AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Hei Tenker å legge min 35 kvadratmeter store leilighet i Oslo ut for salg snart. Planløsningen er god, og jeg har en del fine møbler, det må bare ryddes litt. Men, jeg lurer på om noen her inne har gode tips til styling? Synes mange annonser er dritlike, så jeg lurer på å ha en statement gjenstand på hovedbildet som fanger oppmerksomhet. Gode tips mottos med takk:) Anonym poster: f9a2a17127612037a26fb97268d8ec73
~white lady~ Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Hei Tenker å legge min 35 kvadratmeter store leilighet i Oslo ut for salg snart. Planløsningen er god, og jeg har en del fine møbler, det må bare ryddes litt. Men, jeg lurer på om noen her inne har gode tips til styling? Synes mange annonser er dritlike, så jeg lurer på å ha en statement gjenstand på hovedbildet som fanger oppmerksomhet. Gode tips mottos med takk:) Anonym poster: f9a2a17127612037a26fb97268d8ec73 Unngå rot. Hold det helheltlig og i samme stil, om mulig. Velg en statement farge (gjerne en kraftig en, ser mange bruke rødt) som går igjen i stearinlys, duker, sofaputer, osv. Uansett så vil du få tips og råd av fotografen som kommer og tar bilder. Vær obs på at du nok må rydde unna en hel del mer enn du hadde tenkt i utgangspunktet...
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 To ting vi gjorde da vi solgte vår leilighet, var å fjerne alt av personlig karakter. Altså, det skal synes at det bor folk der, men ikke være femti familiebilder på veggene, osv. Vi fjernet også alle spor etter kattene våre, da kjæledyr ikke skal telle som for eller imot i en salgssituasjon. Anonym poster: ad1b438a4d547264a6e418c60c9da5e8
Chloe- Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 - Friske planter, for eksempel noen urter på kjøkkenet, en orkidé i stua og en blomsterkasse på verandaen. - Hjemmekoselig, men anonymt. Altså fyr i peisen, sauefell over sofaen, tente lys etc. Men ingen personlige bilder. - Jeg syns rødt er en litt for heftig gjennomgangsfarge, jeg ville heller kanskje valgt lyse gråtoner. Om du får lånt pene puter, møbler, gardiner, etc av venner så er mange penger spart. - Helt ryddig og rent! Husk rent håndkle på kjøkken og bad. Obs: Sett også av tid til å rydde oppgang og fellesarealer. Og den siste, som mange glemmer: - Lukt! Luft godt før visning. Ikke lag indisk mat klokka tre om du skal ha visning fire, men ikke drukne leiligheten i godlukt heller! Nøytral spray eller mildt duftlys holder i massevis.
Ævv Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Vi bakte muffins som vi "pyntet" kjøkkenbenken med, og det gjorde at det luktet herlig da det var visning. De som kom fikk selvfølgelig mulighet til å forsyne seg. Megleren vår var superfornøyd. Det var forøvrig han Hans Christian fra det kjøpe-hus-programmet som går på TV3 nå La stor vekt på å friske opp med planter, ja. Både på bad og kjøkkenbenk og stue. Til soverommet fikk vi lånt et stort, beige sengeteppe, også kjøpte vi et par puter i grå/duse rosafarger på IKEA. Tente stearinlys i hele leiligheten og hadde ellers dimmet belysning. INGEN rot eller nips. Hadde et maleri på veggen, men ikke er personlig et. Det eneste som stod i stua var sofa, stuebord, spisebord med stoler, planter, TV-benk og tv. Alt inni TV-benken var ryddet vekk, bortsett fra dekoder. Høyttalerne var også ryddet vekk. Vi ryddet vekk alle klær som hang i gangen også.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Velg en statement farge (gjerne en kraftig en, ser mange bruke rødt) som går igjen i stearinlys, duker, sofaputer, osv. For all del ikke gjør dette, det er det mest harry jeg ser i leilighetsannonser. Anonym poster: 9b586eba437134956632cc888db1b7e3 5
Gjest Alana* Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Hei, Her er eksempler på noen leiligheter som er fint stylet: http://blog.stylizimo.com/2012/06/home-styling.html Se flere eksempler her: http://www.stylizimostyling.com/#!bolig_styling/cwy8 Rådet om "ingen personlighet" er det viktig å tolke riktig, synes jeg. Det stemmer at alt av personlige bilder etc. bør bort, men jeg er ikke enig i at man alltid bør ribbe leiligheten for sjel. Min erfaring er at det ofte er de leilighetene som er innredet på en hjemmekoselig, men likevel ganske "allmenn" måte som selger best. For eksempel ser du som regel alltid at profesjonelle stylister har skinn/puter i stoler/sittegrupper, på bordet står det alltid lysestaker eller enkle stillebener, tekstiler er et must - gjerne tepper i enkle farger på gulvet, samt bilder som gir rommet sjel, men som samtidig ikke stjeler for mye oppmerksomhet. Selv solgte jeg leiligheten min til en ganske god pris ved å male vegger, henge opp noen plakater som var spesielt innkjøpt for anledningen, samt at jeg laget stilleben på de fleste kommoder/skap. Holdt meg i utgangspunktet til lyse farger, men med innslag av gull og glitter (i form av puter og annen dekor.) Poenget er vel å treffe mange, samtidig som du ikke forsvinner i havet av "ribbet for alt"-annonser. En statementpute i gull eller glitter kan slå godt an. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Uansett så vil du få tips og råd av fotografen som kommer og tar bilder. Vær obs på at du nok må rydde unna en hel del mer enn du hadde tenkt i utgangspunktet... Det trodde jeg også, men han som tok bilder hos oss sa bare "ser fint ut" og knipset i vei. Bildene ble kjipe Vi hadde faktisk rydda unna for mye, og det så tomt og litt stusselig ut på bildene. Skuffa over han fotografen, altså! At bildene er bra og annonsen får mange visninger på finn er viktig. Denne her, f.eks., http://www.finn.no/f...pidEnabled=true , var veldig populær på finn og solgte veldig bra. Ser i ettertid at jeg skulle sikta inn på noe a'la den stilen, og ikke hatt så tiltro til fotografen, men samtidig har man ikke lyst til å kjøpe inn alskens greier heller, da, det koster jo det og! For sånn ser det ikke akkurat ut hjemme hos meg til vanlig... Lykke til! Anonym poster: 3185708668d669c668cda2df305278f6 1
~white lady~ Skrevet 29. januar 2013 #9 Skrevet 29. januar 2013 For all del ikke gjør dette, det er det mest harry jeg ser i leilighetsannonser. Anonym poster: 9b586eba437134956632cc888db1b7e3 Jeg ville ikke gjort det selv, men TS ville gjerne ha tips til noe som fanget oppmerksomheten. Det må jo selvfølgelig stå i stil til leiligheten, og som alltid: less is more.
