Gå til innhold

Må kjæresten ha mange venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 27 år som er singel, men jeg har ikke så fryktelig mange venner. Jeg har flyttet mye pga. jobb og studier så det har vært vanskelig å holde kontakt med folk. Jeg har alltid hatt noen venner, men ikke et sånn stort nettverk. Har veldig lyst på en dame, men har gitt litt opp.

Det er ikke hver helg jeg finner på noe heller jeg sitter ofte hjemme og slapper av i helga. Jeg liker å gå ut på byen, men det er ikke noe jeg har behov for å gjøre hver helg. Når jeg var yngre tidlig i 20 årene så gjorde jeg mer ut av helgene, dvs var på tur, ute på byen.Nå etter at jeg har jobba noen år har livet blitt litt kjedelig, ikke så mye gøy lenger. Jeg tror det er ganske normalt at folk slår seg mer til ro i denne alderen får barn etc.

Jeg er redd jeg blir litt for kjedelig for damene i et forhold, jeg lever et ganske a4 liv og har kun et par venner. Ville det vært et problem i et forhold med en mann at han ikke hadde et kjempestort nettverk og at du ofte måtte tilbragt helgene med kun han?

Anonym poster: b3101651391218554bbf2c25f220b447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så lenge du ikke klenger på kjæresten å gir henne space når hun trenger det, tror jeg ikke det er så viktig.

• Liker 1
Skrevet

Nei, så lenge du ikke klenger på kjæresten å gir henne space når hun trenger det, tror jeg ikke det er så viktig.

Jeg ser ofte på datingprofiler at det er veldig viktig at han må ha egne venner og en egen gjeng for å bli vurdert. Jeg tror ikke jeg ville vært veldig klengete med en dame. Jeg har ganske mange egne interesser, men ikke så mange venner. Jeg liker sport og trener, men nå i det siste har jeg ikke hatt noe treningskamerater. Jeg spiller også instrument og liker musikk. Jeg drar en sjelden gang på tur med kamerater for en helg ellernor, men det blir sånn ca.1 gang i året.

Ville det ikke vært veldig rart om dere spurte om å få møte vennene hans så hadde han ingen?

Skrevet

Ikke så rart at du ikke har mange venner om du har flyttet etter endt studier. Og det er helt normalt å være mindre sosial når man er i full jobb som voksen enn som student.

Men du kan jo spille insturument sammen med noen eller være med i turistforeningen eller noe om du vil være mer sosial og ha det gøy. Ting baller gjerne på seg etter hvert og man får noen å trene med osv.

Synes det å være nesten venneløs er ganske vanlig, er det selv og merker det på de rundt meg.

Anonym poster: 346aebce524a089092ea260efcefff32

Skrevet

Tror jeg hadde reagert om han ikke hadde NOEN venner. Men få kan gå helt fint, selv har jeg "bare" to tette venninner.

Skrevet

Det ville ikke spilt noen rolle for meg iallfall.

Skrevet

Ingen venner kan virke litt skummelt, jeg opplevde det engang og ble ganske skeptisk. Men få venner trenger ikke bety noe negativt i det hele tatt. Tror det er helt normalt å skjerpe inn vennegjengen sin når man blir eldre, mange jeg kjenner som har gjort dèt, inkl. meg selv.

Rolige hjemmekvelder kan være helt topp, men kun sofasliting blir kjedelig- for meg. Ville nok foreslått noen aktiviteter innimellom dersom du skal date noen over tid, trenger ikke være noe veldig fancy men bare noe som drar en ut av huset. Det ville i hvertfall jeg ha satt pris på:)

Skrevet

Få venner høres helt fint ut det, så lenge det er noe som han trives med. Jeg har heller ikke så mange og liker det sånn.

Anonym poster: b5ffa6840f83c01de986a5e84082c0d1

Skrevet

Jeg er en mann på 27 år som er singel, men jeg har ikke så fryktelig mange venner. Jeg har flyttet mye pga. jobb og studier så det har vært vanskelig å holde kontakt med folk. Jeg har alltid hatt noen venner, men ikke et sånn stort nettverk. Har veldig lyst på en dame, men har gitt litt opp.

Det er ikke hver helg jeg finner på noe heller jeg sitter ofte hjemme og slapper av i helga. Jeg liker å gå ut på byen, men det er ikke noe jeg har behov for å gjøre hver helg. Når jeg var yngre tidlig i 20 årene så gjorde jeg mer ut av helgene, dvs var på tur, ute på byen.Nå etter at jeg har jobba noen år har livet blitt litt kjedelig, ikke så mye gøy lenger. Jeg tror det er ganske normalt at folk slår seg mer til ro i denne alderen får barn etc.

Jeg er redd jeg blir litt for kjedelig for damene i et forhold, jeg lever et ganske a4 liv og har kun et par venner. Ville det vært et problem i et forhold med en mann at han ikke hadde et kjempestort nettverk og at du ofte måtte tilbragt helgene med kun han?

Jeg ville faktisk sett på det som nesten litt posetivt:P Jeg har kun 1 nær venn selv, og kunne tenkt meg en kjæreste som ville hatt tid til meg på kveldene/helgene. På dating sider syns jeg alle skriver om alle venna sine og at de er super sosiale og finner på noe med alle venna sine hver dag og i alle helger. De gutte styrer jeg fort unna. Jeg er ganske rolig av meg og vil da heller finne en mann som passer mitt tempo:)

Så jeg tror ikke du skal bekymre deg, er nok flere jenter som meg som ikke ville brydd seg noe særlig om at du ikke hadde så mange venner =)

Skrevet

Det har blitt et statussymbol å ha mange venner, og vi som ikke har det, føler ofte vi mangler noe. Det er ikke sån det er. Personlig har jeg også flyttet mye rundt og har vært dårlig på å prøve å holde kontakten med folk overalt, så da blir det slik at man ikke har 50 nære venner da. Jeg ville aldri dumpet en fyr fordi han hadde få venner, men det er viktig å ha hobbyer. Jeg kunne aldri vært sammen med en som bare satt forran pc elelr tv hele dagen.

Anonym poster: a33acd97e2755d33798df4d1b5d7bf0f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er viktig å ta nettdatingprofiler med en klype salt og ikke tro at det folk sier de ønsker seg der, er det man selv må leve opp til.

Selv om vi tror at vi må ha mange venner, fin stillingstittel, utdannelse, hus, bil båt osv for å være mest attraktiv så er det ikke slik det er i virkeligheten for de fleste. De menneskene som er opptatt av slike ting er mest sannsynlig ikke mennesker de fleste av oss ville hatt interesse av å være sammen med uansett.

Null venner kan være skremmende uten en forklaring, fordi det kan vitne om mange brente broer, men har man forklaring og noen gode venner trenger man ikke noe mer.

Begynn heller å fokuser på hva du har og føler du kan tilby en partner kontra det du føler du mangler. Da blir holdningen din til deg selv anderledes (mer positiv) og du vil utstråle en positiv energi som jo er det som teller aller mest når man skal finne seg en kjæreste.

Skrevet

De fleste her inne vil si at det ikke er noen dealbreaker, men fakta/praksis er at det er relativt viktig å score bra på sosialt nettverk. Du må ikke bare ha mange nok venner, men du må ha de riktige vennene.

Det gjelder naturligvis ikke for alle, men for veldig mange. Ingen grunn til å gi opp å få seg dame bare fordi du har få venner.

Skrevet (endret)

Nei, men det er en fordel med noen, så jeg ikke føler meg låst. Tror mange jenter sier det fordi de har opplevd kjærester som aldri finner på noe med andre og ikke ser vitsen heller. Da får hun ikke friheten til å være alene noen ganger om man flytter sammen. Det samme kan jo menn føle.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Jeg ser ofte på datingprofiler at det er veldig viktig at han må ha egne venner og en egen gjeng for å bli vurdert. Jeg tror ikke jeg ville vært veldig klengete med en dame. Jeg har ganske mange egne interesser, men ikke så mange venner. Jeg liker sport og trener, men nå i det siste har jeg ikke hatt noe treningskamerater. Jeg spiller også instrument og liker musikk. Jeg drar en sjelden gang på tur med kamerater for en helg ellernor, men det blir sånn ca.1 gang i året.

Ville det ikke vært veldig rart om dere spurte om å få møte vennene hans så hadde han ingen?

Altså, on det var meg og deg, ts. Så hadde det jo vært deg jeg falt for. Ikke for hvor mange venner du har.

Jeg merker også (tror jeg) at du kanskje syns at det er litt pinlig å ikke ha *så og så* mange venner. Men dette skal du ta til deg...: Det er ingenting å være flau over og det er ikke vennene dine din kommende dame faller for. Det er deg!

Og nei, det er heller ikke så rart at du ikke har så mange venner akkurat nå, siden du flytter mye, samt jobber mye. Dette er helt forstålig, og det er aldri for sent å skaffe seg nye venner heller.

Og ikke gi opp! Så lenge man lever, fins det håp. <3

Skrevet

Man får det ikke morsommere enn man gjør det til selv !

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem, så lenge du har en fin personlighet. Men hvis du bare jobber og kjeder deg, så hadde det vært litt kjedelig da. :P Men det hadde man gjort noe med. :P

Anonym poster: 832fb8f5fb4c6874130344ab8e36ab4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...