Gå til innhold

Yellow Dog! Viktig å få med seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.gulahund.se/

Dette er så viktig å få med seg!

Det er en gruppe på facebook også, meld dere inn, og spre ordet!

Det er så mange grunner til at en hund kanskje trenger litt ekstra plass, så hjelp oss!

Anonym poster: e5760d8e6de3e99fd6ac51b9f3aef7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du folk skal gjøre/ikke gjøre når de seg en gul hund da, helt konkret?

Anonym poster: 86f04a78f1be4bec2ed1c40b2ba43252

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du folk skal gjøre/ikke gjøre når de seg en gul hund da, helt konkret?

Trekke inn båndet, gå i kanten av fortauet om man møtes der.

Ser du noen som drar med seg hunden og går fort, slipp ikke hunden etter for å at hunden din skal nå bort.

Masse små grep man kan gjøre som kanskje gjør det lettere for dem med hund som trenger litt plass.

Det er jo ikke snakk om at du skal gå over på andre sida av gata, eller ta omveier når du ser en hund med gult bånd!

Anonym poster: 8ff2e2990855560f5f409ba5df5a17b9

Skrevet

Jeg må ha det på min hund.

Gjør det stikk motsatte av å komme bort og klappe (spesielt noen barn lærer tydeligvis ingen ting av foreldrene sine :( ) og la hundene komme bort og hilse.

Skrevet

Jeg har ikke hund, men hadde jeg hatt det ville jeg uansett trukket inn båndet når jeg møter andre, uavhengig av om motgående hund er gul, rød, grønn eller blå.

Å gå i kanten av fortauet gjør man vel uansett når man møter folk i motgående retning, uansett om de har hund eller ikke, og uansett hva fargen på hunden er. Fortau er ikke så breie at det gjør noe.

Å slippe bikkja si bort på noen som haster forbi og åpenbart ikke er interessert er mangel på folkeskikk, og gul sløyfe fungerer dessverre ikke som vaksine mot idioter som klapper uten å spørre. På det området burde man behandle ALLE hunder som om de var gule.

• Liker 4
Skrevet

Ja men slik fungerer det ikke "AB".

Folk er noen ganger helt blanke i pappen ang. hunder. Noen tror åpenbart at alle hunder er kosedyr, og skal kose alle de ser.

Noen lar hundene sine løpe frem til alle firbente de møter.

Min hund er både blind og dominant, og siden den ikke lenger klarer å lese andre hunders kroppsspråk så blir det et problem når andre er så veldig påtrengende. Hjelper jo ikke hva du sier noen ganger, så jeg holder trygg avstand hvis jeg ser andre folk ute med dyret. Men hvis gul sløyfe kan hjelpe det minste lille grann, så er jeg sjeleglad.

Anonym poster: cab72f662a8ca9c0bb89a1e2f2a44288

Skrevet

Jeg er litt todelt når det kommer til en slik ordning

På den ene siden er det en fin informasjon, samtidig er jeg litt skeptisk til at det kan bli en sovepute for å ikke trene hunder med problemer.

I tillegg tror jeg ikke det vil hjelpe så mye på de som eier oppdragelse og folkeskikk i dag. Jeg tviler nemlig på at de får med seg poenget med ordningen og vil rette seg etrer denne.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man eier folkeskikk og oppdragelse og har en viss forståelse for hunder, så trenger man jo ikke å lee på øyelokket. Det er mer til for de som ikke innehar disse egenskapene antar jeg.

Anonym poster: cab72f662a8ca9c0bb89a1e2f2a44288

Skrevet

Ja, det er jo nettopp det problemet er, AB 12.54. Folk kan være idioter, og når de ikke engang får det inn i skallen når du sier det til dem ansikt til ansikt så vil ikke gul sløyfe gjøre noen forskjell.

Gul hund er ikke en god løsning, tvert imot kan det føre til at noen tror at hunder uten gul sløyfe er fritt frem å klappe. Det burde heller bli laget en holdningskampanje med generelle retningslinjer som gjelder når man møter alle hunder.

Skrevet

Tror ikke alle kommer til å ta hensyn til dette uansett, når de ikke tar hensyn til andre i utgangspunktet.

Var inne i butikken i ca 40 sekunder mens hunden min sto bundet i ca 10-15cm lang bånd på utsiden. Da jeg kommer står en kar og skal til å slippe valpen sin opp til min hund... som hater valper, og er ikke glad i ukjente hunder generellt... Hadde selvfølgelig hunden min under oppsikt hele tiden, men jeg forventer jo at de som har hunder har såpass peiling at de ikke slipper hundene sine opp til ukjente hunder uten lov... Burde ikke vært lov å skaffe seg hund uten et minimum av hundeskikk!!

Anonym poster: 9a116161a6517de33110e95ba13e19a0

• Liker 2
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Beklager altså jeg ser virkelig ikke nytten av dette.

1: Om hunden er så syk eller farlig at det er fullstendig krise om noen kommer bort så burde den enten ikke gå tur eller så burde den avlives.

2: Folk/unger burde uansett vite bedre enn å storme rett mot en fremmed hund. Det er fullstendig mot sin hensikt om folk/unger/hunder løper rett mot en fremmed hund "fordi den hadde jo ikke noe gult bånd", da det er fullstendig urealistisk at alle kommer til å høre om denne aksjonen uansett.

Konklusjon: Teit aksjon, - la den dø.

• Liker 4
Gjest jente8923
Skrevet

Veldig greit med de gule båndene hvis hunden f.eks trener på å gå forbi uten å hilse, altså når de er små eller trenger å lære det. Blir litt frustrert over alle som skal hilse på valpen min hele tiden. Han skal nå hilse på alt og alle.

Hvis de har lus eller kennelhoste osv som lett smitter

Syns det er en helt grei aksjon, men samtidig enig i at man helt fint bare kan spørre om det er greit å hilse. Greit å lære ungene at man ikke skal hilse på fremmede hunder uten å spørre eieren først.

Skrevet

Så lenge det blir brukt riktig og ordet blir spredd syntes jeg kampanjen er strålende. Dessverre regner jeg med at de idiotene som finnes i hundeverdenen neppe får med seg dette. Min har passeringsproblemer, vi øver, men alikevel når de ser vi står der, fult fokursert på trening skal de bort for å hilse, og når da hunden min legger seg i selen, bjeffer og prøver å komme løs og man ser han ikke har hyggelige intensjoner, så spør de fortsatt om de ikke kan hilse....

Beste hittil var når en med liten hund møtte brått på oss i en sving. Jeg tok tak i hanken bak på selen (ruffwear sin) satte han ned i sitt og gjorde mitt beste ut av det. Alikevel slipper personen med den lille hunden flexibåndet helt ut slik at den lille hunden da kommer helt bort, min "glefser" etter den og den lille blir redd og løper avgårde, da fikk jeg beskjed om å holde styre på bikkja mi! Og det var ikke liten sti, det var hver vår side av en vei med 1 1/2 felt!

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke trenger å lese om det der :)

Og at jeg ikke trenger å bry meg :)

For jeg gidder ikke å hilse på fremmede hunder noen gang - uansett, med mindre jeg kjenner hunden og veit den er snill osv.

Og jeg HÅPER SÅ INDERLIG....... at folk ikke tror det er greit å hilse på min hund bare fordi jeg ikke gidder å bruke gul sløyfe hver gang jeg skal lufte ham liksom. For det er det ikke ;)

Anonym poster: 5bbf63f283167b2375f625a59cb0cc88

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke hensikten med gul sløyfe. Folk som ikke gidder å vise hensyn kommer ikke til å se en gul sløyfe. Løse hunder som kommer løpende har neppe lært om gul sløyfe.

Når alle kan bruke gul sløyfe fordi de vil så mister den sin hensikt!

Anonym poster: 3f114bab80f33ac8d79a8c7bfb5f721a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke trenger å lese om det der :)

Og at jeg ikke trenger å bry meg :)

For jeg gidder ikke å hilse på fremmede hunder noen gang - uansett, med mindre jeg kjenner hunden og veit den er snill osv.

Og jeg HÅPER SÅ INDERLIG....... at folk ikke tror det er greit å hilse på min hund bare fordi jeg ikke gidder å bruke gul sløyfe hver gang jeg skal lufte ham liksom. For det er det ikke ;)

Anonym poster: 5bbf63f283167b2375f625a59cb0cc88

Det er vel det som er faren, at folk tror hunder uten sløyfe er fritt frem. Synes hele sløyfegreia er teit jeg. Det er normal folkeskikk å la andre gå i fred. De som ikke lar andre gå i fred gjør det heller ikke selv om de har gul sløyfe.

Anonym poster: 3f114bab80f33ac8d79a8c7bfb5f721a

• Liker 1
Skrevet

Det kan være en bra ide for hunder som er ekstra usikre, og som virkelig trenger fred. Men uansett bør alle vite at man ikke skal gå bort, hilse, klappe eller whatsoever med en fremmed hund. Dette er noe foreldrene også bør lære barna sine.

Skrevet

Jeg syntes også at dette er en fin ide. Det betyr jo ikke at hunden er direkte slem, men noen kan være nervøse/redde, syke osv. Folk burde lære seg å ikke gå bort til en fremmed hund ja, men ikke alle som klarer å lære dette. Da har hvertfall eieren det (litt) på det trygge i tilfelle noe skjer, fordi h*n vasler.

Skrevet

Tviler på at HR eller Fru Hansen som går tur med sin lille "søte snille" fido, med en sånn flott flexi line... får med seg hva dette betyr..

Skrevet

Tviler på at HR eller Fru Hansen som går tur med sin lille "søte snille" fido, med en sånn flott flexi line... får med seg hva dette betyr..

Nå spres budskapet bare her og der... Er på god morgen Norge nå..

Anonym poster: 9a116161a6517de33110e95ba13e19a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...