Gå til innhold

Klær/klesstil viktig for første inntrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 21 år og er generelt lite interessert i klær og mote. Jeg er høy og tynn og kjøper klær som jeg synes passer meg og som jeg føler meg komfortabel i. Jeg liker klær som passer kroppsfasongen min og jeg unngår helst glorete farger og store logoer. Jeg går som regel i jeans eller chinos, men hvit tskjorte under og enten en genser/v-hals genser (ikke hettegensere) over eller en skjorte. Selv om skjorter bruker jeg mest til fest. Når det gjelder skotøy, går jeg i vanlige sko, ikke løpesko eller noe sånt men converse eller tynne sneakers på sommeren.

Dette er jo en ganske generic klesstil føler jeg da og jeg skiller meg jo ikke akkurat ut i mengden, og det vil jeg ikke heller egentlig men er klær viktig for første inntrykket når dere ser en gutt? Jeg må tilføye at jeg har en viss formening om ting som passer og ikke passer sammen da.

Anonym poster: 4c6c315eb1e27e3cb27ab795359539cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er klær utrolig viktig, nå er jeg ganske nære deg i alder og jeg vet at mine venninner også er veldig enig. Om en fyr har klær på som jeg synes er forferdelig stygge så mister jeg interessen med en gang. Jeg synes det er viktigere at han har fine klær enn at han er veldig kjekk!

• Liker 1
Skrevet

For meg er klær utrolig viktig, nå er jeg ganske nære deg i alder og jeg vet at mine venninner også er veldig enig. Om en fyr har klær på som jeg synes er forferdelig stygge så mister jeg interessen med en gang. Jeg synes det er viktigere at han har fine klær enn at han er veldig kjekk!

Med andre ord: Kvinner vil ha en mann som viser at han klarer å ta vare på seg selv. En de kan være litt stolt av.

Det betyr ikke at man må være rene Calvin Klein så lenge man ikke ser ut som en mekaniker med møkkete hender og rørleggersprekk.

Anonym poster: bbe34c14de2a947287878f32e7bf8115

• Liker 5
Skrevet (endret)

Klesstil er et viktig verktøy for å skape et godt førsteinntrykk for begge kjønn. Et pent antrekk gjør deg litt penere/kjekkere. Klesstilen sier også ganske mye om hvem du er og hva du ønsker å være.

Jeg legger merke til hvordan folk kler seg. Kler du deg pent, imo, får du en aldri så liten pluss i margen av meg.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

Og det er viktig at klærne representerer den du er, og fremhever personligheten din. Klær kan brukes som en forkledning for å fremstå kuulere, rikere, smartere, shabbyere etc, og det er vi blitt ganske bevisst på, men samtidig så gir det et førsteinntrykk og så finner man ut om inntrykket stemmer med virkeligheten eller ikke etterhvert.

Skrevet

Vet da søren jeg. Stiller man opp i ren skjorte, pen ola bukse og noe ok sko kommer man da ganske langt med de aller fleste alderen 25-50 :), og det vil jeg kalle ganske standard kleskode.

Tror ikke klesstil har så mye å si, sålenge man ikke klær seg med noe som var populært på 80 tallet og man er ren og pen :)

• Liker 2
Gjest Svampebob1
Skrevet (endret)

Det at en person gir et godt førsteinntrykk trenger ikke å bety mer enn at de er flinke på akkurat dette.

Kjenner nemlig flere som er veldig flinke på førsteinntrykket, men når man blir nærmere kjent disse så viser det seg at de overhodet ikke takler å ha mennesker nære seg. Og så utrolig mange det er som prøver å vise seg selv fra sin aller aller beste side, men når det kommer til stykket så viser det seg at de har svin på skogen så det holder.

Og overser dere fullstendig Facebook klisjeen? Vet om folk som skryter på seg å ha jogget et par mil når sannheten er at de såvidt har stått opp, at det er fullstendig kaos og at ungene er i ferd med å rive av hodet av hverandre.

Hva med mennesker som er litt usikre på seg selv og som ikke alltid vet å ha på seg de rette klærne, men når man blir nærmere kjent med de så viser det seg at de er de kuleste menneskene man noensinne kunne tenkt seg å være med. Eller de viser at de virkelig klarer å ta ansvar for seg selv og at de er lojale, samvittighetsfulle og empatiske mennesker som stiller opp når man virkelig trenger de.

Det å tro at førsteinntrykket er så viktig blir litt for overfladisk for min del, men hver til sin smak...

Endret av Svampebob1
  • Liker 4
Skrevet

Det har lite å si for meg, så lenge man ikke går i møkkete tøy og lukter veldig svette.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Kjenner jeg ble litt skremt av denne tråden jeg.

Ikke at jeg kler meg slaskete på date, på fest, på byen eller lignende, da kler jeg meg jo pent.

Men etter et stygt benbrudd i sommer, så har liksom joggesko og treningstights blitt mitt favoritt antrekk. Men min hverdag består av skole hele dagen, så hente barn, hjem og være mamma.

Og kjenner at jeg bryr meg lite om hvordan andre mennesker kler seg, så lenge de er rene i tøyet. Eller jeg vil jo stusse hvis jeg skal på date med en fyr og han dukker opp i joggebukse og hettegenser.

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Klær er definitivt en viktig del av førsteinntrykket, siden det gjerne er noe av det første man ser. Googler du "people of Walmart" finner du gode eksempel på hva som kanskje ville gitt heller stort utslag på førsteinntrykket i negativ retning. Er man svært vellkledd så gir det nok et mer positivt førsteinntrykk også.

Men så lenge man er innenfor "normalen" hva klær angår, så spiller det ikke så stor rolle fra eller til for meg iallefall. Da er det viktigere hva klærne får deg til å føle, og om du klarer å bære dem på en bra måte. Men jeg setter helt klart pris på et individuelt preg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Inntrykket av hvordan du så ut ble nyere og nyere, så klesstil gir jo et inntrykk av hvordan du ser ut. Men når du først sa at du gikk i vanlige sko så tenkte jeg videre at det var dette, så sa du converse sko og da ble inntrykket av hvem du er annerledes. For converse er jo litt grunge og indie.

Jeg legger merke til klesstilen, men merker at jeg synes at det er spennende når man ikke helt vet hvem han er og hva han liker via klær med en gang. Selv om det også er ok altså, for sjeldent vet man uansett ikke alt om en person via standpunkt-klær heller.

Endret av Maisie
Gjest Mandalas
Skrevet

Jeg syns klær er kjempeviktig, men ikke i den forstand at jeg faller for de mest velkledde eller matchende mannfolka. Tvert imot. For meg er en svart, sliten t-skjorte eller en hjemmestrikka ullgenser store pluss.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg syns klær er kjempeviktig, men ikke i den forstand at jeg faller for de mest velkledde eller matchende mannfolka. Tvert imot. For meg er en svart, sliten t-skjorte eller en hjemmestrikka ullgenser store pluss.

Samme her. =D

Skrevet

Jeg synes det er viktigere at han har fine klær enn at han er veldig kjekk!

Så innpakningen er viktigere enn innholdet?

Skrevet

Jeg legger veldig godt merke til hvilke klær en mann har på seg og det spiller selvfølgelig en ganske stor rolle for førsteinntrykket. Når det er sagt så velger jeg ikke bort menn fordi jeg ikke liker klærne, men da må det jo være noe annet som fanger oppmerksomheten når vi snakker om førsteinntrykk, for eksempel utseende eller kropp.

Skrevet

kropp.

Kroppen synes jo dårlig under klærne. Ingen ser at jeg er veltrent når jeg har klær på meg,

Gjest Mandalas
Skrevet

Så innpakningen er viktigere enn innholdet?

Ikke meg du quotet, men..

Kjekk eller ikke kjekk er noe man ikke direkte kan bestemme over. Klær er et helt bevisst valg, og kan derfor si mye om en person.

Og skal man snakke innpakning vs innhold er vel heller utseendet innpakningen og personligheten innholdet.

Skrevet

Ikke meg du quotet, men..

Kjekk eller ikke kjekk er noe man ikke direkte kan bestemme over. Klær er et helt bevisst valg, og kan derfor si mye om en person.

Og skal man snakke innpakning vs innhold er vel heller utseendet innpakningen og personligheten innholdet.

Veldig enig med deg!

Skrevet

Synes i hvert fall klær har en del å si or jentene jeg liker.

Selv bruker jeg klær for å skjule kroppen min. Er ganske henglsete og da føler jeg meg bedre i litt baggy klær enn i klær som fremhever min manglende fysikk.

Anonym poster: 3ae9995b2c65ddcdc981d36e2c1d09b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...