Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten hadde en samtale i helgen om at hun skulle ønske hun hadde venner. På barne- og ungdomsskolen ble hun mobbet mye og dette skjedde også litt på videregående, men på en litt annen måte, men fullt like sårende. Hun hadde ei venninne på videregående, men hun har flyttet til en by langt unna for å studere der for over ett år siden og dermed sees de jo nesten aldri lenger. Selv om de til tider prater sammen via telefon og facebook. Hun hadde ikke noe imot å ha få venner før, men når hun venninnen flyttet ble det litt ensomt for henne og jeg merket egentlig det på henne selv om hun ikke sa noe der og da. Jeg prøvde å finne på mer med henne, å gjøre litt mer enn det vi gjorde til vanlig og fikk henne med når vennene mine fant på ting.

Min vennegjeng fra videregående består av fire gutter og ei jente. Kjæresten min har sagt at hun synes de er kjempe ålreite mennesker og hyggelige, men de er liksom mine venner først og fremst. Jeg skjønner hva hun mener med det og når vi pratet sammen så spurte hun om jeg visste om noen måte hun kunne få seg venner på. Jeg foreslo foreninger ved skolen, men hun hadde sett på disse og det var egentlig ingenting som falt i smak. På grunn av personlige grunner gikk hun desverre glipp av store deler av fadderperioden. Hun er en alle tiders jente som både er smart, morsom og snill, men hun er også ganske sjenert, usikker på seg selv og det tar litt tid for hun slipper folk innpå seg. Til en fremmed kan hun kanskje virke kald og ikke interessert, selv om hun egentlig er det.

Dette ble litt lengre enn planalgt, men er det noen her som har noen tips på hvordan hun kan skaffe seg noe nye venner? Jeg merker det på henne at det er vanskelig for henne og ikke ha ei ordentlig god venninne å snakke med om ting og finne på ting med. Og jeg vil jo gjerne at hun skal være så glad og lykkelig hun kan bli.

Anonym poster: faa714c47634a6ad6c5b0f8da227cffc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skriver sånn ca. hvor dere bor, og alder, så kanskje noen her på Kg har lyst til å bli kjent med henne. :)

Om det passer med bosted og alder.

Anonym poster: 78c7bf875774869592e7f444af75e9ff

Skrevet

Foreninger på skolen er ganske alfa og omega.. Går selv på hibu og der trenger ikke være veldig interessert i det de faktisk driver med, går mer på det å være engasjert. Har selv fått verdens beste venner etter å ha sittet i litt forskjellige styrer :)

Nå kommer det også ny fadderuke og siden hun gikk glipp av forrige så burde hun melde seg til fadder! Da møter man masse nye mennesker!!

Sist nevnte tar jo litt tid før man kommer til, men garanterer at det gir resultater ;)

Anonym poster: f2b4e56486cec13a9a4ac4fdadab5c4d

• Liker 1
Skrevet

Hva om du prøver å "sette henne opp med" den venninna di? Kanskje hun venninna di har en egen venninnegjeng som hun da kan bli med i. Da er det jo ikke bare dine venner lengre.

Ellers så kan hun vel prøve å få venner utenom skolen? Begynne med en hobby, som ikke er altfor tidkrevende siden hun studerer. Trene på treningssenter, ridekurs i en stall, røde kors, malekurs... Alt etter interesse, tid og økonomi.

Hvis hun har mulighet til en deltidsjobb, kan hun jo prøve å få jobb på et sted hvor unge folk jobber og bli venn med kollegaer. Eller så kan hun jo jobbe frivillig i noen av studentorganisasjonene.

Tenker at hvis hun er sjenert, er det lettere å bli kjent med folk når man er på et sted for en grunn og har konkrete ting å gjøre. Som jobb, kurs o.l. Og ikke bare henvende seg til folk i klassen for å prøve å bli kjent.

• Liker 1
Skrevet

Synes du bør be kjæresten din vurdere en gang til om hun ikke kan jobbe frivillig i en studentorganisasjon, Å jobbe i bar/cafe krever jo ingen interesser annet enn å sette av litt tid, man blir ikke bare kjent med de man jobber med, men man blir også invitert til mange aktiviteter som er ment for å gjøre deg kjent med flere studenter, vi hadde blikjentfest, hyttetur, filmkvelder, ball,danskebåttur og mye mer. Man treffer også de som studerer det samme som en selv( i hvertfall om baren er tilknyttet instituttet eller fakultetet) og da har man noen å ha kollokvie med osv.

Selv spiste jeg også lunchen min i starten på studentpuben for å slippe å spise alene.

Forstår at det ikke er lett når man er sjenert, men det finnes knapt mer sosiale mennesker enn studenter på studentpub/cafe.

Anonym poster: 9b5ffbe1b6ac7a629c8238c42fbe2db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...