helenaa Skrevet 31. januar 2013 #10 Skrevet 31. januar 2013 At bildene er bra og annonsen får mange visninger på finn er viktig. Denne her, f.eks., http://www.finn.no/f...pidEnabled=true , var veldig populær på finn og solgte veldig bra. Anonym poster: 3185708668d669c668cda2df305278f6 Mitt beste tips er å se på finn, og stjele ideer. Selv synes jeg at det var litt nakent på den annonsa over her (og det var noen ting jeg ville tatt bort, f.eks. CD-hyllene). Noen fine puter, blomster/planter, samt lys må med. Ett telys på et stort salongbord er ikke kjempekoselig. Men for all del, den leiligheten klarte seg jo veldig bra, så hvem er jeg til å kritisere... Tenk over hvilken farge det er på lys og blomster. Det må oppleves harmonisk. Et annet tips kan være å ta noen bilder selv, før fotografen kommer. Noen ganger kan det være lettere å se hva som funker på et bilde enn RL. Jeg har det i alle fall sånn. Vet ikke hvorfor. Og tilslutt: Tenk litt på hvordan ting står i forhold til hverandre. På bildene bør ikke ting skygge for hverandre. Tenk litt på hvilke vinkler som er fine å ta bilder i. Så får du håpe at du har en oppegående fotograf. Eller kan du sikkert få noen tips av megler også. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Er det bare jeg som syns det ser rart ut med tente lys på dagtid? Anonym poster: 8ca15f5509881213e8e25e7f69ba3684
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Det jeg har lest i aviser ol. om dette er at de anbefaler å rydde bort alt personlig i skuffer og skap, fordi folk liker å se seg om, men ser de noe personlig så føler de at de "sniker". Av samme grunn bør man heller ikke være tilstede i leiligheten når det er visning. Freshe handklær på badet. De fleste henger et litt stort og et litt mindre utenpå over dusjkabinettveggen eller på sånn håndkle stang om de har det. Såpepumpe i samme farge og gjerne en hvit orkide. Friske blomster i vase i stuen og gjerne noe grønt på kjøkkenet. Et par bilder på veggen, men de skal ikke være personlige. Anonym poster: 8ca15f5509881213e8e25e7f69ba3684
Gjest Erja Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Er det bare jeg som syns det ser rart ut med tente lys på dagtid? Anonym poster: 8ca15f5509881213e8e25e7f69ba3684 Kanskje det ser rart ut, men det har utrolig mye å si for lyset på bildene.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Jeg fjernet alt personlig. Til og med bøker i bokhylla som "kunne" være unøytrale. Det skal se litt slik ut som interiørblader og møbelreklamer - som et sted der en kan tenke deg å bo, ikke som et sted der det alt bor noen andre. Samme hva slags farge en velger som "rød tråd" i leiligheten (bortsett fra spygrønn og slikt) men hold fargene få og ikke putt på for mange gjenstander. Husk en frisk blomst et sted, fjern tv e.l. om plassen er liten. Få kjøkkenet til å se ut som et sted en lager mat (friske urter? Krydderkrukker? Skål med epler?)- Stua bør se avslappet og ryddig ut (noen få stoler, en sofa med puter og en blomst/lys/en kunstgjennstand på bordet). Soverommet bør ha litt hotell-feeling (sengeteppe, flere puter, sengegavl/speil), ikke noe annet. På badet kan du godt rulle sammen håndklær slik de gjør på spa og stable dem, gjerne ved siden av ett eller annet i samme farge (skål, fin såpe, fancy badesalt). Husk å skru på alt lys og trekke fra alle gardiner. Anonym poster: 6cb61e7514eb67e4fcfd89553eee8f0f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Kanskje det ser rart ut, men det har utrolig mye å si for lyset på bildene. Men jeg tenkte på til visningene. Anonym poster: 8ca15f5509881213e8e25e7f69ba3684
Gjest Erja Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 Men jeg tenkte på til visningene. Anonym poster: 8ca15f5509881213e8e25e7f69ba3684 Vi hadde visning når det var sommer og sol, og selvom det var ettermiddg så hadde vi ingen lys på bortsett fra de små rommene som var uten vindu, eks gjestetoalettene.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 Men jeg tenkte på til visningene. Anonym poster: 8ca15f5509881213e8e25e7f69ba3684 Om det er sol og dagslys ville jeg heller satset på friske blomster enn tente lys. Om det er etter jobb på denne årstida gjør det seg med litt lys. Anonym poster: 6cb61e7514eb67e4fcfd89553eee8f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå