Gå til innhold

Nattevakter og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter i den leie situasjonen at vi fikk barn i oktober, og derfor ikke får bhg plass før august 2014. Dagmammer finnes heller ikke i området, tro meg både vi og andre naboer har prøvd!

Så veldig mange har rådet meg til å ta nattevakter for å få inn litt penger det året vi venter på plass. Men hvordan i huleste skal det gå????

Ja jeg har muligheter for nattevakter der jeg jobber, men hvordan kombinere dette med en 1 åring hjemme??

Må jo dra hjemmefra 21.15, er tilbake 08.30. da løper far ut døren med 3 åringen som har bhg. Så må jeg altså passe på/underholde/leke med en vilter 1 åring, helt til far kommer hjem i 17.00 tiden.

Da er det middag, lek og kos med barna før de legges kl 19. da har jeg 2 timer igjen til å sove/dusje og smøre matpakke på.... Det blir jo helt umulig!!

Så hvordan løser andre dette??

Eller er det bare ett råd man får, som ingen har tenkt over konsekvensene av??

Anonym poster: dd81bf387f2919b218d83a9dd22fc8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar man da tar det for gitt at du legger deg så snart faren kommer hjem. Dvs at du sover fra 17 til 21. Men dette er jo også alt for lite søvn, dessuten ville du ikke fått noe tid med treåringen. Men å gjøre dette en eller to ganger i uken kan jo kanskje gå? Hvis det ikke er noen som helst andre muligheter, vel og merke. Dessuten kan du jo legge deg til å sove når ettåringen sover.

Men jeg hadde ikke gjort det dersom jeg absolutt måtte. At det var snakk om at man gikk konkurs hvis det ikke ble gjort.

Skrevet

Vet flere sykepleiere som velger å kun gå nattevakt med små barn for å slippe barnehage fra de er helt små. Husk at man går ikke mange nettene på rad og det er mange færre vakter som nattevakt enn i dagarbeid. Man sover når barnet sover på dagen, og man klarer seg uten mye søvn innimellom.

Anonym poster: 2cbc0804683fde3f6a479364114ba786

Skrevet

Har du mulighet til hvilende nattevakter?

Det jobbet jeg i en periode nå mens jeg studerer. Da jobbet jeg 23:00-07:30 og dro i praksis etterpå. Var litt mer sliten de nettene jeg sov borte, men det gikk generelt veldig greit.

Det er vel noe dårligere betalt enn våken nattevakt, men bedre enn ingenting.

Skrevet

Når jeg var liten jobbet mamma nattevakt. Jeg var så rolig at hun slappet av på sofaen mens jeg lekte ved siden av.

Krysse fingre for rolig barn?

Anonym poster: 3c9d352dbb7efb49d0038d284ec87a39

Skrevet

Takk for svar.

Ja vi er tilnærmet konkurs hvis jeg ikke gjør dette...

Det er alltid 2 eller 3 netter på rad, og jeg klarer meg utrolig dårlig uten søvn...

Jobber på ett akuttmotak, så det er lite muligheter for sløving eller feil pga søvnmangel....

Legge seg når pappan kommer hjem, går jo ikke, for da får jeg jo ikke sett 3 åringen i det hele tatt...

JObbet noe netter før minsten ble født, men da var jo eldste i bhg, så jeg kunne sove på dagen.

Huff, skulle øsnke det var mulig å skaffe bhg plass:(

Skrevet

Takk for svar.

Ja vi er tilnærmet konkurs hvis jeg ikke gjør dette...

Det er alltid 2 eller 3 netter på rad, og jeg klarer meg utrolig dårlig uten søvn...

Jobber på ett akuttmotak, så det er lite muligheter for sløving eller feil pga søvnmangel....

Legge seg når pappan kommer hjem, går jo ikke, for da får jeg jo ikke sett 3 åringen i det hele tatt...

JObbet noe netter før minsten ble født, men da var jo eldste i bhg, så jeg kunne sove på dagen.

Huff, skulle øsnke det var mulig å skaffe bhg plass:(

Hva med å få trillepike/ dagmamma noen timer de dagene du har gått natt. Om du får noen passe fra 9- 13 f. eks. Også legge deg igjen sammen med 3 åringen og få en time på øyet før ny vakt?

Jeg er alene og jobber natt. Har noen som overnatter her, sover i skoletiden og et par timer sammen ned barna på kvelden.

Skrevet

Vi sitter i den leie situasjonen at vi fikk barn i oktober, og derfor ikke får bhg plass før august 2014. Dagmammer finnes heller ikke i området, tro meg både vi og andre naboer har prøvd!

Så veldig mange har rådet meg til å ta nattevakter for å få inn litt penger det året vi venter på plass. Men hvordan i huleste skal det gå????

Ja jeg har muligheter for nattevakter der jeg jobber, men hvordan kombinere dette med en 1 åring hjemme??

Må jo dra hjemmefra 21.15, er tilbake 08.30. da løper far ut døren med 3 åringen som har bhg. Så må jeg altså passe på/underholde/leke med en vilter 1 åring, helt til far kommer hjem i 17.00 tiden.

Da er det middag, lek og kos med barna før de legges kl 19. da har jeg 2 timer igjen til å sove/dusje og smøre matpakke på.... Det blir jo helt umulig!!

Så hvordan løser andre dette??

Eller er det bare ett råd man får, som ingen har tenkt over konsekvensene av??

Hadde jeg aldri orket! Hva med å være dagmamma selv? Du får kontantstøtte for ditt barn, og det er vanlig å betale en dagmamma full barnehageplass og kontantstøtten. Har du to stk for eksempel tjener du greit nok i en periode :)

Anonym poster: b06c09f95ae5c1dcb5e7dbfa9e7c2049

• Liker 1
Skrevet

Hva med å bare ta nattevakter i helgene?

• Liker 1
Skrevet

5000 kr er jo kontantstøtten til 1 åringene nå og med 2 barn er du oppe i 7000 kr. Hva med nattevakter i helgene når pappaen er hjemme? Da kan du sove når du kommer hjem og pappa kan ta ungene med seg ut på trilletur.

Anonym poster: 2cacc436d83c2e172fad36f3d7385593

Skrevet

2 barnetrygder tenkte jeg da....

Anonym poster: 2cacc436d83c2e172fad36f3d7385593

Skrevet

Jobbe helgene samt en nattevakt i uker burde være mulig for de fleste. Ja, det blir lite tid som familie, men slik er det i perioder. Og det er bare snakk om en periode...

Anonym poster: 2cbc0804683fde3f6a479364114ba786

• Liker 1
Gjest annemor30
Skrevet

Er du sykepleier/hjelpepleier/vernepleier kan du feks søke deg liten helgestilling og ta ekstravakter?

Skrevet

Jeg synes også forslaget om å være dagmamma var bra ;) Du får jo faktisk 5000 i mnd i kontantstøtte, og dersom du har to andre barn å passe på også (svart), så har du en " inntek"t på ca 15000 i mnd. Bedre det enn å gå nattevakter uten å få søvn. Tro meg, livet ditt kommer til å være slitsomt!

Jeg jobbet 100% natt med en 1. åring i hus. Og vi hadde dagmamma fra 7-3, så jeg fikk såve. Allikevell gikk jeg rundt som en zombie i de tre mnd. jeg holdt ut..

Skrevet

TS takk for svar.

Nei jeg jobber ikke som sykepleier, så har ingen mulighet for helgevakter som dette.

Klaer jeg skal jobbe natthelger, men får nok ikke dette ofte nok, så må jobbe i ukedagene også.

Kontanstøtte får vi jo ikke de første mnd, har bare 9 mdn perm tilsammen og kontantsøtten får man ikke før mnd etter barnet er fyldt 1 år, Dessuten får man bare 5000 frem til barnet er 18 mnd, og da er det enda lenge igjen til bhg start...

Finnes ingen dagmammar i nærheten, og kjenner heller ingen som kan passe babyen så jeg evt, får sove.

Fatter ikke hvordan dette skal gå!

Og jeg er nok ikke egnet til å være dagmamma selv. har mer enn nokk med å ta meg av mine egene 2!

Skrevet

Vad har pappan till barnen för möjlighet att hjälpa till? Kanske du kan jobba natt och han har flexibelt jobb eller kan gå ner i tid så han kan gå senare eller komma tidigare från jobb när du har nattvakter?

Skrevet

Snakke med banken og få lånet fryst. Jobb masse i pappapermen så dere kan legge av penger. Den som tjener dårligst må jo nesten gå hjemme. Finn en helgejobb? Hør med besteforeldre om de kan stille opp en dag hver i uka?

Gjest annemor30
Skrevet

Hvordan vet du at du ikke får barnehageplass i år allerede ?

Skrevet

Hvordan vet du at du ikke får barnehageplass i år allerede ?

Fordi ingen barn født etter 31 august har fått bhg plass utenom hovedopptak på mange år nå, og det ikke alltid er plass til alle med lovfestet rett heller.

Derfor prøver vi å planlegge uten bhg plass, og skulle ett mirakel skje, blir vi lykkelige:)

Mannen har fast arbeidstid 8-16 og ikke noe fleksitid i det hele tatt, bare så vidt han kan få lov å komme sent de dagene jeg kommer hjem fra nattevakt...

Gjest annemor30
Skrevet

Da kommer det sikkert an på hvor en bor for slik er det ikke her, her har alle innbyggere et tilbud det året de fyller 1 år. Så da er det en ting som positivt her da;-) homeparty konsulent da? Kunne det være noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...