Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvordan rutiner dere har for rens av ansiktet?

Jeg har tidligere vært litt sløv, men nå har jeg kjøpt rensemelk og toner.

Men burde man bruke sminkefjerner på øynene først, eller holder det med rensemelk og toner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjerner sminke i hele ansiktet først med renseservietter, og så bruker rens og toner for å få bort siste rest. Gjør dette om kvelden. Om morgenen vasker jeg bare med vann :)

Anonym poster: 2dbb56652bb8da449cb116dc59819769

Skrevet

Hei LaToya.

Jeg bruker oljer til å fjerne sminke med (jojoba eller Cocosa) skylder med kaldt vann, tørker med håndklede og tar litt ekstra Cocosa som fuktighetskrem.

I dusjen bruker jeg bare dusjsåpen min i ansiktet (Dr. Bronnier Magic Soap uten lukt) fortynnet med vann da den er ganske sterk..

Skrevet

Jeg tar av sminken med vanlige sminkeservietter, vasker det med rens, deretter toner og avslutter med dag- eller nattkrem. Gjør dette hver morgen og kveld og har merket utrolig forskjell :)

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg renser ansiktet hver morgen og tar på fuktighetskrem. På kvelden vasker jeg bare av sminken med en sminkeserviett. Jeg tror faktisk at det kan være negativt å dulle for mye med huden også. :)

Skrevet

Jeg tror faktisk at det kan være negativt å dulle for mye med huden også. :)

Støtter dette! Har slitt med skikkelig dårlig hud hele ungdomstida og frem til for et år siden (er 24 nå) og det var først etter å ha byttet fra fullt regime (rens, toner, dagkrem, masker og skrubb) til noe enkelt og naturlig, at huden ble fin. Nå trengs hverken foundation eller pudder, kun litt concealer på slitne dager. Skal sies at det meste (både dyrt og billig) har blitt testet, så det skal ikke stå på forsøket:)

Skrevet

Støtter dette! Har slitt med skikkelig dårlig hud hele ungdomstida og frem til for et år siden (er 24 nå) og det var først etter å ha byttet fra fullt regime (rens, toner, dagkrem, masker og skrubb) til noe enkelt og naturlig, at huden ble fin. Nå trengs hverken foundation eller pudder, kun litt concealer på slitne dager. Skal sies at det meste (både dyrt og billig) har blitt testet, så det skal ikke stå på forsøket:)

Hvilken hudpleierutine har du da?

Jeg er 24 (snart 25) har aldri vært særlig plaget av kviser, men det siste halve året har jeg fått skikkelig mye kviser på haka/nedenfor munnen/kjeven. Også et par her og der i pannen. Når kvisene gir seg og tørker inn for eksempel på høyre kjeve/rundt munnen, dukker det opp minst like mange på den andre siden osv...=/

Skrevet

Bruker olje til å fjerne sminke med og eventuelt såpe i dusjen. Også bruker jeg ekstra virgin kokosnøttolje som fuktighetskrem til ansikt og kropp. Den strammer opp huden og er også perfekt mot strekkmerker!

Gjest martefjarte
Skrevet

Jeg renser med MD Formulations morgen og kveld, og bruker skrubb i samme serie omtrent hver tredje dag. Smører med fuktighetskrem fra Vichy på morningen, og ingenting på kvelden (i svært tørre perioder bruker jeg noen ganger balm fra Decleór).

Skrevet

Jeg renser ansiktet hver morgen og tar på fuktighetskrem. På kvelden vasker jeg bare av sminken med en sminkeserviett. Jeg tror faktisk at det kan være negativt å dulle for mye med huden også. :)

At det kan bli for mye dulling med huden er det ingen tvil om, men om jeg var deg ville jeg byttet om på rutinene. En serviett er ikke godt nok til kveldsbruk da den ikke alltid får bort all sminken og ikke renser i dybden. Du trenger rensen mer om kvelden enn du gjør om morgenen (dog personlig sverger jeg til begge deler)! Bruk heller servietter + rens om kvelden og dropp rensen om morgene om du er redd det blir for mye. Skyll heller i lunkent vann før dagkremen.

Gjest Euforia
Skrevet

At det kan bli for mye dulling med huden er det ingen tvil om, men om jeg var deg ville jeg byttet om på rutinene. En serviett er ikke godt nok til kveldsbruk da den ikke alltid får bort all sminken og ikke renser i dybden. Du trenger rensen mer om kvelden enn du gjør om morgenen (dog personlig sverger jeg til begge deler)! Bruk heller servietter + rens om kvelden og dropp rensen om morgene om du er redd det blir for mye. Skyll heller i lunkent vann før dagkremen.

Jeg bruker sjeldent mer enn mascara, så at en serviett ikke fjerner all sminken trenger jeg ikke tenke så mye på. :) Dessuten unngår jeg for all i verden vann i ansiktet, da det forstyrrer phen. Vann er faktisk ikke så bra som vi tror for hud og hår. Rensen jeg bruker vasker jeg ikke bort med vann etterpå. Takk for tips uansett :)

Skrevet (endret)

Da trenger du ikke seviett i det hele tatt, de renser veldig dårlig. Sminkefjerner for øynene og vanlig rens etterpå :) Og vann er ikke farlig om du kombinerer det med rette produktene (toner) og bedre for huden en de fleste renseservietter.

Endret av Lykkelitenen
Gjest Euforia
Skrevet

Da trenger du ikke seviett i det hele tatt, de renser veldig dårlig. Sminkefjerner for øynene og vanlig rens etterpå :) Og vann er ikke farlig om du kombinerer det med rette produktene (toner) og bedre for huden en de fleste renseservietter.

Men har det noe å si hvis serviettene fjerner all mascaraen da? Jeg har jo ikke noe mascara på vippene når jeg har brukt en serviett. Jeg synes sminkefjerner for øyne som regel svir, og dessuten er det så mye mer jobb. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...