Gjest Nuske77 Skrevet 17. mars 2004 #1 Skrevet 17. mars 2004 Er dette noe som er på moten om dagen, eller er det bare det at flere personer har valgt åpenhet om sitt "privatliv"? Synes bare det er flere og flere som påtar seg disse titlene om dagen.... Er det bare meg som oppfatter det sånn, eller er det andre med samme oppfatning?????
Gjest GreenSky Skrevet 17. mars 2004 #2 Skrevet 17. mars 2004 Litt begge deler, kanskje? Mulig at mange har "gnisten" i seg, men har ikke turt å prøve det ut/snakke om det. At vi blir mer og mer åpne på det sexuelle området, gjør vel kanskje at mange synes det blir lettere å teste ut nye ting også.
Bettan* Skrevet 17. mars 2004 #3 Skrevet 17. mars 2004 Hehe, jeg er vel en av de som må "påta meg skylden" for at dette har kommet mer i fokus her på KG. Jeg tror nok også at det er en blanding som GreenSky sier. Det er satt mer fokus på denne fetisjen i den senere tid i mediene og internett har banet vei for mer åpenhet og informasjon om BDSM. Mange har tidligere levd i skjul med sine fantasier og opplever nå at slike fantasier/legninger er mye mer vanlig enn de har trodd. Dermed tørr flere leve de ut og også fortelle andre om det. I tillegg har jo "sexshop" butikkene på internett gjort utstyr i form av håndjern osv. mer tilgjengelig og flere kjøper dette for ut leke/utforske litt. Dermed finner mange ut at dette faktisk er noe de tenner på og vil stadig flytte grenser. Syns det er flott at det er blitt mer åpenhet omkring dette jeg, for det betyr at man kan få tatt liv av de mange fordommene som gjelder på dette området. Jeg er selv en lykkelig "slavinne" og er ikke utsatt for tvang, undertrykkelse eller har opplevd ting i min barndom som har ført meg ditt jeg er i dag. Alt som skjer med meg skjer etter mine grenser og jeg har selv valgt å inngå et forhold der jeg lever og blir "brukt" etter min mesters ønske.
Gjest GreenSky Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Hehe, jeg er vel en av de som må "påta meg skylden" for at dette har kommet mer i fokus her på KG. Synes det er fint jeg, Bettan*. Ved å dele dine tanker med oss er du med på å skape større åpenhet om temaet. :-)
kajira Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 Flott med større åpenhet rundt dette. Tror det er fler av oss enn vi aner....:-) Som fersk sub er jeg bare glad til, dess flere å prate med om det, dess mer å lære.
Saeria Skrevet 17. mars 2004 #6 Skrevet 17. mars 2004 Synes det er fint jeg, Bettan*. Ved å dele dine tanker med oss er du med på å skape større åpenhet om temaet. :-) Enig.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #7 Skrevet 17. mars 2004 Er dette noe som er på moten om dagen' date=' eller er det bare det at flere personer har valgt åpenhet om sitt "privatliv"? Synes bare det er flere og flere som påtar seg disse titlene om dagen.... Er det bare meg som oppfatter det sånn, eller er det andre med samme oppfatning?????[/quote'] Jeg tror vi sier det slik at det er noen av oss her på KG som har valgt å være åpne om denne delen av sexlivet vårt. Vi BDSM-ere er dessverre ei utsatt gruppe. Vi diskrimineres, vi møter fordommer, enkelte har mista omsorgen for barna sine fordi de liker sexen litt røffere enn flertallet. Sadomasochisme er dessverre en psykiatrisk diagnose i Norge, men vi er ikke psykisk syke sjøl om vi utøver sunn, samtykkende BDSM -et sexliv (og for noen et samliv) som spenner over et større spekter enn det de fleste er vant til. Vi er mange. minst en tredejedel av alle seksuelt aktive mennesker i Norge leker bindeleker. Halvparten har en eller annen gang prøvd bondage. Svært mange av jentene her på KG uttrykker at de liker røff sex, litt harde tak, spennende leker, uten at de dermed definerer seg som BDSM-ere. Det er mulig det er ei motesak å "stå fram" som BDSM-er på KG. I så fall sier jeg: FLOTT!!! det er supert at folk våger å stå for det de er og være stolte. I det daglige liv våger de færreste å stå fram på grunn av problemstillingene jeg nevnte ovenfor. Jeg kan imidlertid garantere at BDSM i seg sjøl ikke er ei motesak. Til det er vegen fram til personlig erkjennelse og aksept av seg sjøl, og sin legning eller tenningsmønster alt for kronglete og lang. Jeg har valgt å være åpen om BDSM på KG. Jeg ser også at det er flere som gjør det samme. Vi begynner å bli ganske mange i "KG's åpne SM-ere", men det er langt fra alle av KG's SM-ere som er åpne. Jeg vet om en hel haug som velger å ikke stå fram her. PS. Dere kan bare glemme å spørre om du lurer på hvem disse er. Deres hemmelighet er trygt bevart hos meg.
Venus_venus Skrevet 17. mars 2004 #8 Skrevet 17. mars 2004 Vet du om noen gode nettesteder om dette, som også tar opp dette med at det fremdeles er en psykiatrisk diagnose? I Danmark er det ikke det lenger. Kan gjerne sende meg link (info) privat om du ikke ønsker å poste det her.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #9 Skrevet 17. mars 2004 Diagnoseutvalgets (internasjonale) nettsider
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #11 Skrevet 17. mars 2004 Med all respekt: Les kapitlene i Paulo Coehlos "Eleven Minutes" om s-m... :cry: Da ble jeg faktisk saftig kurert for enhver fantasi om "sub".
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #12 Skrevet 17. mars 2004 La oss si at du liker sex, gjest. La oss også si at du liker pikk. Fordi om du liker pikk, så må ikke pikken til sexpartneren din være på størrelse med en elefantfot. Må den vel? Alle har sine egne ønsker, lyster og grenser. BDSM-er eller ikke. Innenfor BDSM er faktisk grensene viktigere enn i noen annen seksuell sammenheng. De aller fleste fantasier og beskrivelser er langt freskere enn virkeligheten.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #13 Skrevet 17. mars 2004 Jeg respekterer det. Paulo Coehlo beskriver ikke sm - eller bd whatever - Han skriver etter min oppfatning klokt om menneskenes behov for å bli pint og å pine. Bare les det. Ikke negativt ment. Rundt s. 177 - 210.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #14 Skrevet 17. mars 2004 Jeg skal lese, men vil påpeke en vesentlig ting. Det er ikke alle SM-ere som har behov for hverken å pine eller bli pint. For øvrig trenger ikke det som en utenforstående vil oppfatte som pining, vondt, tortur osv være det i realiteten. Den underdaniges viktigste oppgave er alltid å gi klare tilbakemeldinger til den dominante. Den dominantes viktigste oppgave er å aldri utsette suben for noe som suben reellt sett ikke ønsker å utsettes for.
kajira Skrevet 18. mars 2004 #15 Skrevet 18. mars 2004 Revetispa: :blomst_opp: Kan ikke annet enn si amen til dette...
Bettan* Skrevet 18. mars 2004 #16 Skrevet 18. mars 2004 Med all respekt: Les kapitlene i Paulo Coehlos "Eleven Minutes" om s-m... :cry: Finnes denne på nettet noe sted eller? De aller fleste fantasier og beskrivelser er langt freskere enn virkeligheten. Oh yes, gudene skal vite at min fantasi strekkers dette langt lengre enn det jeg er villig til å få utført i praksis. I hvert fall er det slik i dag, og om grensene vil bli utvidet etterhvert, ja så er det i tilfelle jeg som "slavinne" som tøyer de grensene. Før var pisken noe helt utenkelig for meg, men det var mitt ønske om at den skulle innføres her hos oss. Nå blir jeg varm bare av tanken på å bli "straffet" med den :oops:
Saeria Skrevet 18. mars 2004 #17 Skrevet 18. mars 2004 Jeg stemmer i med mitt amen til Revetispa. :blomst_opp:
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #18 Skrevet 18. mars 2004 "Eleven Minutes" finnes ikke på nettet i sin helhet. Boka handler ikke om sm, men har som sagt noen sider om det. Den handle rom sex og kjærlighet.
Venus_venus Skrevet 18. mars 2004 #19 Skrevet 18. mars 2004 Som en motvekt til "Eleven Minutes" anbefaler jeg sterkt Maria Marcus sin bok "Den frygtelige sandhet". http://mmm.1go.dk/mmdfs.htm Hun har i tillegg til dette skrevet flere bøker om erotikk. Jeg har hatt gleden av å høre henne forelese en gang i tiden og hun er på mange måter en stor inspirasjonskilde for mange kvinner.
Gjest sexysadie Skrevet 18. mars 2004 #20 Skrevet 18. mars 2004 En liten opplysning: I ett S/M-skuespill så er det faktisk Suben som er den virkelige herren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå