AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har en hund fra før og jeg tok kontakt med oppdretteren min til hunden jeg har og spurte om hun venta valper. Hun sa at hun venta i sommer/høst. Jeg skrev også at jeg ønska meg mest en hann hund og fargen brun og hvit. Grunnen er at hundene er sikkert bærere av farger kanskje så derfor skrev jeg brun og hvit siden jeg ikke har peiling på gener og sånn. Nå har jeg lyst på en valp før, men er det uheldig å kjøpe en valp fra ett annen sted? Så de skal få valper i sverige. Jeg synes det er ekkelt om jeg skal kjøpe en valp ett annet sted siden jeg skrev at jeg ønsker meg en brun og hvit hann hund. Er det dumt å bytte oppdretter nå? Jeg er forressten veldig fornøyd med den hunden jeg har fra før fra denne oppdretteren. Det er heller ikke helt sikkert hunden til oppdretteren får valper heller siden de kan jo noenganger gå tom, eller få få valper eller at de er solgt til andre, eller ikke noen hann hunder ol. Det er det som er så dumt med dyr at man aldri vet. Men det er jo sånn det er nå da. Synes dere det er slemt gjort om jeg kjøper valp ett annet sted nå? Jeg synes det er veldig ubehagelig siden jeg skrev den emailen til oppdretteren og nå tror nok hun kanskje at jeg skal kjøpe en valp senere hos henne. Vet ikke hva jeg gjør nå. Føler egentlig at jeg bør vente på kull fra denne oppdretteren siden jeg skrev hva jeg ønska. Anonym poster: 0562656433032cb712b5d88cebad3340
Lillevaffel Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Du er jo ikke "bundet" til oppdretteren på noen måte. Hvis du tar en prat med oppdretteren og sier at du fant akkurat den valpen du hadde lyst på hos en annen oppdretter, så tror jeg nok den oppdretteren synes det er helt greit, du har jo ikke gitt noen håndpenger eller noe sånt ennå, så du har jo ikke kommet så langt som å "ha gjort en avtale" med oppdretteren :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå