 og 40 grader ullprogram, forskjellige vaskemidler, vaskemiddel rett på flekkene, vaske flere ganger, men ingenting fungerer.

Forrige var jeg uheldig å sølte kaffe på den ene Kari Traa genseren min, og nå får jeg ikke det vekk.

Noen som har samme problemet? Hvordan vasker dere ull?

Gallesåpe skal visst være bra for flekker på ull, men det bør tas før plagget vaskes. Gallesåpe fås kjøpt bl.a. på Clas Ohlson.

Anonym poster: 98422bc19f10240f42d6a52f8d4de196

Skrevet

Hvis man har vasket ett ullplagg med flekker og det ikke går bort, kan man da få de vekk med gallesåpe ved neste vask?

Skrevet

Hvis man har vasket ett ullplagg med flekker og det ikke går bort, kan man da få de vekk med gallesåpe ved neste vask?

Man kan prøve, men generelt anbefales det å behandle flekker før tøyet går i maskinen.

Anonym poster: 98422bc19f10240f42d6a52f8d4de196

Skrevet

Jeg har fått bort vaskede flekker på med sitronsåpe(omtrent det samme som gallesåpe), ved å la plagget ligge med såpe eller i såpevann "natten over" og så vasker det i maskin på vanlig måte.

Anonym poster: bbff4204c524085fee6e9395c35d1003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...