Gå til innhold

sjokoladefontene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil om jeg skal ha dette eller ikke. Det blir et fordyrende eliment og litt styrete og få delt opp frukt og annet som skal brukes men synes og det virker stilig og ha.

Noen som har erfaring med dette? Har det vært propulært i de bryllupene dere har vært i?

Kan man bruke vanlig sjokolade eller må man kjøpe spesial fontenesjokolade? (Denne er jo endel dyrere).

Må man smelte sjokoladen før den skal i fontenen?

Hva vil dere anbefale og ha av frukt og annet til dypping?

Er det lurt og servere dette sammen med kakene eller til velkomstdrikken?

Skrevet

Du smelter sjokoladen på forhånd i vannbad, og blander den med omtrent en ss olje uten smak. en vanlig liten sjokoladefontene trenger ca halvannen kilo sjokolade for å "gå rundt" så det kreves en del sjokolade. Du kan bruke akkurat den sjokoladen du vil så lenge det er vanlig ren sjokolade uten fyll og sånn. Det er ofte godt å blande litt kokesjokolade i vanlig melkesjokolade for litt rikere smak.

Alt kan dyppes så lenge det er på sticks. Marsipankuler, kjeks, små kuler av sjokoladekake, jordbær er veldig bra.

Jeg har en sjokoladefontene som jeg har brukt masse til ulike anledninger, og det er alltid en suksess :)

• Liker 1
Skrevet

- små marshmallows er også polulært, de får du i utallige farger også :)

Skrevet

Så stikker noen fingrene inn i fontenen, slikker på de og stikker igjen så har du uren sjokolade som "resirkuleres" i maskinen. Er noe griseri. Om folk ikke stikker fingrene i Men er flinke så er det fortsatt noe griseri. Blir mye søl, føll er pyntet osv..

Anonym poster: edb753e050f3442f25a4c494d1eb96f8

• Liker 4
Skrevet

*folk er pyntet, ikke føll..

Skrevet

Så stikker noen fingrene inn i fontenen, slikker på de og stikker igjen så har du uren sjokolade som "resirkuleres" i maskinen. Er noe griseri. Om folk ikke stikker fingrene i Men er flinke så er det fortsatt noe griseri. Blir mye søl, føll er pyntet osv..

klarer ikke voksne folk i selskap oppføre seg .. ?

Skrevet

Blir jo endel griseri med en sånn fontene, men er ganske stilig hvis gjestene kan oppføre seg :) Vet du kan kjøpe sånne på ebay, amazon og netthandelen :)

• Liker 1
Skrevet

Hygiene er ikke verdens beste argument synes jeg - de som er troandes til å stikke fingeren inn i en sjokoladefontene, er vel like disponerte for å tafse på resten av kakene og... At det blir utilsiktet griseri ellers kan jeg skrive under på at det blir. Uansett hvor forsiktig man er, så drypper det lett. I min verden er det verdt det, men jeg skjønner godt at noen velger å styre unna.

Anonym poster: e7ee4d6567eabadfc71dffba3b0c66dc

• Liker 3
Skrevet

Drypping og støy. Nei takk, det hadde jeg styrt unna til alt annet enn en utendørs barnebursdag med badebasseng. Men de selger dem svinbillig på kitchn.no nå da, hvis du skal ha.

Anonym poster: a55cb94aa765e53b1c36dfaab4b95f06

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker sjokolade, men sånn sjokolade i sjokofontene smaker alltid meh.

Anonym poster: 2f001164d395d958b570e87a21f98a9c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville droppet det. Det er pes å dele opp alt og mye frukt blir fort litt brun og sliten. Det er klinete og sjokoladen får uggen konsistens pga oljen. Det er en ganske harry dessert i mine øyne.

Anonym poster: ec9b6aef5394612096f9dc93561a412b

• Liker 2
Skrevet

morsomt at det alltid er anonyme brukere som er de største kritikerne

Skrevet

morsomt at det alltid er anonyme brukere som er de største kritikerne

Morsomt når noen velger å ikke komme med saklige motargumenter til saklig kritikk, men heller hopper rett på person"angrep" Har det noe å si om man skriver som AB, så lenge kritikken er begrunnet?

• Liker 2
Skrevet

Begrunnet ?

dårlig hygiene hos enkelte og at det er "harry" er ikke nok til å si at det er "begrunnet"

Skrevet

Begrunnet ?

dårlig hygiene hos enkelte og at det er "harry" er ikke nok til å si at det er "begrunnet"

Nei, det er klart - det er ikke særlig begrunnet når du kun gjengir 2 av 8 argumenter.

Om folk ikke stikker fingrene i Men er flinke så er det fortsatt noe griseri. Blir mye søl, folk er pyntet osv..

Uansett hvor forsiktig man er, så drypper det lett. I min verden er det verdt det, men jeg skjønner godt at noen velger å styre unna.

Drypping og støy.

sånn sjokolade i sjokofontene smaker alltid meh.

Det er pes å dele opp alt og mye frukt blir fort litt brun og sliten. Det er klinete og sjokoladen får uggen konsistens pga oljen.

• Liker 6
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg synes det er en dårlig og lite gjennomtenkt ide i et bryllup der så mange er tilstede. Jeg tror det krever mye forarbeid, og også en som følger med slik at sjokoladen faktisk er slik den skal være og at det unngås gris og søl.

En super ide i en mye mindre forsamling, men ikke når man blir over et vist antall. Og spesielt ikke dersom du er usikker. :)

• Liker 1
Skrevet

Har sett det i bryllup, etter noen timer var det sjokoladedrypp og klin rundt hele fontenen. Fulle folk og flytende sjokolade er ikke en god kombinasjon. Dessuten er ikke frukt dyppet i sjokolade sååå godt.

Skrevet

Dessuten er ikke frukt dyppet i sjokolade sååå godt.

Hææ? Det er det beste som finnes! :fnise:

Men tror som mange andre at det fort blir søl, klin og harry dessverre :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...