AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Vår lille frøken på 3mnd har siste uken våknet fast kl 0330-kan nesten stille klokka. Noen ganger er hun sulten, men de fleste gangene er hun bare lys våken. Ligger å vifter med armer og bein, lager god lyder og virker veldig tilfreds og fornøyd. Utfordringen ligger i tidspunktet. Jeg våkner av disse lydene. Har så langt valgt å ikke gi henne oppmerksomhet før hun gir uttrykk for det-da har jeg prøvd å få henne til å sovne igjen noe som kan ta opptil 45 min om hun sovner. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å sove lengre? Har hatt fast leggetid kl 19 siden hun var 8 uker og da har hun sovet til 0530. Får mat to ganger på natten men sovner greit igjen. Anonym poster: a973f879f55303a95a2ff175b2a03223
Tolly Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Du kan vente. Jeg kan nå se tilbake og si at det ordner seg selv, slik alle sa til meg da det sto på. Ta det med ro, ikke la deg stresse. Det gjør det verre. For deg. I perioder gjør de det, i perioder sover de til 09!!! Det går seg til, det blir bra til slutt:)
Vera Vinge Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Jeg ville ikke kalt dette å stå opp tidlig, men heller å ha en våkentid på natta. Husker vi også holdt på med det en kort periode da sønnen min var like gammel, men jeg var bare glad han sov flere timer sammenhengende både før og etter det. Så det er noe med hva man velger å fokusere på. Plutselig går det over. Kan ikke se at det fins noe råd for dette, når hun uansett sovner igjen etter en stund, og hun er så liten. 1
Nektarin Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Min hadde også våkentid på natta i den alderen. Han lå også bare og vifta med armer og bein og lagde koselyder. De første nettene det skjedde lå jeg og fulgte med, men etter 2-3 netter bare sovnet jeg igjen. Kent når han ga beskjed om at han ville ha mat igjen Det gikk over av seg selv etter et par uker.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Helt vanlig at babyer har perioder hvor de har en våkentid seint på natta/tidlig morgen. Har hatt det med begge mine, i varierende grad. Noen ganger har de vært sulten, andre ganger bare våken. Med en 3 mnd gammel baby så må en nesten forvente en viss natteuro/nattevåk. Og som nevnt over her, så er det viktig å ikke gjøre et problem ut av det, da har det lett for å bli mange ganger verre(for deg) Anonym poster: a4fada82afa1f0335063d4b6cf1d168c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå