AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Hei, jeg er ei jente som ble slått av pappa i går. Jeg har det så vondt nå, og er så utrolig såret over begge foreldrene mine. Jeg vil ikke være hjemme. Jeg fikk ikke tak i noen av venninnene mine i går siden det var såpass sent. Jeg skulle dra til helsesøster på skolen i dag, men fikk beskjed om at hun ikke er der.... Så nå sitter jeg her, på det falleferdige rommet mitt, helt alene, med foreldrene mine none titalls meter unna..... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg gråter så mye..... Jeg klarer ikke være på skolen... da kommer jeg bare til å gråte.... men ikke vil jeg være hjemem heller... Anonym poster: acc4a6f85fec7d36d586fd65a79be96c
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Hei Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg, men du skal hvert fall få en stor klem.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Hei, jeg er ei jente som ble slått av pappa i går. Jeg har det så vondt nå, og er så utrolig såret over begge foreldrene mine. Jeg vil ikke være hjemme. Jeg fikk ikke tak i noen av venninnene mine i går siden det var såpass sent. Jeg skulle dra til helsesøster på skolen i dag, men fikk beskjed om at hun ikke er der.... Så nå sitter jeg her, på det falleferdige rommet mitt, helt alene, med foreldrene mine none titalls meter unna..... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg gråter så mye..... Jeg klarer ikke være på skolen... da kommer jeg bare til å gråte.... men ikke vil jeg være hjemem heller... Anonym poster: acc4a6f85fec7d36d586fd65a79be96c Dra til politiet, eller på legevakten. Forklar hva som har skjedd. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Klem fra meg også. Er dette første gangen det har skjedd, eller har han slått før? Du må komme deg ut og snakke med noen, blir for tøft å sitte med dette helt alene. Er det ingen andre voksne på skolen din du kan snakke med? Ringe til? Anonym poster: af843cee8111aa7805467b7ed97a133e
Gjest Violetta Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Kan du snakke med en lærer? Voksne har plikt til å hjelpe deg. Har du noen andre voksne som du kan snakke med?
Tussilago_2 Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Om du ikke har noen å snakke med kan du ta kontakt med Røde Kors: http://www.korspahalsen.no/ Det er ikke lov å slå eller true barn Hvis du opplever at du selv eller noen du kjenner blir utsatt for vold, er det viktig at du snakker med en voksen som du stoler på. Det kan være voksne i nærmiljøet, en lærer, tante, onkel, nabo, helsepersonell, politiet, Alarmtelefonen 116 111, Kors på halsen eller andre. Hvis du sier fra om hva du opplever, kan familien få hjelp slik at det blir slutt på volden. http://www.korspahalsen.no/Temasider/Konflikter_hjemme/Vold_i_hjemmet/ Edit: mer info Endret 28. januar 2013 av Tussilago_2 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Hvis dette har pågått en stund og du er under 18år ville jeg kanskje kontaktet barnevernet.
Gjest fjellhamster Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Gå på skolen og snakk med en lærer.
Ciara Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Jeg får vondt av å lese det du skriver. Jeg håper du har noen du kan kontakte og be om hjelp fra, for slik skal du ikke ha det!
nuggets Skrevet 28. januar 2013 #10 Skrevet 28. januar 2013 Gå på skolen og snakk med en person du føler du kan prate med. Enten en lærer eller helsesøster. Du trenger ikke å dra i timen, men dra for å snakk med noen. Sender deg en god klem og jeg tror ting vil bli bedre hvis du får fortalt dette til noen
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #11 Skrevet 28. januar 2013 Hei, hvordan går det med deg? Synest veldig synd på deg, sann skal du ikke ha det, noen må hjelpe deg. Har du fått snakket med noen? Anonym poster: 744dcf7ac89f67fe77b626f271eae3a1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #12 Skrevet 28. januar 2013 Tusen takk for svar alle sammen. I dag har jeg vært hos bestevenninna mi i hele dag, og hun har vært utrolig snill og jeg har fått pratet ut med henne. Akkurat nå er jeg på rommet mitt og skal forhåpentligvis sove snart. Jeg er desverre 18 år, og jeg kommer ikke til å anmelde faren min. Jeg tror det beste er å holde ut til jeg flytter ut, selv om det føles så lenge til.... I mellomtiden er jeg usikker på hva jeg skal gjøre, skal jeg fortsette å være hyggelig mot dem og late som ingenting? Jeg har satt en stol foran døra mi nå, jeg er så redd noen skal storme inn på rommet mitt og slå eller kjefte på meg. Anonym poster: acc4a6f85fec7d36d586fd65a79be96c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #14 Skrevet 29. januar 2013 Stakkars deg! Har han slått deg før? Oppveksten min har bestått mye av vold, ja. Han stopppet imidlertidig i tenårene men slo igjen da jeg var 14, så stoppa han og en gang til da jeg var 16-17. Og denne gangen. Jeg har virkelig stengt ute foreldrene mine, når mamma vil komme og snakke med meg så avfeier jeg henne med det samme. Pappa vil jeg ikke se trynet til engang. Anonym poster: acc4a6f85fec7d36d586fd65a79be96c
sol87 Skrevet 29. januar 2013 #15 Skrevet 29. januar 2013 Du kan ringe barnevernsvakta, telefonummeret til din kommune finner du ved et enkelt googlesøk. Denne sida kan også gi deg råd: http://www.ung.no/ Du kan også ta kontakt med noen på: sidetmedord.no, de kan gi noen å snakke/skrive med og gi råd. http://www.ung.no/oss/barnevern/90523.html Her er en tråd på ung.no om å bli slått hjemme. Jeg håper du får hjelp. Husk at du også kan si fra til en lærer, de har forpliktelser overfor sine elever de og.
sol87 Skrevet 29. januar 2013 #16 Skrevet 29. januar 2013 Tusen takk for svar alle sammen. I dag har jeg vært hos bestevenninna mi i hele dag, og hun har vært utrolig snill og jeg har fått pratet ut med henne. Akkurat nå er jeg på rommet mitt og skal forhåpentligvis sove snart. Jeg er desverre 18 år, og jeg kommer ikke til å anmelde faren min. Jeg tror det beste er å holde ut til jeg flytter ut, selv om det føles så lenge til.... I mellomtiden er jeg usikker på hva jeg skal gjøre, skal jeg fortsette å være hyggelig mot dem og late som ingenting? Jeg har satt en stol foran døra mi nå, jeg er så redd noen skal storme inn på rommet mitt og slå eller kjefte på meg. Anonym poster: acc4a6f85fec7d36d586fd65a79be96c Jeg visste ikke at du var atten. Men hvis du får tak i helsesøster på vgs kan hun ordne med borteboerstipend til deg pga. en vanskelig hjemmesituasjon. Jeg synes du burde anmelde din far, selv om det er vanskelig. Kanskje det er dytten han trenger for å skjerpe seg?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #17 Skrevet 29. januar 2013 Skjønner at det ikke er så lett å anmelde sin egen far. Jeg ville nok tenkt likedan (dessverre). Men du kan ikke fortsette å bo der, dette kan ødelegge deg psykisk. Borteboerstipend er en god ide, og det er jo relativt normalt (her jeg kommer fra) å bo på hybel når man går på videregående. Forklar din mor at du ikke kan akseptere din fars oppførsel. At han bør få hjelp, men at du ikke har tid til å vente på at det skal skje. Så enten må du anmelde ham, eller så må du flytte ut. Og be om hennes hjelp til flyttinga, så det kan skje jo før jo heller. Anonym poster: af843cee8111aa7805467b7ed97a133e 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #18 Skrevet 29. januar 2013 Hvor lenge kan jeg bo på egen hybel? Jeg vil gjerne i bare noen uker. Anonym poster: acc4a6f85fec7d36d586fd65a79be96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå